Sokaktól hallani azt a véleményt, hogy a nemzetközi boltláncok hazai kirendeltségei csak árnyékai Európa szerencsésebb részein található testvéreiknek. Míg külföldön jobb minőségű, szélesebb kínálat jellemzi a fast fashion boltokat, itthon jószerivel abból válogathatunk, ami kint nem kellett – ahogyan Böszmeség nevű kommentelőnk írta. Fenimore ezt még annyival toldotta meg, hogy szerinte a hazai boltok eleinte megütik a megfelelő színvonalat, és csak később, amikor magukhoz édesgették a vásárlókat, kezdenek el igénytelen cuccokat árulni. A vásárlók viszont nem hülyék, és így már köszönik szépen, nem kérik, amit rájuk próbálnak tukmálni.
Én rendszeresen jártam a C&A-ba, Vögelébe, mikor megnyitottak. Azóta elképesztő színvonalesést tapasztalni. Szerettem volna felnőttnek öltözni, és nekik ellenállhatatlanul szép darabjaik voltak. A C&A-n belül csak az úgynevezett Clockhouse részleg árult ilyen stílusú ruhákat tiniknek (gondolom).
Mára a helyzet megváltozott: a Vögelében szinte kizárólag műszálas borzalmakat kapni, amik maximum ötvenes hivatalnokoknak jók, pozitívum, hogy tényleg vannak nagyobb méretű ruháik, így pl anyukám néhanapján talál valamit (de csak néha, mert mondom, minden nylonból van). Sehol nincs már a nyitás utáni színvonal. A C&A szinte teljes árukészletét elfoglalja a Clockhouse, ezért a mindent elárasztó csillagos meg madárlábas pulcsik, füles sapkák.
Mindkét üzletben számottevően megcsappant a női árukészlet, van bőven hordhatatlan darab, vagy szabás, vagy anyag miatt, és a C&A-ban elvétve találni nagyobb méretet. Én 40-es vagyok, de rendszeresen megküzdök a mérettel, mert amire 44 van írva, az sem jön rám, vagy igen, de teljesen elcseszetten áll, tehát el van szabva.
Ezzel egyidejűleg az áraik nem csappantak, sőt. Szóval ma már nem járunk ezekbe az üzletekbe. A fénykorban kifogtam egy-két legendás darabot, jófajta bőrdzsekit, átmeneti kabátot, színes blézert, de ennyi volt, kifújt.
Szerintetek is ennyit romlott a kínálat az évek során?
(fotó: Wikipedia)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.07. 11:42:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tééényleg? 2012.11.06. 10:47:16
A Vögelében 12 ropiért láttam olyan férfi inget ami 80% műanyag volt. A C&A pedig kínai gagyival van tele. Az árak persze nyugat-európaiak...
SziszkAnya (törölt) 2012.11.06. 11:20:08
katy27* 2012.11.06. 11:21:13
A posztban említett méretezési problémával viszont nem értek egyet, pont az ellenkezőjét tapasztaltam. 40-42-es a konfekcióméretem, C&A-s ruhám viszont 36-ostól 42-esig mindenféle van, de inkább az a jellemző, hogy 1-2 számmal kisebb kell, mint máshol.
Kiszámoló · http://kiszamolo.hu/ 2012.11.06. 11:33:25
Máshol az van, hogy egy derékmérethez van egy nadrághossz, jellemzően E.T.-re szabva.
Dr. Shit Pál (törölt) 2012.11.06. 11:40:02
C&A-ban egy kötött pulcsit vettem 4 ezerért, az jó, de ez volt a legolcsóbb és vékony, többi mind 8-9 ezer, ami szintén sok. Akkor inkább H&M, bár ha leáraznak a Rolandnál, Dockyardnál, akkor kb. Vögele színvonal.
