Elég ritka, hogy két lap szinte egyszerre ír ugyanarról a témáról, ráadásul szinte tökéletesen ellentétes értelmű szöveget. (Kivételt képeznek ez alól természetesen a politikai napilapok, melyeknek épp ez a lényege.) Ez történt most a Borsával és a Cotcottal, na meg az outletekkel.
Az outletek mesés világa sokatmondó címmel jelent meg írás a Cotcoton, amelyben hosszú plátói szerelem beteljesedéséhez hasonlítják az értékesítési modellt: az ember kinéz valamit a városi boltban, aztán szép türelmesen vár és pár hónap múlva megveszi egy agglomerációs outletben:
Egy olcsó (!!!) de jó minőségű ruhákkal teletömött bolt könnyen előhozza az Alíz csodaországban feelinget, így heves mozdulatokkal kísérve belezúzol a közepébe, és akkor meglátod Őt! Még mindig jól emlékszel arra a kellemes színre amire már hónapokkal ezelőtt felfigyeltél, így kicibálod a kupac mélyéről a választottadat. Milyen meggyötört, milyen gyűrött, de te változatlanul érzed, hogy megtaláltad. Aztán felpróbálod és eltölt a beteljesedés jóleső érzése: ó igen, ez lesz az. Kijössz és leesik, hogy még bőven belefér, hogy beújíts egy táskát vagy egy cipőt a legújabb szerzeményedhez. Megállsz a kiegészítő szekció előtt, és nem hiszel a szemednek, az a bőrtáska, amiért annyira sajnáltad a fél fizetésed, szintén negyedáron eladó. Jöhet az is, hiszen mindig szükség van egy strapabíró bőrtáskára, de nem kell túl sok érvvel győzködnöd magad, hiszen már a kasszánál állsz, mosolyogva csengetsz, mert ez tényleg jó üzlet volt.
Pár nappal később Outletnek áll a világ címmel a Borsa is foglalkozott a témával. Kimentek a GL-be, meg a Premierbe. Mint írják:
Utánajártunk, hogy tényleg érdemes-e elzarándokolni egy-egy jobb darabért a mostanában divatos outletekbe. Kíváncsiak voltunk, hogy megéri-e utazgatni és elkavarodni a különböző autópálya lehajtókon csak azért, hogy néhány márkás darabbal térjünk haza, vagy ismét csak egy felkapott hóbortról van szó. A magyarok zarándokhelyéig, Pandorfig ugyan nem kocsikáztunk el, de két hazai outletcentert is megnéztünk magunknak, és levontunk a következtetéseinket. (...)
Mérethiány és drágaság, mi ezt tapasztaltuk az outlet centerekben. Lehet ugyan jobb darabokra is bukkanni, de kérdés, hogy megéri-e a fáradtság és az üzemanyag.
Na most akkor kinek van igaza?
Frissítve: Hopp! Közben egy jogos észrevétel érkezett. A Cotocot cikke pr, vagyis hirdetés - szóval egyálatlán nem biztos, hogy a szerkesztőség véleményét tükrözi! Ezúton is bocs a figyelmetlenségért, egyetlen mentségünk, hogy rss-ről olvassuk a híreket.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szemig jimmy 2009.04.22. 12:42:31
egyszer voltam budaőrsön outlet soron
mentem egy kört és irány haza
Tabu 2009.04.23. 11:00:45
khm....
maestro1 2009.04.23. 21:32:19
pinduri77 2009.04.25. 20:56:06
balazsman 2009.06.27. 22:57:04
- az outlet nem arra van kitalálva, hogy akkor menj oda, amikor határozottan "keresel" valamit egy bizonyos színben, egy bizonyos méretben
- persze, érdekes program "kimenni" oda a belvárosból, de ez sem a működési elv része... a belvárosiak (máshol, nyugaton) pénzköltősebb, trendibb emberek, akik azonnal akarnak várásolni, a legújabb darabokból, helyben. Az outletek a magukat spórolósabbnak hisző külvárosi családoknak vannak kitalálva, lassabb, ráérősebb nézegelődésekre, kutatásra a megmaradt darabok között, elvileg olcsóbban. a külvárosban élők elvileg autóval rendelkeznek, azzal járnak a környéken sok helyre, így nekik ez nem külön költség.