A kerékpározás és öltözködés kapcsolatáról rengeteget írtunk, de nem gondoltuk, hogy valaha felmerül ez a megközelítés: bringások ölik meg a Kiskörút boltjait! Márpedig az ott lakók és boltot üzemeltetők egy része furcsamód így gondolja. Legalábbis vad aláírásgyűjtésbe kezdtek a tervezett bringaút megépítése ellen - az ugyanis szerintük vásárlóközönségük elveszítéséhez vezetne.
A Magyar Kerékpárosklub helyi egysége (MK-Belváros) ellenakcióba kezdett és felvilágosító plakátokat tett ki a lépcsőházakba és azoknak a boltoknak a kirakatába, amelyek engedték. Mint a blogjukban írják,
Volt aki úgy gondolta éhen fog halni, ha megépül a kerékpárút, mi pedig tüdőrákban végezzük. Szerencsére ez egy nagyon szélsőséges reakció volt, még az aláírásgyűjtés kezdeményezőivel is építő jellegű vitát tudtunk folytatni. Sőt volt olyan aki, a beszélgetés után sorsa/üzlete jobbrafordulását várja a bringasávtól.
A "Vajon miért nem mennek az emberek szívesen a Rákóczi útra vásárolni és miért mennek a Ráday utcába?" -kérdést feszegető plakátjuk alant látható (nagyításért katt a képre), az akció fotóit pedig Boci oldalán nézhetitek meg (onnan nyúltuk mi is).
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.05.03. 15:57:00
Szörnyű.
fromdtod 2009.05.03. 16:46:34
katácska! · https://www.facebook.com/kata365 2009.05.03. 16:48:43
nyelv-ész 2009.05.03. 17:04:24
Tegnap a Bajcsyn és a Szilágyi E. fasor elején is konfliktusba keveredtem őrülten száguldozó bringásokkal. Mivel e helyeken igen ritkán fordulok meg gyalog, így teljesen váratlanul ért, hogy egy étteremből kilépve, vagy a zebrához közelítve oldalról, hátulról eszement száguldó kerékpárosok törnek az életemre.
Szóval inkább az autók elől vegyék el a bringaútra való helyet, úgy, mint az Andrássyn, és ne a gyalogjáróból.
maestro1 2009.05.03. 18:14:19
nyelv-ész 2009.05.03. 18:39:27
spag · http://railzone.nl 2009.05.03. 18:55:14
maestro1 2009.05.03. 19:07:21
@spag: tényleg így lesz?
maestro1 2009.05.03. 19:08:42
sd m 2009.05.03. 20:32:59
a legfontosabb érv, hogy néhány hónapja aszfaltozták a sínek közötti részt, aminek a magassága a kb. a sín felső síkja. ha erre föld kerül és még a fű is kinő, akkor leér a villamos alja.
egy forgalmas és elég szűk úton bizosan napi rendszerességgel használják mentők, rendőrautók és a városban mindenhol keresztül szaladgáló gyalogosok a "gyepfelületet".
ezek a zöldbe ágyazott sínek általában sokkal védettebb szitukban jelennek meg, pl. a zöld és a város határán vagy védettebb és tágasabb belvárosi helyzetekben.
az ötödik kerület peremén nem nő fű
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2009.05.03. 21:11:18
mondjuk szerintem ez eddig se nagyon volt megoldva, mert egy bolt elé egy-két parkolóhely juthat, ami elég ritkán lehet üres...
maestro1 2009.05.03. 21:22:32
törzsmókus 2009.05.11. 03:06:18
spag · http://railzone.nl 2009.05.12. 00:52:34
(egyébként az is elfogadható lenne, ha szélesebb lenne és a kereszteződéseknél járdaszigettel akadályoznák meg a bringást eltakaró parkolást, Párizsban rengeteg ilyen sáv van.)
spag · http://railzone.nl 2009.05.12. 00:53:05