Elnok ur 2012.11.06. 11:52:22
Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.11.06. 11:52:23
Az ott vett gyerekruhák sokszor alig bírják 1-2 hétig, pedig korábban még 2-3 hónapos nyúzás után sem koptak el a kedvenc darabok.
fizetekmegegysort 2012.11.06. 11:59:11
Чапаев 2012.11.06. 12:06:26
Чапаев 2012.11.06. 12:08:45
bbppoo 2012.11.06. 12:19:59
A gyerekruhák meg nagyon drágák és a póló eltekeredik egy mosás után, 4200-ért, csak mert verdás.
jooasszony 2012.11.06. 12:32:15
Ringlósztár 2012.11.06. 12:32:36
+1 Nem értem, máshol miért nincs 30-as szárhossz.
nzo 2012.11.06. 12:35:12
walterhal 2012.11.06. 12:37:44
tomhagen 2012.11.06. 12:42:02
Eddig azt hittem bennem van a hiba. Férfi vagyok, nem nagyon szoktam divatról társalogni. Pár éve zakót, pulóvert, nadrágokat szívesen vettem a Vögelében, aztán egy ideje megyek, próbálok, nem tetszik, hülyén áll, drága is. Szóval: igen, sajnos ugyanezt tapasztaltam.
csahos 2012.11.06. 12:46:27
A ruhák mind gyűrötten lógnak.
Rosszabbak min a occo Kinai piaci vackok.
Meg kell nézni a varrásokat.
Ezek mind selejtek, ezeket csak nekünk lehet eladni.
Akinek telik rá újra elindulhat a Bécsi bevásárlás turizmus.
SarahConnor 2012.11.06. 12:48:44
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.11.06. 12:52:42
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.11.06. 12:56:27
efhábé 2012.11.06. 12:57:23
15 000 000 db pulóver "A" minőség
1500 db pulóver "Z" minőség (de ugyanúgy nézzen ki, mint az "A")
Meglehetősen reális felvetés...
baba2008 2012.11.06. 12:58:24
wowerman 2012.11.06. 13:04:16
2012.11.06. 13:07:45
Akkor most szépen elautókázik a probléma felvetője (mondhatjuk akár rágalmazónak is) nyugati államokba, és ugyan azon modellből hazahoz példányokat a konkrét összehasonlítás kedvéért. Nem is nagy befektetés ahhoz képest, milyen vádakról van szó. Ugye?
Addig meg szerintem mindenki inkább hallgasson.
(hint: nem azt mondom, hogy nem romlik a minőség, és azt se mondom, hozzánk hasonló minőség jön - de valószínűnek tartom -, csak azt, hogy ez így nem több, mint üres fröcsögés, a mindenki saját kis torzult, szubjektív észlelése alapján)
csincsilla72 2012.11.06. 13:08:58
Itthon egyszerűen nem találni jó minőségű, jó anyagú, jól szabott ruhákat.
Marad a szabó és a varrónő.
csincsilla72 2012.11.06. 13:13:43
Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2012.11.06. 13:21:45
Kivlov 2012.11.06. 13:22:56
jaja, ez így van. Mindeféle derékmérethez van egy 2M hosszú szár és annyi. És akkor emellett még 5-6E egy gatya, akármilyen sz*r is. És dolgozzál vele otthon, vagy varrasd fel +2E-ért. Vicc...
baba2008 2012.11.06. 13:24:12
2012.11.06. 13:31:13
:D
Sir Nyű 2012.11.06. 13:32:09
Tudom, uncsi, de véletlenül tényleg a hét végén jártunk a Mariahilferen, hát b+, a férfi részlegen minimum 5x akkora a választék, mint a legnagyobb bp-i c+a-ban. Aztán, [off], a Humanicról nem is beszélve. Mert ott 10x.
De, [on], Bécsben se volt egyáltalán a méretem, pedig a tök normális 32/32 vagyok. Tavasz óta nem találok sima gatyát...
csincsilla72 2012.11.06. 13:34:19
És igen, lehet, hogy ott is a kínálat alja. De a hazai boltokban kaphatóakhoz képest mégiscsak jobb minőség.
Cathcart_ezredes 2012.11.06. 13:38:14
Nyilván a magyar és a szlovák fogyasztóvédelmi felügyeletek is bedőltek ezeknek az összeesküvés elméleteknek mikor egy rakat terméknél megállapították, hogy trágya minőségű szart adnak el keleten drágábban, mint nyugaton.
baba2008 2012.11.06. 13:38:20
csincsilla72 2012.11.06. 13:40:46
Meg van olyan, hogy az egyiket Bangladeshben varrják, a másikat Egyiptomban, a harmadikat Törökországban. Nézd csak meg a címkét.
Nagynéném varrónő, dolgozott varrodában. Varrtak öltönyöket a brit piacra is és a hazaira is. A brit piacra jó anyagból, rendesen, szálirányban szabott darabokat minőségi cérnával, a hazaira ment a gagyi. A brit piacra szántnál nagyon megnézték, hogy van eldolgozva, vasalva a ruha, a cérna nem lóghatott, ha valami nem klappolt, azonnal visszadobták. A hazaira szántaknál nem voltak ilyen kényesek. A brit piacra szántra több idő volt, nem hajtották őket, a hazaira szántnál nem szarakodtak annyit.
