Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2012.11.08. 08:54 Bp Butik

A nap levele: Hol a legbunkóbbak az eladók Budapesten?

Tünci nevű olvasónktól kaptuk az alábbi levelet, akivel nem voltak valami kedvesek az eladók a Sugárban.

Egyik este a Sugár Soft Divatáru nevű boltjában jártam, ahol a felsők között válogatva a a következő beszélgetésre lettem figyelmes két eladó között, akik az üzlet két végében helyezkedtek el:


Te szerinted már van van nyolc óra?


Szerintem igen. Még van tíz másodperc. Nem hiszem el, hogy nem veszik észre magukat. Na jó, én lehúzom a redőnyt, nem érdekel.


Mire észbe kaphattam volna, elkezdték leereszteni a redőnyt, de kb. olyan mélyre, hogy Indiana Jones-nak éreztem magam egy pillanatra, akinek fél mp-e van eldönteni, hogy átguruljon-e még a lezuhanó kőfal alatt, vagy örökre a sziklasírban reked. Na jó, neki nehezebb volt, mert a kalapjáért is vissza kellett nyúlnia. Gyorsan odaugrottam, hogy "elnézést", és a bolt belsejéből is elkezdtek kifelé áramlani a vevők. Mire az eladó megfordult:


Mi van?


Hát szeretnék kimenni.


Erre ő: Miért, szerinted itt alszotok?


Miután kilimbóhintóztam a rács alatt, ami sportos testalkatom ellenére is komoly combmunkát igényelt, azon gondolkodtam, mennyivel egyszerűbb lett volna, ha vagy bemondják az egész Sugárban, hogy nemsokára zárnak az üzletek, vagy az eladók bunkó utalgatás helyett udvariasan szólnak zárás előtt negyed órával, hogy húzzunk végre haza. 

Ti mit gondoltok erről? Találkoztatok hasonló stílussal? Ha igen, osszátok meg velünk!

214 komment

Címkék: eladó sugár soft divatáru


Mr.Sale

A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr214883535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bkrix 2012.11.08. 13:16:27

@végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll:
áru és áru és áru
rövid u basszus. legalább aki áruval foglalkozik, az tanulja meg! nem vagyok egy nyelvtantroll, nem is érdekel a többi része, de az árútól és a muszálytól (tudom, az nem volt benne) megőrülök.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:22:28

@badabing:

Az alkalmazott a vállalkozótól kapja a fizetését és nem a vevőtől. Így a vállalkozó vagy az általa kinevezett menedzser feladata, hogy szabályokat állapítson meg az alkalmazottak számára.

Amikor ügyfélszolgálatos voltam, egyszer egy magát a valósnál többnek képzelő emberke azt találta írni nekem emailben: "te belőlem élsz, a seggemet is ki kell nyalnod". Na, mit tettem? Hát direkt hátra soroltam az elintézendő ügyet, majd azt a lehető leglassabban intéztem. Közben amikor átkozódott többször, hogy "mi van már?", kárörömmel küldözgettem neki a "elnézést a várakozásért, sajnos, az Ön ügye még kivizsgálás alatt van, türelmét kérjük, köszönjük, hogy a mi cégünknek szavazott bizalmat" szövegű válaszokat. Legközelebb majd kicsit visszavesz a szövegéből...

orient 2012.11.08. 13:23:13

@belekotyogok: ja és valszeg én voltam a rohadt bunkó vendég ha most itt írna a lány mert
1. meg mertem kérdezni a menüket, amit gondolom 100x kell elmondjon naponta egy újonnan nyitott boltban,
2. mert nem azt merészeltem kérni amit ő felsorolt. Ahelyett hogy kedvesen elmagyarázta volna, ehelyett ordítva megkérdezte minek variálok annyit...elnézést hogy bementem. Itt tart ma a vendéglátás MO.

Alikam 2012.11.08. 13:24:19

Akik ilyen helyen eladók, azok általában ilyen büdös bocskoros parasztok. Pofán kell őket baszni abból értenek csak...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:24:36

@seikof:

Seggkinyalás nem jár sehol, normális viselkedés jár. Amikor azonban a vevő kihasználja helyzetét - s ez Mo-n a tipikus - akkor az ellenválasz sem várat magára.

Virt02 2012.11.08. 13:25:57

@orient:
Azért szívesebben olvasnék egy olyan sztorit, hogy
"Zárás előtt két perccel jöttek be hozzánk, én azért leültettem őket, megittak két kávét, meg két sütit, zárás után félórával elmentek, utána még elmosogattam, bezártam, igaz a buszomat már lekéstem, de sétáltam másfél órát a lámpafényes városban, igaz az eső is eleredt, de sebaj, végül tíz helyett hajnali egyre értem haza, beállítottam az órát reggel hatra, és azzal a boldog tudattal aludtam el, hogy ez egy eredményes nap volt..."

Környezettudatos 2012.11.08. 13:26:26

@kovaszos ubulka: Vedd tudomásul, hogy ha 20:00 a nyitvatartási idő vége, akkor én 19:59-kor még bemehetek. Akkor is, ha családod van. Semmi mást nem kell itt tudomásul venni. És ha mint eldaó, te nekem azt mondod, hogy "csak nem gondolod, hogy itt alszotok?" így tegezve, akkor úgy szájbaverlek 20:01-kor is, hogy te azt az estét nem a családoddal töltöd, hanem a taknyos véred felmosásával. Még 22 órakor is.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:27:14

@komplikato:

Az utolsó pillanatban beeső vevő alapból gyanús. Ez az APEH-ellenőrök egyik trükkje. Záras előtt másodpercekkel jönnek be, kérnek valamit 10 forintért, arra számítva, hogy nem kapnak blokkot. S ha nem kapnak, veszik is elő az igazolványt és 50 ezer forint a büntetés. Több boltos haverommal ez tényleg megtörtént.

orient 2012.11.08. 13:29:05

@Virtusblog: ezt hogy érted? Elbeszélgettünk az emberrel. Kiderült családi vállalkozás. Az ember aki ott volt reésztulajdonos a boltban. Autóval ment haza, szép autója volt. Gondolom jól megy a boltja mert jól csinálja. Siránkozást azért csak elkezdted jó magyar módra. Nem vártuk el tőle ezt tegye, de megtette, Ő döntése miért én érezzem magam rosszul?

Környezettudatos 2012.11.08. 13:30:07

@Virtusblog: Ne menj kereskedőnek. Még nem értetted meg, hogy a kereskedő van a vevőért, az ő érdeke, hogy a vevő jó emlékkel szabaduljon meg a pénzétől és nem fordítva. A vevő szarik a buszodra, imádkozzad ki a pénzét akár, mert ő elmegy oda, ahol nem ilyen maflák vannak mint te.

Virt02 2012.11.08. 13:31:29

@Környezettudatos:
A korábbi kommented akkora tahóságról tett tanúbizonyságot, hogy nem érdekel a véleményed.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:31:38

@Jim Raynor:

"dehogynem, ha van bevétel, van fizetés, ha nincs bevétel, nincs fizetés. meg kellene becsülni a kis bevételt is."

