Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2013.07.06. 18:26 Bp Butik

Akár ötvenszeres áron adják tovább a budapesti turkálók a ruhákat? - nap kommentje

Second-hand stinky feet covers

Kicsit kiakadt haltijatar azon, amit a Hádáról szóló posztunk alá kommeteltek az olvasók. Ezen felbuzdulva terjedelmes hozzászólást írt maga is, melyet most veletek is megosztunk, mert érdekes kérdéseket vet fel:

Muszáj ide írnom, mivel eléggé ismerem a turik világát. Mi kiskorom óra járunk turiba. 
Elolvastam a kommenteket és úgy látom, hogy elég sokféleképpen gondolkodunk a turikról és a turkálásról. Szerintem, hogy valaki honnan szerzi be a cuccait, az ő dolga. Ha valaki nem bánja, h mások levetett cuccait hordja, és nem érzi rosszul magát benne, az ő dolga. Mindenkinek szíve joga ebből a szempontból is úgy alakítani az életét, ahogy akarja. A turkálók. Sokan írtátok, hogy milyen gáz, h Pesten a plázákban is vannak "butik-turik", és hogy néhol ezek a legnagyobb területű üzletek.


Hát nem tudom, igazából azt gondolom, hogy ez pár év alatt így felvirágzott ebben az országban, az a vevők miatt is van. Vagyis engem igazából a butik jelleg zavar. Mivel eléggé otthon vagyok a beszállítós dolgokban is, tudom, h max 200-250 ft/kg-ért (lehet sokat írok) veszik ezeket meg nagy mennyiségben, és hogy az emberek képesek, 100-2000 forintot kiadni egy ruháért, amit a bolt kb. 30 forintért vett meg...hát ez a furcsa..Mert akármilyen butik kinézete van a turkálónak, akkor is, amit ott talál az ember, azt valaki megvette már, másodkézből van (azt is írhatnám, h rongy...). Még durvább szerintem, h lehet kapni vásárlási utalványokat, mert már olyan árak vannak..


Én mindig csak vidéken turizok, ott is kilósban, vagy olyan vállfásban, ahol max 500 ft darabáron adják. És itt is lehet olyanokat találni, mint egy beárazós pesti turiban (elég pl Szolnokra lemenni, már ott is vannak elfogadható turkálok). Én inkább úgy érzem, h a kereskedőket kapta el a gépszíj, mert turkálóban butikárakkal dolgozni elég pofátlanság. Meg még amit mostanában láttam, h pl használt gyerekruhákra specializálódott oldalak vannak, ahol katalógusból lehet válogatni használt ruhát, olyan áron, hogy hihetetlen( 1500 forint egy 5 dkg-os gyerek nadrág) ! És az emberek veszik és kifizetik érte a futárszolgálatotis! Na ez a LOL, h így lehet hülyíteni sokakat.


Kiváncsiságból megnéztem az angol márkának a webshop-jában, h milyen árak vannak, és új ruhát már ott lehet venni 2-3 ezer forintnak megfelelő fontért.


Szerintem még a tesz-veszes alkalmi eladók is kevésbé pénzéhesek (ott is megnéztem az árakat), mint a "butik turik" 


Szóval szerintem ezen kellene gondolkodni, h mégis nem az emberek hülyesége miatt van-e ennyi "pláza butik turi"??


Peace. :)

Fotó: Tim Lucas on Flickr

15 komment

Címkék: gyerek akció turkáló olcsó ruha bálás ruha


Mr.Sale

A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr205393779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sparklie (törölt) 2013.07.07. 10:06:07