Ugyanaz a varrónő varrta, de más alapanyagból. Más is lett a végeredmény.
baba2008 2012.11.06. 13:41:58
Egy eleve bóvlit árusító hálózattól miért vársz mást, mint bóvlit?
Cathcart_ezredes 2012.11.06. 13:46:02
Akkor idézlek:
"Felnőtt emberek szövik az összeesküvés elméleteket, hogy a kelet-európaikat becsapja a gonosz multi, és ide csak a szemetet hozza. Tessék már felébredni, nem kell ahhoz logisztikai vagy közgazdasági zseninek lenni -talán elég lenne eggyel kevesebb felest meginni - annak a megállapításhoz hogy ez nonszensz, akkora költséggel jár, hogy nem éri meg."
Azt gondolom, hogy ha mosópor, bébiétel, csokoládé, pelenka, stb stb esetén megéri a multinak az, hogy rosszabb minőségű terméket ad el keleten, mint nyugaton, akkor ez a ruhaiparban pláne így van.
A "ha volt is ilyenre példa" azt sugallja, hogy annyira nem hiszel nekem, ezért segítek:
lmgtfy.com/?q=szlov%C3%A1kia+vizsg%C3%A1lat+nyugat+term%C3%A9k+multi
Kivlov 2012.11.06. 13:46:32
Éa hajlandó lenék megfizetni a minőséget, adnék egy 20ast egy farmerért. Ha a fizetésem csak a német átlagot eélrné, azaz kb a nettó 800-at...
plüss_Teknős 2012.11.06. 13:54:45
A szülővárosomban a plázában az ételudvar mellett van a C&A - az ott vásárolt ruhák szagban alulmúlják bármelyik turkálót, és mostanra sajnos minőségben is...
baba2008 2012.11.06. 13:54:52
Akkor máshogy teszem fel a kérdést. Mi értelme van egy eleve a legalsó kategóriába pozicionált terméknek, hogy a silányságot is különböző minőségben produkálja?
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.11.06. 13:56:29
Két éve kb használhatatlan a minőség és a választék, és az árak láttán is dobok egy hátast. Sajátmárkás pulcsi 10e felett? Hülyék ezek?
Mérges 1234 2012.11.06. 13:56:37
csincsilla72 2012.11.06. 13:58:18
Mérges 1234 2012.11.06. 14:02:00
" Ide ez jut, mert a minőséget mi nem vagyunk hajlandóak megfizetni."
Vagy nem tudjuk. Más dolgo havi 600 ezerből kifizetni, mint havi 150-ből.
Cathcart_ezredes 2012.11.06. 14:06:09
Akkor máshogy válaszolok. Adott egy számodra legalsó kategóriás bolt, ami nekünk pronyóknak évekig megfelelt. Most meg azt vesszük észre, hogy ugyanazért az árért már nekünk is feltűnően silány szart akar eladni, pedig mi bugrisok vagyunk, meg úgy általában gumicsézmába' héderelünk. Közben meg jelentős mennyiségű pronyó azt mondja, hogy a határtól balra a régi, nekünk megfelelő (neked szar) minőséget produkálja.
Marie Antoinette-t ismeri kegyed?
Zsíros Bunci 2012.11.06. 14:11:05
1. Minőségben nem tudom mióta esett csorba, mindenesetre mostanában is vettem ott ruhákat, még mindig elég jó ár/érték aránnyal
2. Az nem minőség kérdése, hogy mostanában a buzi kis állatkás/tudomisénmis gyerekes dolgok a menők, de erről már amúgy is voltak blog bejegyzések. Ez szimplán divat kérdése lett.
3. Vögelé dolgon röhögnöm kell, ott eddig is vénasszonyos felhozatal volt női részről, évek óta be nem néztem oda barátnőmmel, mert látszik a kirakatból, hogy szar az egész.