Látom meg sosem dolgoztál. A bevétel a tulaj gondja. Az alkalmazottnak fizetése van. Persze nyilván igaz, hogy ha valahol veszteség van, akkor az alkalmazottat előbb-utóbb elbocsátják, de ez nem közvetlen kapcsolat. Normál esetben az alkalmazott fizetése ugyanannyi minden hónapban, teljesen mindegy, hogy 5 vagy 50 vagy 500 ügyfelet szolgált ki.

Virt02 2012.11.08. 13:32:17

@orient:
"Siránkozást azért csak elkezdted jó magyar módra."

A másik magyar mód meg mások szidása ugyebár. Ebben te vagy jobb.

orient 2012.11.08. 13:35:45

@Virtusblog: én nem szídtam senkit, csak leírtam egy pozitív tapasztalatot, amiből te rögtön a negatívumot ragadtad ki anélkül hogy tudnád a hátteret rögtön egy horror sztorit kreáltál mögé éjjszakai gyaloglással, hajnali hazaérkezéssel amiről szó sem volt. Ezen kívül nem szapultam senkit, itt pedig jogos volt szerintem, mertha egyszer én nyitok egy boltot én is így fogom csinálni. Feleségem apjának boltja van 20 éve, mindig kedves és lelkét kiteszi a vásárlókért, érdekes nem ismeri a válság szót. 20 éve folyamatosan jól megy a boltja és jól megél. Lehet így is csinálni meg állandóan siránkozni.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:36:40

@Farkantoán Chatpartner:

"az angoloknál CSAK magázás van, és tegezés van csak a legritkább esetben"

Ez hülyeség. Mivel a két alak egybemosódott, valójában egyik sincs. Egyszerűen nincs külön tegezés és magázás.

Hogy érzékeltessem - eredeti szakmám nyelvész - egy példa: mintha azt állítanád: a magyarban minden múltidejű ige befejezett múlt. Nem, nem az. A magyarban a múlt idők összemosódtak, s nincsenek különböző múlt idők, csak egy darab van. Akkor is, ha találsz régi szövegekben több múlt időt.

Alikam 2012.11.08. 13:37:15

@seikof: akkor te egy őrült bunkó proletár vagy.

Ha valaki tuskó vele,d akkor azzal elgyél te is az, az még oké, de hogy azért mert van egy tuskó és emiatt a többi normális vevővel is szívózól....

De pofán kúrnálak...

Kuruttya 2012.11.08. 13:37:19

@belekotyogok: az összes beosztott/alkalmazott jellegű munkára igaz, hogy az soha nem lesz sikeres, aki egész nap csak azt várja, hogy mikor mehet már haza, és a hivatalos munkaidő lejárta után egy másodperccel már megsértődik, ha hozzászólnak.

Nekem (egyelőre...) nincsenek alkalmazottaim, de ha lesznek, biztosan nem fogok tudni tartósan együtt dolgozni olyannal, akit nem lehet akár szombat este megkérni rá, hogy foglalkozzon a munkával, ha amúgyis csak a gép előtt ücsörög.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:40:22

@Környezettudatos:

Ezt úgy szokás civilizáltan megoldani, hogy az alkalmazott munkaideje pl. 12:30-21:30, viszont a bolt 21:00-kor zár. A fél órában az alkalmazott elvégzi az egyéb dolgokat, pl. rendet rak, stb. és ez a félóra elég az esetleg az utolsó pillanatban bejött vevők kezelésére is.

Alikam 2012.11.08. 13:40:25

@Infomaker: de most miről beszélnünk? Tényleg arról, hogy az eladó legyen kedves?

Bazz, ez az ország, ember, akkor nem fognak olyan helyre menni ahol bunkó a kiszolgálás, a főnök majd kibassza az utcára, biztos nem rakétamérnökként eladó, aztán mehet a segílyért kuncsorogni...

Nehogymár arról beszéljünk, hogy az eladó legyen kedves. Ez az alap, még a bunkókkal is kedvesnek kell lenni.

Tetszettek volna tanulni, akkor nem kéne ezt csinálni, na nem mintha nívósabb szakmákba nem kéne kedvesnek lenni a bunkó ügyfélhez is...

Ez van, bele kell nyugodni, aki meg nem érti meg az alapítson vállakozást aztán a saját kontójára bunkóskodjon, hamar megtanulja majd mi az a seggnyalás, csontig még az utolsó bunkó vevőnek is...

belekotyogok 2012.11.08. 13:41:10

@orient: A bunkóság nem egyenlő a nyitva tartási időn túli munkával. (ráadásul nyilván rendszeresen) A bunkóság nem megengedhető, de néha elkerülhetetlen, hogy az eladó kifakadjon. Sajnos.

Vevőként soha nem akartam, hogy nyitva tartáson túl kiszolgáljanak, még ha volt is rá pozitív példám.

Azt vallom, hogy a fizetés miatt érzett frusztrációm és egyéb körülmények nem mehetnek a munka rovására, de az eladók többsége nem heti negyven órát dolgozik, nem heti öt napra elosztva, nincs se túlóra fizetve, és minimálbérnél sem több a fizetésük, már ha tisztességesen be vannak jelentve.

Viszont azt is gondolom, hogy mindenkinek joga van rendelkezni a munkaidőn túli szabadidejével, és ebben se vevő, se főnök ne korlátozza, pláne nem elvárásként és fizetség nélkül. Nyilván normális cégeknél úgy működik, hogy van a nyitva tartási idő, meg van a munkaidő, amelynek nem sem a kezdete, sem a vége nem esik egybe - tehát nem gond 5 perccel később zárni, mert van még munkaidő.

Az, hogy a cserpes tejivóban alkalmatlan az eladó, ja, az egy egészen másik dolog.

traktoroslány 2012.11.08. 13:43:05

@Laci A Lakli: A vendéglátás és a kiskereskedelem sajnos ilyen szakmák. Kipróbáltam mind a kettőt. Akinek nem tetszik, az keressen mást, ezt tudomásul kell venni. Vendégnek, vevőnek előre köszönünk mosolyogva, akkor is, ha előző este a hányását takarítottuk a kocsmánkban. Záróra után nem kell beengedni senkit, de előtte igen.
Az, hogy megfelelő eladók legyenek a boltokban a megfelelő lelki állapotban a tulajdonos felelőssége és érdeke. Én ilyen esetekben mindig csodálkozom, hogy miért ilyen hülyék, és hagyják a saját pénzüket tönkre tenni másoknak.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.08. 13:45:00

@Engedjetek el kutyák, a Lajoséknak töröm az utat!: Na várjunk csak? Az IKEA tegezhet engem, de én nem tegezhetem vissza az ő alkalmazottját???

monyon le 2012.11.08. 13:46:21

@seikof:
Nem tartottak a fegyvert fejedhez, hogy a kereskedelmen helyezkedj el, de mint olvasva hozzászólásod bizonygatod kiváló munkateljesítményed, valamint hozzá állásod, ennek ellenére rühelled a vásárlókat ill. a munkád.