Ez teljesen igy van. A vallfas turkalok, plane, amelyek exkluzivabb helyen vannak iszonyatos arressel dolgoznak.
A turkalo trendi lett, blogok szolnak rola, minden Cosmo lany ott akar mar vasarolni, mert mekkora nagy hipszterseg...
ezzel pedig a turkalok is megvaltoztak Budapesten
trendi butikok akarnak lenni, ami a szingli, penzes, trendi csajokat szolgalja ki
ez pedig aremelkedest okozott

hulye, aki egy par dekas ruhaert sok ezer forintot kiad

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.07.07. 15:19:15

Én ezzel azért vitatkoznék kicsit... Régen sosem jártam turkálóba, de a Hádát nagyon megszerettem. Egyrészt olyan márkákat lehet ott találni, amit nálunk nem lehet kapni (River Island, New Look, Topshop, stb.), másrészt nem ritkán vadiúj, címkés cuccokat. Ki lehet fogni nagyon jó ruhákat! Legutóbb pl. egy Armani blúzt találtam, azt mondjuk nem vettem meg, de jól nézett ki és amúgy mikor tudsz megfizetni egy Armanit? Viszont vettem egy eredeti (!!) Guess táskát, kb. a tizedébe került mintha márkaboltban vettem volna és gyönyörű állapotan van. Külföldi webshopot nézni meg azért nem mérvadó, mert a legtöbbször az igen kedvező árra még rájön egy borsos szállítási költség, és mindjárt 10.000 Ft. az a 3.000.

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.07.07. 15:44:02

Amúgy pedig - bocs a dupláért - tipikus magyar mentalitás mások (itt egy kereskedő) zsebében turkálni és pénzéhesnek nevezni, mert ő is nyereséget szeretne termelni. Én inkább úgy tekintek erre a dologra, hogy vettem négy jó minőségű, márkás ruhadarabot + egy táskát 10 ezer forintért, ami a hagyományos boltokban még leárazáskor is ritka. Egyikre sincs ráírva, hogy használt és jó eséllyel nem jönnek velem szembe az utcán. Szóval szerintem én nagyon jól jártam, a kereskedő is nyilván, és erre szokták azt mondani, hogy az a jó üzlet, ha mindkét fél elégedett :)

És még annyit, hogy természetesen nem kötelező itt vásárolni, de nem hiszem, hogy le kéne szólni azokat, akik ezt teszik. Sokan nem azért járnak oda, mert az "trendi", hanem mert csak ezt engedhetik meg maguknak. Gondolok itt főleg a férfiakra, akiknek ráadásul nincs is annyi választási lehetőségük, mint a nőknek. És szerintem még mindig inkább a használt, de jó minőségű, mint a kínai.

bungics (törölt) 2013.07.07. 16:10:29

De bírom ezt, amikor valaki azt mondja, hogy ilyen-olyan márkás ruhát talált. (Armani, Guess - hangosan röhögök). Évek óta rendületlenül bemegyek ezekre a helyekre, volt már, hogy egy órát elidőztem, de soha semmi jót nem találok. Bemegyek, mert nem akarom elhinni, hogy csak én vagyok annyira béna, hogy nem találok semmit soha. Az elmúlt öt évben kb. két otthoni pólót vettem, csak azért hogy már tényleg vegyek valamit.
Szóval szerintem röhej, amiket árulnak, pedig Bp. belvárosi legdrágább "exkluzív" turikba is járok. Kinyúlt, kifakult cuccok, amit az angol háziasszonyok jóhiszeműen leadnak karitatív szervezeteknek. "Márkák" igen, mondjuk Marks and Spencer, ami kint az átlag konfekció.

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.07.07. 16:21:16

Kedves @bungics: mondanám, hogy szívesen lefotózom és elküldöm neked a ruhákat - még a címke is rajtuk van, nem volt időm kimosni őket -, de nagy valószínűséggel akkor se hinnél nekem. A titok nyitja az, hogy figyelni kell, mikor van árucsere, ezt mindig előre jelzik, és az azt követő pár napban körülnézni, mert bizony a jó ruhákat nagyon gyorsan elviszik :)

bungics (törölt) 2013.07.07. 16:23:28

@Cat_the_cat: Hamisítványokról nem hallottál még?