4. "Mindkét üzletben számottevően megcsappant a női árukészlet" - lol? Így is a 3/4-e női a C&A-nak, mi kell még. Menjen a kedves történet írója akkor bárhova máshová, mi férfiak érdekes módon nem picsogunk, hogy az a szomorú helyzet, hogy a legtöbb boltban 1/4-e férfi csak a ruháknak (direkt férfi divatos boltban is vannak női részlegek sokszor), meg ott a sok direkt női butik.
fritoz222 2012.11.06. 14:14:40
2012.11.06. 14:15:45
baba2008 2012.11.06. 14:17:12
mateschitz 2012.11.06. 14:33:31
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.06. 14:44:34
Mondjuk a feleségem vásárolt/vásárol mindkét helyen, ő talál. :D
csincsilla72 2012.11.06. 15:15:50
2012.11.06. 15:23:59
a 4 eves pulcsid nem gyozott meg. szkeptikus vagyok magam is, amennyire lehet, objeltiv is.
irany a jelenben a becsi c&a, majd a pesti, es elorebb leszunk ;)
biododírium 2012.11.06. 15:28:35
Ellenben megfelelő farmert mégis legutóbb itt tudtam venni azután, hogy 2 hétig rohangáltam Bp teljes területén egy nyamvadt gatya miatt.
ekat 2012.11.06. 15:30:31
csincsilla72 2012.11.06. 15:42:08
Tudod, boldogok a lelki szegények...
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.06. 16:01:32
Én múltkor vettem a C&A-ban 1.200 forintért 7 pár 100% pamut zoknit, és teljesen elégedett vagyok velük. Sőt, 6 ezerért tényleg teljesen jó férfinadrágokat lehet kapni, bár mi inkább a 25%-os akciós napon vettünk 6 ezerre leértékelt darabokat.
Magamnak is vettem ott farmert 5.600-ért, és bár 40-es a méretem, ez a 40-es egyre inkább lötyög rajtam - nem fogytam -, plusz x mosás után is megfogja a bőrömet, ami finoman szólva is nonszensz.
SarahConnor 2012.11.06. 16:01:49
Ha a Vögelét csak a kirakatból láttad, akkor nem csoda, hogy "vénasszonyosnak" titulálod (köszi anyukám nevében). Nyitás után voltak kifejezetten fiatalos, divatos holmijaik, megérte benézni.
A férfiruhák ár-érték arányát nem ismerem, plusz azt se tudom, neked mi a jó ár-érték arány, nekem a 3000 forint egy 100% nylon topért sok. De ez én vagyok.
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2012.11.06. 16:12:02
Szegény Marie Antoinette-et ne bántsd, az "egyenek kalácsot" legendát már akkor mesélték a franciák, amikor ő még meg se született.:)
2012.11.06. 16:18:45
Bár nem értem, hogy egy 12 évesnek minek a köldökig dekotált alkalmi csillogós felső.
Mintha nem 40-es méretű felnőtt nőkre szabnák a holmikat.
Visszatérve a C&A-ra felháborító a készletük, az árak és az eladók is. A múltkor a MOM Park-i üzletben böffent rám egy fogatlan eladó, mert épp útban voltam neki! Értitek, MOM Parkban egy fogatlan, felmosónő kinézetű eladó, zsíros hajjal, fekete körmökkel! Megnéztem melyik ruhához nyúl hozzá, na azokhoz hozzá sem értem! Bocs, ja finnyás vagyok, de egy ilyen helyen ne úgy nézzen már ki egy ruházati eladó, mint egy hajléktalan!
A ruhák pedig, broáf! Vékony, műanyag szar mindegyik, kb 2 mosás alatt nyúlik ki mind, max felmosórongynak jó.
Inkább a HÁDA, vagy valamelyik turka. A Flórián téren az üzletházban lévő turka egész korrekt. Már vagy egy tucat teljesen korrekt cuccot találtam ott, se nem szakadt, se nem lyukas, abszolút rendben van. Kollégáim kérdezték is, hogy honnan van a Helly Hansen pólóm...ha tudnák! :-)))
2012.11.06. 16:20:58
mudpach 2012.11.06. 16:23:28
Zsíros Bunci 2012.11.06. 16:24:06
Zsíros Bunci 2012.11.06. 16:26:31
ekat 2012.11.06. 16:38:27
felka 2012.11.06. 16:41:58
Olaszországban 1 db c&a-t láttam alig ismertem meg annyira más stílusúak az arra a piacra szánt ruhák. miéért kell felháborodni azon a nyilvánvaló tényen, hogy ide a szart ömlesztik? a 2 gyártósorról: hogy csak a nutellás példával éljek: olaszoknak a helyben készült, nekünk a polák nutella jár....mint a 2 "eredeti"...na hasonló lehet a ruháknál is. de akárhogy is a választék kint összehasonlíthatatlanul nagyobb és mindig is így volt! csak Bp.en belül itt a Kökiben semmi normálisat nem hoznak hetek óta, táskák egyre csak fogynak, már alig van valami a fogasokon, míg a Vörösmarty téri h&m-be amikor benéztem a minap csak ámultam mintha nem is ugyanaz a cég lenne...de még sorolhatnám....