Kérlek vedd figyelembe, ha mi vásárlók nem lennénk, nem állnál hó végén a "nagy falikút" (ATM) előtt, mert nem lenne fizetésed. Tudod kedves ismeretlen nem a régi megszokott elosztó rendszerben élünk, hogy csak azért tartsanak téged és a hozzád hasonló megfáradt/ érdektelen embereket a boltokban, hogy meleg helyen legyetek - nem. Benneteket ELADÓKAT / KERESKEDLEMI alkalmazottakat azért vettek fel dolgozni, hogy mi vásárlókat ösztönözzetek és ott költsük a pénzünket ahol is kapunk érte valamit.

orient 2012.11.08. 13:46:45

@belekotyogok: ebben igazad van. Én sem vártam el soha hogy munkaidőn túl kiszolgáljanak. Egyszer előfordult, de nem mert elvártuk, hanem mert annyira szívélyes volt az eladó és annyira marasztalt, hogy a kedvessége miatt maradtunk, mert jól éreztük magunkat és jól elbeszélgettünk, láttuk nincs terhére a dolog. Ha valaki pofátlanul nem veszi figyelembe a zárást az más kérdés de le lett írva ez is korábban, hogy a legtöbb ember nem figyeli az óráját vásárláskor és meg lehet kérni kedvesen a távozásra és 99% észbe kap és azonnal elnézést kér és kimegy. Nyilván van 1% aki elkezd ordibálni és a jogaira hivatkozni, de az eladók mindenkit úgy kezelnek mintha az 1% lenne, és nem úgy mint egy hóbortos vevőt aki egyszerűen csak elfelejtkezett az időről. Nagy különbség a kettő között...

altimus 2012.11.08. 13:48:03

@seikof: azt irod eves 120 millio a reszlegetek bevetele, de azt nem hogy hanyan dolgoztok ott. a te bered jarulekokkal ... benne van a munkaltatodnak eves 2 millio Ft-ba. ha 10-en dolgoztok igy az 20 millio Ft, plusz koltsegek ...

nem tudom mit arultok, mekkora azon a nyereseg, de meg azt se zarnam ki, hogy a munkaltatonak nagyon oda kell figyelnie, hogy ne legyen veszteseges :)

aki mar jart a vilagban par helyen, pl. az usa-ban az tudja, hogy egy retail shop alkalmazottai hogy kell, hogy viselkedjenek. japant nem is emlitve, ahol van olyan alkalmazott akinek az a munkaja, hogy egesz nap mosolyogva, mindenkinek meghajolva es koszonve feher kesztyuben nyitogassa a bolt bajarati ajtajat.

nem szabad munkat belso igenyesseg nelkul vegezni, de ez a tema messze vezetne.

belekotyogok 2012.11.08. 13:50:16

@Kuruttya: aham, és te alkalmazottként nyilván szombat esténként szívesen melózol ingyen, meg maradsz benn minden nap 5-10-30 perceket, nem baj, hogy vonatra vársz, időpotnra mész esetleg te is.

Más az otthonról is végezhető munka, amikor pl nem kell felöltöznöd, ha már úgyis ott ülsz, pláne, ha a túlórabért megkapod érte.

Alikam 2012.11.08. 13:51:11

@monyon le: ezeknek a négy elemis bunkóknak magyarázhatod naphosszat....

belekotyogok 2012.11.08. 13:53:01

@orient: erről beszélek én is (az elmúlt x hozzászólásomban)

És a családi vállalkozást ne hasonlítsd ám egy olyan helyhez, ahol alkalmazottak dolgoznak, valószínű, hogy a magad pénzéért sokkal szívsebben dolgozol.

A posztban írt tahóságot meg szerintem senki se vitatja, ennek egész egyszerűen nem szabad így történnie.

Peetee 2012.11.08. 13:53:18

Azt gondolom ,hogy ez a nagy magyar ősbunkó valóság 2012ben.

Jim Raynor 2012.11.08. 13:53:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

látom direkt nem akarod érteni, amit írtam.

ha nincs bevétel, megszűnik a bót, tehát az eladónak nem lesz fizetése. szerintem ez elég közvetlen kapcsolat.

orient 2012.11.08. 13:54:07

@altimus: vagy aki volt már Olaszországban az tudja, hiába keresnek rosszul mondjuk délen állandóan fülig ér a szájuk és kedvesen kiszolgálnak.

Jim Raynor 2012.11.08. 13:56:01

@belekotyogok:

"Viszont azt is gondolom, hogy mindenkinek joga van rendelkezni a munkaidőn túli szabadidejével, és ebben se vevő, se főnök ne korlátozza, pláne nem elvárásként és fizetség nélkül."

a főnöknek be mersz szólni, ha túlórázni kell? nem? akkor a vevővel se bunkózz.

gabcigirl 2012.11.08. 13:56:04

Szép is, amikor a"mindenhezjogomvan Mancika" fut össze "kussolj, bunkó vevő" Gizikével. Mindkét oldalon bőven van hiba.

Egyrészt rossz az eladók motiv.rendszere. Ámerikában pl. igenis van forgalom utáni jutalék, kvázi érdekelt az eladó abban, hogy jól végezze a dolgát. Másrészt nagy anyagi felelősséghez képest (kassza, árucikkek, admin.) keresnek gyalázatosan keveset.

Ugyanakkor tényleg bunkóság kicentizve, utsó pillanatban beesni és úgy tenni, mintha időmilliomosokkal lenne tele a bolt. Ez legfeljebb akkor elfogadható, ha valami sál-fülbevaló -szerű cuccért ugrik be, amit előre kinézett és nem kell próbálgatnia.

belekotyogok 2012.11.08. 14:00:29

@Jim Raynor: igen, merem jelezni, hogy épp dolgom van, de szerencsére nálunk nem elvárás az ügyfél rendszeres, munkaidőn túli kiszolgálása, holott az ügyfélorientáltság az elég erős követelmény mifelénk. (pedig túl sok jót nem lehetne mondani a vezetőségről...)

Jim Raynor 2012.11.08. 14:02:44

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

na mesélj, mi az az üzlet, ami bevétel nélkül is működik? igencsak érdekelne.

orient 2012.11.08. 14:05:55

@belekotyogok: igen. Nagy különbség persze hogy tulaj van ott. Alkalmazottnak pedig ki kell fizetni a túlórát ha elvárja a főnök, ez alap, ingyen ne dolgozzon senki ez természetes.

Reszelő Aladár 2012.11.08. 14:11:46

Inkáb az a kérdés itthon, hogyha lehet valamit bunkó módon is csonálni, akkor az miért csinálnánk szép szóval?
Mivel az eladó anyagilag aligha érdekelt, simán kivág mindenkit.

A kasszát lehetne 20:01 kor is zárni, ha már kiment mindenki.
A 19:45 -kor betérővel pedig finoman lehet közölni, hogy ma "sajnos csak 20:00-ig tartunk nyitva", holnap lehet jönni reggel 8-tól.

Nem hiszem el, hogy megfelelő hozzáállással és tisztelettel nem lehet ezt csinálni.