bungics (törölt) 2013.07.07. 16:27:31

Nem olvastam végig az előző cikk összes kommentjét, de inkább az az érdekes kérdés szerintem, hogy honnan származnak ezek a ruhák? Nem létezik, hogy a tonnaszám leadott nyugat-európai ruhákat azért adják le, hogy itt valaki meggazdagodjon. Nem rászorulóknak, karitatív célokra adják oda a ruhákat? Nem pénzért, hanem jóhiszeműségből. Itt meg "egyesek" meggazdagodnak, még plázákban is nyitnak több ezer nm-es boltokat. Nem lehet rossz biznisz ez. Csak hangosan gondolkodok....

Cat_the_cat · http://rockonlelkek.hu/ 2013.07.07. 16:45:32

@bungics: nyilván vannak hamisítványok is, nem azt állítom, hogy minden eredeti, de lehet azt is találni. De igazából nem is a designer márkák a lényeg itt szerintem, és pl. River Island-et, H&M-et, New Lookot nem hinném, hogy hamisítanak :) Ezekből sokszor találni gyári címkés darabokat, fél-negyed áron, és én nem vagyok a saját pénzem ellensége, hogy inkább a márkaboltban vegyem meg, mint itt, csak azért, mert ez használtruha bolt.

Gülübaba 2013.07.07. 17:16:39

Kb 1 éve beszélgettünk valakivel pont errôl... a kinti turkálók mûködése: megunt cuccokat leteszik a bolt elé, kiválogatják, válfázzák a ruhákat.£ 4-5 - nál magassabb áron még nem láttam semmit, ezek soxor tényleg márkás ruhák. Ezek a boltok karitatív boltok. Szinte mindben fogyatékkall élôk az eladók. Ahogyan hallottam ami nem kel el azt küldik tovább...
A másik beszerzési lehetôség: 10kg ruháért fizetnek £6, házhoz jönnek de csak a jó minôségût viszik el. És igen hatalmas és igazságtalan az árrés!

ekat 2013.07.07. 17:46:35

Egyéb turkálóban nem, de a Hádában már voltam két-háromszor, egyszer sem találtam semmit, és nem is megyek be többet. (Eleve taszít a szag.) De az 1.000-2.000 forintos árakat 'butikáraknak' nevezni nagyon vad.... Talán inkább 5-15.000 forint az, amivel össze kell őket hasonlítani. Úgyhogy akinek bejön, annak buli. És hogy mennyit keres rajta az eladó, az kit érdekel? A lényeg az, hogy kinek mi mit ér meg.

Herr Glatzkopf 2013.07.07. 18:17:01

Én, 30 éves pasi, többnyire rendszeresen jártam korábban turkálókba (mióta külföldön élek, csak hazalátogatáskor ugrok be ide-oda) és sok olyan ruhám van, leginkább pólók, pulóverek és 1-2 ing, amiket ott vettem, leginkább a Háda üzleteiben.
Nagyon sok olyan darabra akadtam, amikért újonnan magas összeget fizethetett az, aki megvette, éppen ennek tudatában fizettem ki mindet. Legértékesebb találatom kétségkívül az a Ferrari garbó és Ferrari teniszpóló (galléros póló...nem tudom a helyes megnevezést, sorry) volt, amiket ugyanazon alkalommal találtam, pont az én méretemben. Bár én cipőt használtan nem veszek, láttam már pár darabot, amikre eléggé rákívántam, s biztos vagyok benne, hogy hamar meg is vette valaki.
Általában véve nálam a legfontosabb kritérium a minőség. Megtapintom, felpróbálom, s ha kényelmes, ha jól áll és az ára is megfelel, megy a kosárba. Ha márkás darab, az külön jó, de nem feltétel.
Kilós turkálóból egyre kevesebb van, szerencsére van egy bejáratott helyem az egyik budai plázában, ahol a múltkor 5 darab galléros pólót :) és 1 futópólót vettem, összesen asszem 3000 Ft-ért.
Minden csak és kizárólag szerencse kérdése.