szóval mi birkák már tudjuk (látjuk) hogy Zs kategóriás fogyasztók vagyunk akiknek elég a szar is, kérdés, hogy mit lehetne ellene tenni?
[mimi] 2012.11.06. 16:46:57
(Nekem tavaly egy egyetlen egyszer felvett, ám azon nyomban hordhatatlanra nyúlt, a bokámig lepöndörödő szárú csizma miatt kellett balhéznom velük jó sokáig, és pénzt akkor sem adtak vissza, csak levásárolható kártyát. Remélem Te nagyobb szerencsével jársz!)
SarahConnor 2012.11.06. 16:49:04
A Vögele esetében meg még mindig azt nem érted, hogy de bizony nyitáskor baromira nem volt "öregasszonyos" a felhozatal. Ráadásul annak, hogy melyik korosztálynak kínál az üzlet, köze nincs ahhoz, hogy milyen a ruhák minősége. Az ízléses színek, minták, a bőrbarát ruhaanyag alap akkor is, ha nagyi vagy.
mudpach 2012.11.06. 16:50:01
blur7 2012.11.06. 16:54:52
ekat 2012.11.06. 16:56:47
[mimi] 2012.11.06. 16:58:17
ekat 2012.11.06. 16:58:21
efi 2012.11.06. 17:01:44
Ennek időnként az az oka, hogy az ember csak azt hiszi, hogy 40-es a mérete...
Lásd még: én csak 56 kiló vagyok, de ezek az újabban kapható mérlegek mind rosszak, 68-at mutatnak...
SarahConnor 2012.11.06. 17:06:53
blasiusii 2012.11.06. 17:26:33
Egyébként szerintem végtelenül elszomorító, hogy vagy kb. nincs középkategória, de inkább úgy fogalmaznék, hogy ami NORMÁLIS minőségű ruha, az a magyar embernek nehezen megfizethető (vagy egyáltalán nem). Mellesleg a magyar divattervezők is Kínában varratnak, ez is a szép jövőnk része.
Zsíros Bödön 2012.11.06. 17:47:07
Vögele esetében nem tudom mi számít nyitásnak, emlékszem valamikor 2008 táján is már voltam bent ott és akkor is ez volt a véleményem. Ha ennél régebbre néz vissza a két boltnak az "aranykora", akkor nem értem úgy egyáltalán mit keres itt ez a blogbejegyzés? Alapból ha csak 4-5 évről beszélünk már minden ember, akinek szeme van leírta volna ezeket a helyeket, mit keress itt akkor "ilyen későn" ez a levél?
Zsíros Bödön 2012.11.06. 17:49:04
karikaV43 2012.11.06. 17:52:42
Sunny Days 2012.11.06. 17:58:48
efi 2012.11.06. 18:05:49
Igen mert máshol meg kisebbeket írnak rá, hogy a nők elmondhassák, hogy felment rájuk a 40-es is...:)
Sőt, még oda is szoknak emiatt.
Dassler 2012.11.06. 18:08:06
tiram 2012.11.06. 18:18:23
Ha két magyar C&A között ekkora a különbség, elképzelem, hogy mekkora lehet a bányászvárosi, meg mondjuk a bécsi között...
mosomasha 2012.11.06. 18:32:58
van két ugyan olyan Bershka kabátom(csak a színük különböző),az egyik Magyarországról van,a másik Londonból,az ég világon semmi különbség nincs rajtuk,se varrásban,se minőségben,se semmiben..vagy két H&M-es cipőm,az egyik itthoni,a másik bécsi:ugyanolyan mind a kettő,az itthoninak se kopik jobban a talpa mint a másiknak,a mosógépből ugyan olyan állapotban jöttek ki..
apanna 2012.11.06. 19:28:09
Nem a mérettel van a baj. Azért szerettem a C&A-t, mert méretben mindig korrektek/tak.