Ha a buta eladó nem érzi, hogy ha ő szarul csinálja, akkor annyi a boltnak, akkor a tulajnak kellene erre odafigyelni. Esetleg bemenni zárni, sőr uramboccsá dolgozni. Itthon mintha az lenne a divat, hogy a tulaj csak pénzt számolja (számolná), majd megy a panasz, hogy nem megy a bolt...

Ezért tartunk itt.

belekotyogok 2012.11.08. 14:12:04

@orient: hát pont erről van szó, sajnos a magyarországi helyzet a vendéglátóipar és kereskedelem területén gyalázatos a hivatalosságot tekintve. (bizarr munkarend, minimálbér, feketén dolgoztatás, ilyesmi.)

Lakmusz 2012.11.08. 14:12:26

Mikor fogja felfogni az összes, fél négyig dolgozó emberke (akiknek a széke 15:20kor már pörög,úgy pattan fel róla), hogy a kereskedelemben, plázában dolgozó eladók 9kor zárnak, pénztárt zárnak, felmosnak, összerámolnak, üzletet zárnak? A kilencből gyorsan tíz lesz ám... Én nem dolgoztam soha üzletben (szerencsére), de volt családtag....

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:18:27

@Jim Raynor:

Nyilván nem működik, de a kapcsolat az alkalmazott fizetése és az üzlet bevétele között közvetett, áttételes. Ha kevesebb vevő jön be, annak az eladó örül, mert "kevesebb a munkája", ez is mutatja a kapcsolat közvetettségét.

Plumper 2012.11.08. 14:21:28

A bunkó eladókról annyit, hogy nyilván nem az övék a bolt. Csak alkalmazottak, akik ívesen sz@rnak mindenben. Egészen addig, amíg nem szólsz a főnökének, hogy botrányos a "kiszolgálás". Akkor majd meggondolják magukat, vagy repülnek jóóóó meleg éghajlatra.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:22:00

@Reszelő Aladár:

Alapvetően kell egy hozzáértő tulaj vagy egy általa kinevezett szakértő menedszer (üzletvezető). Az valamiféle marxista csökevény, hogy "majd csak valahogy mennek a dolgok". Nem, nem mennek, hanem káosz lesz. A vezető alapvető szükséglet. Ahol nincs vezető, ott káosz van és előbb-utóbb csőd.

A vezető egyik alapfeladata pedig meghatározni az alkalmazottak munkaidejét és megállapítani a munkavégzésre vonatkozó szabályokat.

Plumper 2012.11.08. 14:24:30

Az egyik "legjobbak" a kicsi, úgy 60 négyzetméteres boltok, de van benne vagy 5 eladó a lopások elkerülésére.

Ácsorogni sem hagynak, rögtön ugranak, hogy "Segíthetek?!" (értsd: ugye most nem fogsz lopni). Ha jó a csaj, akkor "Persze, segítesz lehúzni a sliccem? Jó lassan, ne siess úgy".

Arra nem gondolnak, hogy 2 eladó fizetése + álkamera, tükör jóval olcsóbb lenne.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:32:42

@Plumper:

Nyilván ez mindig egy egyesúlyi játék.

Az alkalmazott érdeke, hogy minél kevesebb munkáért minél több fizetést kapjon.

A vállalkozó érdeke pedig, hogy az alkalmazott minél több munkát végezzen minél kevesebb fizetésért.

A játékszabályokat a piac állapítja meg. Ha a vállalkozó túl keveset fizet és/vagy túl sokat követel, nem lesz alkalmazottja vagy csak a legrosszabb alkalmazottat tudja megszerezni. Ha meg az alkalmazott túl sok pénzt kér és/vagy túl keveset dolgozik, nem talál állást.

Jellemzően létrejön egy adott egyensúlyi helyzet, mely mindkét félnek legalább miniméálisan kielégítő.

A legtöbb probléma nem is ebből van, hanem a menedzsment hiányából vagy alacsony hatékonyságából. Hiába jó a fizetés és jó a munkaerő, ha nincs jó szervezés - ez sokszor ROSSZABB eredményt ad, mint a jól szervezett, de rosszul fizető és rossz munkaerejű vállalkozás.

herpesz 2012.11.08. 14:33:25

Az eladó bármit csinál az szar:
-ha megkérdezi hogy segíthet-e, elzavarod
-ha nem kérdezi meg, akkor leszidod, hogy semmibe néz
-ha tegez, az a baj (adja meg a tiszteletet)
-ha magáz, az a baj (ennyire idősnek nézek ki)
-ha pakolgatja a ruhákat amíg ott vagy, zavar, mert nem hagy nézelődni
-ha nem pakolja össze, akkor rumlis a bolt
-ne takarítson, mert te ott vagy
-takarítson, mert áll benn a latyag

Környezettudatos 2012.11.08. 14:36:49

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: Pontosan. Feltételezem, hogy a fenti esetben is ez a helyzet, de a "kislányok" a fél órát el akarták "kummantani".

Környezettudatos 2012.11.08. 14:37:41

@Virtusblog: Itt a tahó te vagy. Ráadásul a buta tahó vagy, ami a rosszabb. Ha még szorgalmas is vagy, akkor a rettenetesen kártékony fajta vagy.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:37:49

@Plumper:

Ez is hozzáértés kérdése. A profi helyen tudják, hogy meg kell kérdezni, hogy "segíthetek?", de ha a vevő láthatóan nem akar segítséget, akkor ezek után békén kell hagyni, hagy koboróljon a boltban.

Különösen röhejes tapasztalatom, amikor könyvesboltban a buta vezető kiadja utasításba az eladóknak, hogy folyton kérdezgetni kell a vevőket, hogy "segíthetek?" meg "mit keres?", pedig tudható, hogy ez pont olyan műfaj, ahol a sokáig magányosan kóborló vevő vásárolni szokott, s ha meg megzavarják, elmegy egy másik boltba, ahol nyugodtan nézelődhet, válogathat.

Környezettudatos 2012.11.08. 14:41:46

@herpesz: Tévedsz.
-ha megkérdezi hogy segíthet-e, elzavarod
Nem, vagy igénybe veszem a segítségét vagy megköszönöm a felajánlást de nem kérem.

-ha nem kérdezi meg, akkor leszidod, hogy semmibe néz
Nem. Ha semmibe vesz, akkor esetleg nem ott vásárolok. Esélyes a célprémium bukása.

-ha tegez, az a baj (adja meg a tiszteletet)
Pontosan. Ez nem kocsma.

-ha magáz, az a baj (ennyire idősnek nézek ki)
Elvárom. Majd tegeződünk a fehér asztalnál vagy az ágyban, de a bolt az nem erről szól.

-ha pakolgatja a ruhákat amíg ott vagy, zavar, mert nem hagy nézelődni
Nem zavar. Ha zavar, megkérem, hogy egy kicsit függessze fel a ténykedést. Fel szokták.

-ha nem pakolja össze, akkor rumlis a bolt
Hát igen. Ez a dolga többek között. Szörnyű!

-ne takarítson, mert te ott vagy
Tőlem takaríthat, de ne a lábam alatt. Nem tisztálkodni megyek oda.

-takarítson, mert áll benn a latyag
Igen, takarítson. Többek között ez a dolga. Latyakot és latyagot is. Nyilván akkor, ha nem zavarja vele a vevőit.