Az meg, hogy mennyi hasznuk van 1 darabon, tényleg mellékes. Már csak azért is, mert nem tudsz mit tenni, aláírást meg nyilván nem fog senki kezdeményezni, hogy XY használtruha-kereskedés csökkentse az árait.

oceana8 2013.08.24. 19:43:14

Én Óbudára a Catherinába járok,most nyilt a turi,jók a női cuccok,nagyon sok vállfás,de inkább turis van,2000ft-os áron,jok de ki kell fogni.
kedvezményeket is adnak.
Én a tulajtol tudom,Bungicsnak üzenem,hogy a ruhákat kifizetik a külföldi partnernek,és azok használják fel adományozásra a befolyt összegeket! Ez a menete.Mindenhol növekvő árak vannak,nem tudom miért,itt ha bent van a tulajdonos,még engedményeket is ad.Én gyerekruhát kerestem,és jol bevásároltam,nem volt büdös többségén az öbliítőt is lehet érezni.szerintem jó nagyon..

babó 2013.09.05. 21:50:58

hmm, nem lehet, hogy a gonosz pénzéhség mellett benne van az árakban az is, hogy abból a sok zsák ruhából, amit megveszel fillérekért, nem rakhatsz ki minden darabot egy vállfás turiban? mert egy jó része elavult vacak? hmm?

van egy kedves kilós turkálóm, ami kora reggel nyit. ha odamegyek reggel fél nyolcra, szuper darabokat kapok fillérekért, de délutánra csak egy rakás vacak marad... nyilván.

Kiss László D. 2016.01.11. 21:06:34

@sparklie (törölt): Nagykereskedő voltam...itt vannak a tények:
Kalkuláljunk együtt:
Jelenleg kb. 1 Font (430 Ft) 1 kg Angol originalt turis ruha a nagykeresnek szállítási költséggel együtt (netto). Ebből ha tuti akkor 30%-a krém minőség (1 darab), amire sosincs garancia. 50% extra-I.osztály (2 db ruha), 20% szemét (0 Ft). Vagyis a krém ruhákat eladja a kiskeresnek kb. 2500 Ft/kg-os áron, az extra -I.oszt. 880 Ft/kg-os áron. A szemét leadásért ő fizet a szemét telepen. 2500*0,3=750 Ft, 880Ft*0,5=440 Ft, Tehát 430 Ft-ért behozza az országba az originált ruhát és tárolja, fizeti a válogatós dolgozót, és kap érte 1190 Ft-ot (Bruttó), azaz nettó 937 Ft-ot.
937-430=507 Ft-ból fizeti a raktárt, a dolgozót és a saját bérét. Mindenki számolja ki maga, hogy mondjuk van 3 dolgozó, 300.000 Ft bérleti díj. Mennyi árut kell ahhoz behoznia és feldolgoznia, hogy maradjon is neki valami.
Kisker.: vett egy krém ruhát 2500*0,3=750 Ft-ért, amelyet mondjuk 1700 Ft-ért próbál eladni a pesti plázában. Bérleti díj az egekben, alkalmazott, min. 180.000 Bruttó havonta. Ja és még keresni is kellene valamit rajta. Ja és amit nem tud eladni abban benne marad a pénze. Lehet ezeken csökkenteni, ha nem a plázában van a bolt, és olyan a bolt belső elrendezése, hogy az eladók létszámát lehet csökkenteni. A beragaddt ruha elpasszolásának is van több módja (nem mindenki ismeri). Szóval nem ragozom tovább. Nagyon kell mind a nagykereskedőnek, mind a kiskereskedőnek igyekeznie, hogy ebből egy jól működő vállalkozás legyen. Sajnos a kiskereskedő ezért nem tudja sokkal olcsóbban adni, mint amennyiért most lehet kapni a turikban. Többet megtudhatsz a témáról az alábbi honlapon: www.hasznaltruha-sikerkonyv.hu
süti beállítások módosítása