A többi sajnos igaz. A westendbeli mint egy kínai bazár. Fiam németországban vásárolt hasonló üzletben, töredék áron 3x annyi holmit, és jobb minőségben....
SarahConnor 2012.11.06. 21:07:44
@efi: húha, minnyá' kiderül, hogy valójában egy zsírdisznó vagyok, csak mindenki titkolja előlem :)
kalman51 2012.11.06. 21:12:40
Ahogy megy a Vögele a süllyesztőbe, úgy jön fel a Tesco, ffi pólóban, pulcsiban és kabátban szerintem nagyon jók lettek (farmerban viszont rémesen szarok, igénytelenek).
N1Tr0 2012.11.06. 23:10:40
Csakis made in italy, megfelelő forrásból töredék áron, akinek van egy kis esze megtalálja, hogy mit és hol lehet megvenni nagyon jó áron. Inkább egy 200€-os csúcsminőségű és anyagú terméket veszek 50€-ért vagy egy 900€-os kabátot 150€-ért, mint egy 200 Ft-os kínait 50€-ért :D Vögelébe nagymuttert szoktam elvinni, behányok rajta ami ott van, nemtudom ezeket a ruhának nevezett "jó szabású" műanyag nejlon cuccokat ki veszi fel (a 80 éves mammerokon kívül akiknek ugyis mindegy) ? Egy forintot nem érnek.
BLOUSE 2012.11.07. 02:07:20
Azért néha találok jó cuccokat is, de ezeket is kizárólag leárazásokon veszem meg. Szerencsére mostanában gyakrabban van, de igen nagy türelem kell a halászathoz, mert szinte turkálói a hangulat :)
v2peti 2012.11.07. 16:38:35
Sajnos ez a szellem nem múlt el a rendszerváltással. :(
Jegkoko 2012.11.08. 14:47:47
danaé 2012.11.08. 15:43:44
amit még megtehetsz 2012.11.09. 05:56:45
Mindíg csodálkoztam miért jár annyi ember oda. Főleg a gyerekosztály rémes, azok a színek...
Mikrobi 2012.11.09. 08:42:36
TrueElmeboy (törölt) 2012.11.09. 11:10:44
Meg is jegyeztem a választékról (és ebben véleményeztem a darabok kinézetét/anyagát is), hogy csak egy környékbeli kisebbségi család igényeit elégíti ki az üzlet..
cöcke 2012.11.10. 14:23:42
eperdzsem 2012.11.10. 22:40:03
Én inkább kimegyek Bécsbe vásárolni hiszen ott is van minden ami szem-szájnak ingere. Egyáltalán nem drágábban, sőtt némely esetben még olcsóbb is. És teljesen igazat adok az egyik kommentelőnek aki azt írta, hogy a silány minőséget csak itt lehet eladni. Sokan kérdezik, hogy miért járok ki itt is biztosan meg tudom vásárolni ugyanazt, és én is csak ugyan azt tudom mondani, hogy nálunk rosszabb.Bár tudom, hogy sokan nem tehetik meg (Sajnos) de én mindig azt gondoltam, cipőből inkább megveszem a drágábbat, nem nagyon vásároltam közelkeleti lábbeliket, de egyszer mégis csak megfogott egy a Deichmann-ba, ahol is az én méretemből csak egy darab volt, ami olyan tetkes volt mint ha lehányták volna, és az eladó kisasszony rám akarta tukmálni hogy vigyem nyugodtan haza és tisztitsam meg és szép lesz. Na hát köszi.
lüke 2012.11.12. 14:15:12
lüke 2012.11.12. 14:17:19
frászt,más a választék
Spanyolországban mint Németországban
whatnot 2013.03.26. 14:27:17
nincs_nick 2014.11.24. 12:05:45
Vagy szerinted a jászkarafaszajenői samsung is azért gyárt öt cikkszámon ugyanolyan tv-t más-más piacra, mert neki úgy jó hobbyból? Nem, hanem azért mert más spec. alkatrészekből rakják össze ugyanazt. Orosz/török piacra jó lesz a 5%-os szárású kondi, nyugatira meg megy a 3-as. De biztos összeesküvés elmélet ez és igazából az, hogy az olcsóbb és nagyobb szórású kondi csak a véletlen művés és nem azé, hogy így próbál versenyképes maradni a Samu, mert hát keleten az ár számít, még nyugaton egy filléres tv-nél is elvárja a fogyasztó, hogy működjön, ha megveszi....