Mi is a probléma?

Környezettudatos 2012.11.08. 14:42:47

@maxval, a gondolkodni próbáló birca: :) Ez így van. Az alexandra boltjaiban szerintem ezt tudják, egyszer kérdeznek és utána békén hagynak mazsolázni.

Zseer 2012.11.08. 14:55:13

ebben az ugyben alltam mar a fasz mindket vegen.egyreszt TUDOM,h a nyitvatartasi ido arra vonatkozik,meddig johet be ujabb vevo.tehat ha o bejon 59-kor es 30 perccel kesobb vegez,akkor addig o a boltban lesz.kidobni nem lehet senkit.

masreszt viszont a jelenlegi munkahelyemen a zaros muszak ugy nez ki,h 9ig fogadjuk a vevoket,utana van meg 10 perc adminisztracio es kenyelmes tempoban 15 perc a vasutallomas (felkor indulnak ,orankent)
ez kb. azt jelenti,ha valamiert 10 perccel kesobb zarok be,akkor az atoltozest kovetoen van 5 percem,h legyalogoljak olyan 1.8 kilometert.
ha ez nem jon ossze (sprintelve is eselytelen) ulhetek 1 orat az allomason,ami telen kimondottan kellemes tud lenni.

herpesz 2012.11.08. 15:00:34

@Környezettudatos:
ha ezek után megkérdezed, hogy mi is a probléma, akkor bizony gond van, hiszen most foglaltad össze mi a probléma :)))
Az, hogy bármit csinál, LEHETETLEN a nagy magyar TUDATOS vásárlóknak megfelelni :)
Csak az utolsó pontot emelem ki, a takarítást-nem takarítást: elvárod, de ne a lábad alatt, azért, hogy utána összekoszold újra. Vagy menjen mögötted a felmosóval?:)

orient 2012.11.08. 15:05:30

@herpesz: azért az itteni felsorolása az durva. Nem minden vásárló ennyira TUDATOS :))) Engem töredéke sem azavar ennyire. Ha tegez akkor fiatalnak néz és tetszik. Ha magáz akkor tisztel, nekem bármelyik jó, nem izgat.

Egyet azért elvárok mint mindenki más szerintem. LEgyen mindig kedves és szívélyes a kiszolgálás. Ha ez megvan a többi az csak kukacoskodás.

Alikam 2012.11.08. 15:07:44

@Zseer: ezt már annyiszor hallotam ezt az indul a buszom meg a vonatom. Elhiszed ha azt mondom, hogy nem csak az eladói munkakörbe hanem bármilyen másba is, ha munka van, akkor azt meg kell csinálni és leszarja kb. mindenki, mikor indul a buszod?

Ha meg ennyire ki vagy centizve, akkor inkább indulj el fél órával később... és akkor még az utolsó pillanatban beesett vevők miatt sem kell aggódnod...

herpesz 2012.11.08. 15:10:25

@orient:
ez a jó szó :) kukacoskodás :)
És szerintem el is jutottunk a lényeghez, hiszen mindennek ez az alapja: ezek a szituációk azért vannak ennyire felfújva, mert a magyar ember frusztrált, és imád kukacoskodni. 10 forintért ordibál, képes lejáratni magát, hogy utána pöckösen, hátát kihúzva elvonuljon haza azzal a tudattal, hogy ő most jól megmondta.

Parajpuding 2012.11.08. 15:11:25

@herpesz: kereskedői/eladói vénával születni kell. Neked pl. ez nem adatott meg. Sőt ezt még fikarcnyit sem kompenzálni tanulással, gyakorlattal.
Két dolgot kellene megjegyezni alaptételként és elsőként, hamár ösztönös késztetésből nem megy: a VEVŐ-nek mindig igaza van és hogy a vevő bunkósága, illetve semmi egyéb sem jogosíthatja fel az eladót arra, hogy ő is az legyen. Ennyi. Vigasztalhat, hogy manapság az ebben dolgozók 98 százaléka hasonló cípőben jár. És ezért születnek hasonló blogbejegyzések.

Alikam 2012.11.08. 15:13:27

@Parajpuding: ez egy butaság, hogy a vevőnek mindig igaza van. Ilyen csak prémiumszolgáltatásoknál megy.

Viszont az inkább igaz, hogy a vevő észrevételeit, kéréseit mindig normálisan végig kell hallgatni és amennyiben módjában áll az eladónak, válaszolni, reagálni rájuk..

orient 2012.11.08. 15:14:41

@herpesz: a mentalitásban igazad van. Kitárgyaltuk itt korábban. A frusztráltság az erős tényező mindenütt. A vevők is frusztráltak, de az eladók is. Azért nem ritkán ordít le eladó csak mert meg merek kérdezni valamit ami neki evidens(lehet az is csak én vagyok a hülye), és 100x kell elmondania, és unalmas már, de ehhez meg nekem van jogom. Ha kérdezek valamit akkor elvárhatok egy kedves választ és tájékoztatást, ha unalmas akkor is.

herpesz 2012.11.08. 15:18:59

@Parajpuding:
nem, már ne is haragudj, velem megtörtént, hogy egy vevő minősíthetetlen hangnemben kezdett el velem beszélni, (konkrétan kurva anyázott) mire megmondtam neki, hogy nem kötelességem kiszolgálni. Eladó vagyok, nem lábtörlő. Persze az úr is ugyanezen a véleményen volt mint te, hogy márpedig neki köteles vagyok a fenekét kinyalni, szép vita kerekedett belőle, főnökségig is eljutott. Mivel nem az áruval volt baja, hanem személy szerint velem, ezért jogilag nem tudott mit csinálni (nem voltam neki szimpatikus, mivel 3x mondtam el neki hogy az a termék amit keres, megszűnt) Jött a tulaj, és a tulaj is megmondta neki, hogy az alkalmazottja vagyok, és ismer, és tudja, hogy alapos okom volt kitenni az úriembert az üzletből.
Igen, kitettem, érdekes, sehol sem olvastam hogy beírt volna, hogy őt nem szolgálták ki egy alapos anyázás után.
Mindennek van határa, elmehet felőlem máshova megvenni a szarját, akkor se anyázzon.

herpesz 2012.11.08. 15:21:17

@orient:
ebben is igazad van, sajnos felhígult ez a szakma, sok olyan eladó is van, aki azt sem tudja, mit árul.
Örülök, hogy megszabadultam az eladói státuszomtól, akkor jöttem rá, hogy az emberek nagy többsége menthetetlenül seggfej.

értelmes hang 2012.11.08. 15:21:24

Azt nem értem miért nem lehet ilyenkor odamenni a vásárlóhoz és kulturált hangnemben felvilágosítani, hogy perceken belül zár az üzlet. Nem célozgatni kell két eladónak egymásközt 10 méterről cinikusan és alpári stílusban, hogy vegye észre magát a vevő, hogy Ők zárnának!

Az a baj, hogy nem tudnak az emberek normálisan kommunikálni egymással. Csak puffogni meg dünnyögni tudnak, mint valami Ősember, és csodálkoznak, hogy nem megy a bolt!

herpesz 2012.11.08. 15:22:42

@Parajpuding:
a mondókád első személyes megjegyzését pedig igyekszem figyelmem kívül hagyni, hiszen az élet erre rácáfolt ;)

orient 2012.11.08. 15:25:59

@herpesz: igazából nem is zavar ha nem tudja mit árul. Kérdezzen utána, nem tarthat fejben mindent. Én általában csak kedvességet várok el mást nem. Múltkor is volt egy kis csaj aki körbeugrált de sokat nem tudott a termékekről mikor kérdeztem, de ez nem zavart, láttam meg tesz mindent és ez elég volt, hogy jól érezzem magam. Nyugaton is elég sok az eladó aki szinte semmit sem tud a termékekről, de legalább kedves. Általában csak ez számít és ez marad meg a vevőkben a többi az mellékes.

Jim Raynor 2012.11.08. 15:30:45

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:

igen ám, de kb. a harmadik kevesebb vevős hónap után a tulaj le fogja csökkenteni az eladók számát, ami viszont nem annyira közvetett kapcsolat.

másrészről, egy komoly szemléletbeli probléma, hogy az eladók annak örülnek, ha kevés a vevő.

Misi56 2012.11.08. 15:33:29

Ilyen mentalitással,nem kell ilyen helyen dolgozni. Fél órával, legalább zárás előtt jelezni kell a zárórát, mert a vásárló belefeledkezik a válogatásba, próbálgatásba, hogy mindenáron ITT hagyhassa a pénzzét. Ezt kell tudomásúl venni.

Amatőr 2012.11.08. 15:33:39

Én a saját készletemet árusítom az üzletemben. Addig tartok nyitva, ameddig vevő van. Még soha senkit nem küldtem el záróra miatt. Megtehetem, tehát meg is teszem. Elemi érdekem, hogy eladjak és ehhez a vevő nélkülözhetetlen.

Zseer 2012.11.08. 15:43:12

@Alikam:
miert tennek ilyet?
egy ev alatt 1X volt,h nem ertem ki idore es 2-3 alkalom volt,h valaki kidobott kocsival az allamosra.
semmi ertelme nem lenne direkt 1 oraval kesobb (10 helyett 11-re) hazaernem.

herpesz 2012.11.08. 15:44:04

de hogy a posztnál maradjunk, nekem nem is a bunkósággal van a legnagyobb bajom, hiszen mindenki bunkó javarészt, hanem a káromkodással.
Nagyon divatos lett, hogy a fiatal lányok hajlamosak azt mondani szituációkban, hogy "gecíííí". Na nekem ettől kiütéseim vannak, tegnap is egy szépségszalonban röhögcséltek a fodrászlányok, és félpercenként mondogatták hogy "gecííí, bazdmeg, anyád" Na én ezt nem bírom. Lejár a bérletem és többet oda se megyek. (bár ez nem bolt, de mindegy, azért megosztottam)

Grizon 2012.11.08. 15:46:57

@Környezettudatos: Sajnos ez már nincs így. Alexandra vezetés rászabadított próbavásárlókat a boltjaira, akiknél a legfontosabb értékelési szempont pont a "tukmálás", tehát oda kell menni a vevőhöz, megkérdezni, hogy mit keres és még ajánlani neki 2-3 egyéb könyvet. Ha nem így csinálod, akkor szar értékelést kapsz, aztán lehet izgulni a szokásos év eleji leépítésnél...

TheRminator 2012.11.08. 15:47:53

@Amatőr: Azonban ha 75e Ft nettot kapsz úgy, hogy 2 havonta van egy hétvégéd, amit a családodddal tölthetsz, 2 műszakban dolgozol, még hétvégén is, és a sok büdös ember ott böfög az arcodba a hagymás, kolbászos, cigis leheletével 2 hete nem fürödve, a 6 gyereke lever mindent a boltban, és orditozva rohangál, akkor majd elküldöd.

preddy 2012.11.08. 16:17:09

Ez a szocializmus hagyatéka!
Te vagy az eladóért, nem ő van érted! Érted?

Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2012.11.08. 16:19:25

Szegény bolti eladó lányok! :)
Ott rontották el az egészet, hogy amikor a rácsot engedték le, akkor giotin módjára kellett volna leengedni, azt a bizonyos rácsot!
Ha így lett volna, akkor ez a poszt is feleslegessé válna! :D De záróra után a VEVŐ TAKARODJON EL A JÓ ÉDES .......... -ba!
Hétvégén meg végképp mivel, ebben a KIBASZOTT országban plázaturizmus működik!!!
Tapasztalatból mondom (ALLEE), hogy sok kisgyermekes anyuka abban a mocskos plázában neveli fel a porontyát.
Aztán csodálkozik, ha a gyerek később majd leszar mindent és nem lesz neki értékrendje!
Véleményem szerint a posztoló egy senkiházi plázacica, aki az esti órákban baszogatja a bolti eladókat, majd posztot ír, arról hogy mi is történt ma vele.
Ahelyett, hogy a családjával (párjával) eltöltse ezeket az órákat.
Akinek meg ez nem tetszik az vegye be a 2 méteres kékerest! :D

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 16:20:24

@Grizon:

Én a "mit keres?" kérdésre azt mondom mérges arckifejezéssel "semmit!", ez általában használ.

Timil 2012.11.08. 16:35:39

Nekem nagyon jó sztorim van bunkóság ügyben: a férjem a maglódi Auchan benzinkútjánál tankolt vagy egy hónapja, és ki volt rakva egy nagy tábla, hogy minden 10e fölött tankoló vásárló x ezer forintos ajándékutalványt kap. Férj be a vevőszolgálatra, ahol közölték, hogy el van tévedve, csak másnaptól él az akció. Férjem mondta, hogy ő nem látott a táblán dátumot, de ha a hölgy nem hiszi, menjen ki vele megnézni. A vevőszolgálatos persze nem volt erre hajlandó, erre a férjem kiment, lefotózta a táblát (valóban nem volt rajta dátum). Mire visszaért a képpel, előkerült a főpénztáros is, aki képes volt a következőt mondani: rendőrt is hívhatna, mert a kútnál tilos fotózni! WTF? Át akarják verni a vevőt, inkorrekt a tájékoztatás és még neki áll feljebb? A végén persze kénytelenek voltak odaadni az utalványt, mert mások is bementek érte, de hihetetlen, hogy ez a jó régi bunkó kereskedői viselkedés mennyire rögzült egyesekben.

Reszelő Aladár 2012.11.08. 17:07:53

A hozzáérték nyilván alap követelmény. Hiszen miért is vágnék bele egy olyan boltba, amihez kövésem sincs?

Viszont az alkalmazott hozzáállása leszaz, amiért visszamész valahova, vagy messze elkerülöd.

Jártam egy időben egy farmerboltba, közepes minőség, közepesnél kicsit kevesebbért, fullos kiszolgálás. Mert a tulaj csinálta. Nála akkor is volt vevő, amikor máshol nem, és amikor más már rég bezárta a boltot (végleg), akkor ő még talpon volt. Azóta sajnos már ő sincs ott.

Itthon sikerült elhitetni sokakban, hogy a munka nélkül is meg lehet élni, elég ügyeskedni. Sőt, dolgozni elég ciki, a posztban szereplő eladó pedig bármekkor fizetéssel elégedetlen lenne. Sőt mivel már 3 hónapja ott dolgozik, lassan már ő lehetne az üzletvezető.
Nehéz elképzelni, hogy 30 évig ott dolgozzon.

protézisesh 2012.11.08. 17:31:11

@sirarcheer: "Szerintem azért viselkednek így mert Ők ugyanannyit kapnak ha senki sem megy be, meg ha tele van a bolt. Szóval Neki minden vásárló nyűg mivel nem kap több pénzt ha egész nap mosolyog és kedves."

jobb helyeken (külfőd, nemtom itthon is van-e ilyen, jut eszembe: van, már találkoztam vele) bizony a "ténfergő" eladó, aki végig segített méretet/fazont keresni, viszi oda a cuccod a kasszához, és először az ő vonalkódját húzzák le, magyarul eladónként is látják, hogy mennyi árbevételhez van NEKI SZEMÉLYESEN köze. Innét már csak egy fél lépés, hogy a fizujának a nagy része is ezzel összefüggésben keletkezzen...

2012.11.08. 19:06:19

Itthon a kereskedelem teljes tévúton van. Nem kereskedők vezetik az üzleteket, hanem vállalkozók, semmit sem tudnak általában a kereskedelemről. Az üzletpolitikájuk addig terjed, hogy vásárolj, aztán takarodj, ha problémád van, vissze ne gyere. Ez súlyosbodik a standard boltoskislányokkal, akik általában azért kerülnek felvételre, mert kerek a seggük, nagy a mellük, és esetleg a raktárban le is térdelnek. Ők aztán minden végzettség, kreatíivitás, üzleti érzék nélkül lébecolnak a boltban, és vagy halálra szekírozzák a vevőt a "segítségükkel", vagy körmöt reszelnek a pult mögé bújva. Mivel alul vannak fizetve, és általában nincs motiváció (jutalék, prémium, vagy egyszerűen felügyelet) szarnak mindenbe. A tulaj is szarik bele, mert csöcsös-faros kiscsajt fél óra alatt lehet keríteni, így ha az aktuális megunja és lelép, jön a következő. Így aztán senki nem töri magát, hogy képzett, értelmes, kedves eladók legyenek. A baj az, hogy a honi fogyasztói kultúra is gagyi, az ember bemegy, lenézik, megalázzák, de két nap múlva megint bemegy, ahelyett hogy többé nem tenné. Ha mindenki így tenne, a bolt tönkremenne, és ez visszatartó erő lehetne. Régebben dolgoztam üzletben, a tulaj egy büdös tahó volt, de megfizetett minket rendesen (elég rendesen), alap+jutalékra dolgoztunk, így érdekünk volt az eladás, és követelt is, például amíg vevő volt az üzletben, nem zárhattunk be, ha plusz egy órát sétafikált, és semmit sem vett, akkor is mosolyogva kellett asszisztálnunk, és ezt meg is tettük. Erről szólna a kereskedelem.

Vittore. 2012.11.08. 19:10:06

Aranyhal étterem, bár nem eladók, hanem pincérek. Thököly út.

Szülők látogatóba jöttek, négyen leültünk a teraszon, ittunk 2 korsó sört, 2 üdítőt, 2 hosszú kávét, meg 2 cappuccino-t, aztán amikor a pincér kihozta az egyáltalán nem kis összegű számlát, fizetés után vettem észre, hogy még egy cappuccino-t kiszámláztak a biztonság kedvéért.

Persze amikor ezt szóvá tettem, egyből kiderült, hogy nem is az a pincér számlázott, hanem egy másik, blabla, és nagy duzzogva visszahozta a cappuccino árát, a borravalót persze megtartotta. Azóta sem jártunk ott, 1 évig, míg ott laktunk, inkább mindig másik helyet választottunk. Biztos megérte nekik..

Johnsmith000 2012.11.08. 19:48:16

türelmes vagyok én az ilyenekkel addig amíg nem élnek vissza a helyzetükkel. Ő az eladó, én a vásárló, mindent meg lehet oldani kulturált keretek közt, de ha átlépik, én is átlépem és úgy bánok velük ahogy megérdemlik, akik csak szaros eladók, akik semmire sem vitték a szaros életükben, és valószínűleg nem is viszik, és egy olyan munkát is képtelenek ellátni, amit egy átlagnál intelligensebb majom is el tudna, ha kapna elég banánt. Úgyhogy kurvára gyorsan fogják fel, hogy vajon miért is vannak ott, azért hogy én jól érezzem magam, és amikor ilyen munkanélküliség van, az olyan emberek, akiknek ha 10 ponttal kevesebb lenne az IQ-juk nem minősülnének személynek tudják, hogy hol a helyük. Kibaszott kiszolgálószemélyzet vagytok.

De amíg kedvesek és azt a nagyon kevés dolgot amit ez a "szakma" igényel tudják teljesíteni, addig én is kedves vagyok, hiszen ők is emberek ugyebár. Vagy hát ezt kellene tettetni

Johnsmith000 2012.11.08. 19:58:20

herpesz, te meg pont az a fajta eladó vagy, akik miatt íródnak az ilyen postok.

köteles vagy kiszolgálni, MERT EZ A DOLGOD. ez a tévképzet sajnos sok helyen el van terjedve, ha meglátná ezt egy értelmes vezető csak pislognál, nem olyan nehéz, jobb helyeken azonnal, egy fél pillanat alatt kiraknak a munkahelyedről ha így állsz hozzá.

bár jobb helyeken nem is kell alulképzelt idiótákkal vitatkozni ha a 30 ezres cipő 3 hónap alatt lefoszlik a lábadról, ha egy olyan hülyébe fut bele az ember mint te, akkor szimplán megmondod, hogy ne neki írják a jutalékot, és a 3. után szintén azonnali kirúgás.

seikof 2012.11.08. 21:40:28

@altimus: 3 fő, korábban 6 fő volt, de úgy gondolták, hogy elég, ha 3-an vagyunk. Ketten (egy nyugdíjassal, akivel gondolhatod mennyit lehet haladni) 6 órásak és egy 8 órás.

herpesz 2012.11.09. 08:07:16

@Johnsmith000:
Te pedig egy kispöcsű fazon lehetsz akinek nem jött be az élet és az egyetlen öröme ha anyázhat a boltban

GMS 2012.11.09. 10:07:22

a magyar kereskedelemben és szolg. szektorban siralmas a helyzet. és ezt nem lehet csak a szar munkaszervezésre, meg minimálbérre stb. kenni. én olyan melót végzek, ahol a túlóráért sosincs külön pénz, de mondjuk van prémium. ennek ellenére sosem fordult elő, hogy ügyfelekkel bunkó lettem volna, vagy puffogtam volna, akkor sem, az egyébként 5-kor elvileg véget érő munka után megkértek, hogy egy kliens miatt maradjak bent 8 utánig, mert fogadni kellene őket, utána elmehetek. ha én nem tudtam vállalni, megbeszéltük, ki ér rá. ja, és nem feltétlenül a recis vitte el mindig a ilyen balhét csak azért meg az ő fizuja a legkisebb, meg mert őt úgyis mindenki csicskáztathatja. mondjuk a cég is profitábilis volt a nagyon kis létszám ellenére.
én mindig az szoktam mondani, hogy nem kell adott embernek azt a munkát végezni, amit nem akar -keressen mást, ha kell, akár váltson lakóhelyet. sokszor megéri, megérné, de a magyar inkább marad a szar helyen, sokan nem tudnak, vagy nem is akarnak, netalán félnek rendesen bértárgyalni, pedig ha meg sem nézed, meddig mehetsz el, akkor mindössze mindig elfogadod, amit adnak. utána meg morogsz. mi értelme ennek??
és azt sem értem, miért kell egy privát szolgáltatócégnek magyarázni, hogy ne a nap közepén akarjon velem a lakóhelyemen találkozni, mert én is dolgozom. aki ilyen munkát végez, az ne dolgozzon már 9-5-ig, mint egy irodában - könyörgöm, annak legyen rugalmas munkaideje. érjen rá reggel meg este, napközben meg intézhesse egyébb ügyeit, vagy 12 órázzon adott időszakban, utána meg kapjon 1 hét szabit. minden megoldható, ha megakarjuk oldani, ha nem, akkor nyilván nem.

GMS 2012.11.09. 10:14:20

szóval az ügyfélkezelés nemcsak a körülmények (melyeket igen, én is alakíthatok), hanem mentalitás kérdése is. és vevőként is viselkedni kell. a vevői státusz nem arról szól, hogy mindent megengedhetek magamnak, és ha normálisan szóltak, vagy bemondták, akkor mindig igyekeztem odafigyelni, hogy ne csússzak ki az időből. de pl. borzasztóan irritál, ha az eladók (és ez ált. gyakorlat)velem, a következő vevővel beszélik meg az előzőt, vagy előttem beszélik ki az előző vevőt. Az is, ha látványosan kinéznek egy boltból zárás előtt 10-15 perccel. Ha simán csak kedvesen szólnának, akkor kiderülne, hogy mondjuk csak beugrottam egy már kinézett áruért, vagy csak benézek megnézni, megkérdezni valamit. de sokszor az eladó rossz indítása hozza ki a vevőből (teljesen jogosan, hiszen mi alapján feltételez az eladó bármit is rólam) a viszontagresszivitást. és akkor ugye már áll a bál.

mojoking77 2012.11.09. 10:27:01

@Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és: Ne haragudj, de te vagy kotozkodni akarsz, vagy eletedben nem dolgoztal me multinal. Ugyanis a normalis helyen ket lehetoseg van.
I. Dolgozol 9-17-ig, viszont akkor az utolso percig elszmolod a tulorat,
II. Rugalmas munkaredben dolgozol, ertsd, nagyjabol akkor mesz be amikor akarsz, viszont a meloknak meg kell lenni. E mellett szinten elszamolod az esetleges tulorat. Vannak hatulutoji a multi cegeknek, d meg veletlenul sem az amit te leirtal.Kicsit el lehetsz tevedve, vagy szimplan kotozkodni akartal. Udvozollek a valo vilagban.

Johnsmith000 2012.11.09. 11:54:20

@herpesz: ennyi? ennyit tudtál kiizzadni magadból reakciót? és még hogy nem igaz a sztereotípiám arról, hogy mekkora szellemi sasmadár lehetsz.

a farkam elég nagy, köszönik szépen a látogatói, az életemben meg már sokkal többre vittem, mint a kommentjeidből ítélve te valaha is fogod vinni : )

Johnsmith000 2012.11.09. 11:56:17

@Johnsmith000: de ha gondolod mondd el hol dolgozol, és kibaszatlak egy 5 perc alatt, csak hogy felfogd hogy hol lenne a helyed : )

Johnsmith000 2012.11.09. 11:57:48

ja, és egy utolsó, elnézést hogy több részleten írom, tudod van aki dolgozik is, nem ez az egyetlen egy örömöm, az lenne az örömöm, ha tudnám csinálni tovább fennakadás nélkül a dolgom, és nem ilyen tajgetoszpozitív emberek miatt lennék feltartóztatva

herpesz 2012.11.09. 12:15:07

@Johnsmith000:
valószínűleg mégiscsak valami komoly elfojtással rendelkezel, ha csak a személyes sértegetés maradt :)
elég gyökér dolog egy nicket megtámadni, hogy biztos szar ember, úgyhogy nekem nem kell veled leállnom vitatkozni, égeted te magad rendesen :))

herpesz 2012.11.09. 12:46:27

@Johnsmith000:
ja, és egy utolsó, elnézést hogy több részleten írom, tudod van aki dolgozik is, nem ez az egyetlen egy örömöm, az lenne az örömöm, ha tudnám csinálni tovább fennakadás nélkül a dolgom, és nem ilyen tajgetoszpozitív emberek miatt lennék feltartóztatva----
üldözési mánia?:)))

Johnsmith000 2012.11.09. 13:55:19

@herpesz: akármennyire is nyilvánvaló hogy szeretnéd hogy kezdjenek a herpesz nickeddel valamit, nem tettem meg, a reakcióidra mint eladó gondoltam, de te tényleg nem véletlen vagy csak eladó, nem baj, ilyen emberekre is szükség van. nem is várom el hogy felfogd amit írnak neked, hiszen ahogy írtad a boltban is képtelen vagy felfogni a legegyszerűbb dolgokat, pont az ilyenekre gondoltam, de hát ahhoz már intelligenciára lenne szükség, hogy ha mondanak neked valamit, akkor ne személyes sértésként fogd fel, és védekezz mint egy sarokbaszorított hörcsög, hanem esetleg el is gondolkozz. de hajrá, próbáld meg csak védeni magad, szórakoztató ám : )

herpesz 2012.11.09. 14:07:15

@Johnsmith000:
szerintem te félreértésben vagy :)
...akármennyire is nyilvánvaló hogy szeretnéd hogy kezdjenek a herpesz nickeddel valamit...-ezt hol láttad?

...de te tényleg nem véletlen vagy csak eladó...-ezt hol olvastad hogy eladó vagyok?

...hiszen ahogy írtad a boltban is képtelen vagy felfogni a legegyszerűbb dolgokat...-ezt hol olvastad?

...akkor ne személyes sértésként fogd fel...l- nézzük vissza miket írtál: szellemi sasmadár lehetsz;egy olyan hülyébe fut bele az ember mint te; tajgetoszpozitív ember

Menj vissza dolgozni, nem neked való ez az egész kommentelősdi :))

Johnsmith000 2012.11.09. 14:18:51

cukin próbálkozol, folytasd csak : )

lüke 2012.11.12. 14:08:56

a kérdés felvetése rossz:
hol nem azok?
kérném felsorolni!

2012.12.26. 14:18:20

@orient: Köze nincsen ennek a tudatos vásárláshoz, szimplán egy minden lében kanál gyökér.
süti beállítások módosítása