A múltheti posztban emlegetett megvalósuló plázák egyike a KÖKI Terminál, mely ha minden jól megy, 2011 őszén már meg is nyitja kapuit. Magát az épületet (meg a helyszínt és a lebontott állomást, amelyért szerintem tényleg kár) már többször bemutatta az Urbanista, úgyhogy azzal most nem is foglalkozunk. Meg mielőtt vadul kommentelni kezdenének egyesek, azzal sem, hogy minek ennyi pláza.
Annyi pláza épül ugyanis, amennyit a város/kerület vezetése engedélyez, illetve amennyire piaci igény van. Az elsőt mint korlátozó tényezőt nyugodtan el is felejthetjük (ismerve vezetőink logikáját), marad tehát a második. Minket is az érdekel itt a Bp Butikon, hogy mi lesz benne, illetve – ami sokaknak szúrja a szemét – mekkora esélye van a talpon maradáshoz egyetlen metrómegállóra az EuroParktól.
Nos az első kérdésre a válasz: nagyjából egy Árkádhoz hasonlóan pozicionált bevásárlóközpontra lehet számítani a H&M, C&A, Deichmann vonalon – miként az egy napokban megjelent interjúból kiderül. Vagyis nem fog senki sem messziről idezarándokolni a kínálat miatt, de az pont meg fog felelni a helyi igényeknek. Érdekes kérdés persze: miért mindenhol ugyanazok a márkák – H&M, C&A, Deichmann stb. – jelentik a középkategóriát? Miért nem lehet az, hogy az egyik bevásárlóközpontban ez van, a másikban az? A megoldást a piac furcsa logikájában kell keresni.
Van egy csomó kis cég, amelyik nem kockáztathat. Nincs húsz pesti boltja, amelyikből egy-kettő esetleg veszteséges lehet, csak 2-3, amelyiknek mindnek kell hoznia a tutit. Van továbbá egy csomó olyan külföldi hálózat, amelyik nem bíbelődik azzal, hogy összehasonlítgatja a budapesti helyszíneket – örül, hogy tudja, hol van Budapest. Nos ők mind az alapján döntenek, hogy ezek a zászlóshajók hová mennek. Van H&M? Igen. Van Deichmann? Igen. Akkor az jó üzlet, ott a helyünk.
Persze keringenek pletykák arról, hogy ezt azért rendesen meglovagolta egy-egy rosszabb adottságú pláza, és vállalva a relatív veszteséget, messze áron alul csábította magához a húzóneveket. A kisebbek meg vakon mentek utánuk és aztán pórul jártak, mint azt egy kedves olvasónk idekommentelte.
A KÖKI-nek azonban nem lesz szüksége ilyen trükkökre, ide ugyanis maguktól is dőlni fognak a vásárlók. Hogy miért írom ezt a PR-ízűnek tűnő dumát? A szokásos – mozi, fitneszterem, játszóház stb. – szolgáltatások mellett tetején tetőkert, futópálya, meg kalandpark lesz – derül ki az interjúból. A ruhatár, csomagmegőrző, baba-mama szoba pedig tényleg jó ötlet, csoda, hogy eddig nem jutott senkinek sem eszébe. Csakhogy ennyi körítés édeskevés lenne a talpon maradáshoz.
Nem is ez lesz az igazán ütős fegyvere a KÖKI-nek. Mint Cricket megállapította szintén egy kommentben:
Ha valami miatt nem aggódnék, az a Köki Terminál. Inkább az Europark aggódhat: az emberek lusták, így aki eddig is többször meggondolta, hogy leszálljon-e csak emiatt a végállomás előtt, az mostantól imádni fogja a még kényelmesebb megoldást. Simán lesz három kerületnyi potenciális vásárlója, de még a rákosmentieknek sem lesz messzebb, mint az Árkád. Szerintem ha a DunaPlaza az Újpest Központnál épült volna, most nem kongana...
Teljesen igaza van. A KÖKI-n napont kétszáz ezer ember fordul meg. Ez a kétszázezer ember pedig nem csak közel lesz az áruházhoz, hanem szó szerint be is fog menni oda. A buszpályaudvart ugyanis integrálják az épületbe, a metrómegállót pedig a bevásárlóközponton keresztül lehet majd megközelíteni. A nyitva tartást meg hozzáigazítják az első és az utolsó metróhoz. Ezzel nagyjából mindenki jól jár. Az utasok fedett, fűtött helyen várakozhatnak, ugyanilyen körülmények között szállhatnak át a metróra/-ról, és – ami ismerve az elmúlt évek, évtizedek helyzetét, talán a legfontosabb – őrzött, felügyelt, tisztán tartott területen tehetik meg mindezt, ahol nem kell félni az ott tanyázóktól.
Ezzel természetesen adott a bevásárlóközpont közönsége is, amit valószínűleg kiegészít majd az emlegetett két-három kerület lakossága is – mondhatni win-win megoldás.
Ehhez hasonló intermodális központba oltott bevásárlóközponthoz egyelőre csak hasonló van Budapesten, pl. a Westend vagy az Árkád aluljárós kapcsolata, vagy a korai példák közül a Skála Metró ilyesmi – nem véletlenül kapta ezt a nevet. Ezek azonban még mindig csak közvetettebb kapcsolatot jelentenek a KÖKI-hez képest. (Külföldön akad ilyesmi, mondjuk a régi lipcsei pályaudvar alá (!) telepített többszintes földalatti pláza.)
Személyes véleményem, hogy ugyanakkor az EuroParkot sem kell félteni. Ahogy a Duna Pláza sem ment tönkre a Westend megépültével, vagy az Árkádot sem roppantotta meg az Arena Pláza, az EuroPark is túl fogja élni a konkurenciát.
Igaz jóval szerényebb forgalomra számíthat jövő ilyenkor.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Cricket 2010.11.10. 13:06:30
Mr.Treeger 2010.11.10. 15:26:24
Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.11.10. 15:32:23
Igen, de a nagy átlagnak ez a megfizethető kategória. Hiába van Van Graff az Alleeban meg az Arenában, nincsenek tömegek az üzletben.
Deszkás 2010.11.10. 15:36:07
dr. pretender 2010.11.10. 15:36:45
7esbusz 2010.11.10. 15:43:54
Az europark meg nyugodtan menjen csődbe, hihetetlenül rossz koncepcióval épült. (Nincs mozi, amúgy is kicsi, pedig lehetne dupla ekkora ha valami barom nem tervez nyitott "mélygarázst" az egyik felére, nem készült el az eredetileg tervezett aluljáró összeköttetés,stb)
xtolzig 2010.11.10. 15:50:18
(pontosabban normális multiplex, nem SugárCinema szintu falumozi?)
Zubreczki Dávid · http://instagram.com/zubreczkidavid 2010.11.10. 15:50:30
Kuruttya 2010.11.10. 15:56:51
Nevem Earl 2010.11.10. 16:01:22
A Duna Plaza egyetlen dolog miatt él még: a mozi. Egész Újpesten nincs ugyanis azon kívül, és mivel Újpest elég nagy, sokan mennek moziba.
Az Árkád-Arena kapcsolatot nem igazán értem, az egyik az Örs, a másik - kvázi - a Keleti. Ezek nem annyira közeliek, az Arenához ráadásul tényleg gyász odajutni (bár asszem amióta a BKV átszervezett két éve szeptemberben, megáll ott valami troli).
Ja igen, azt a metróvégállomásnak csúfolt lepratelepet én sem sajnálom, csak kicsit fura kifelé egy bazi betonszörnybe botlani ott, ahol régebben szép sárga meg kék autóbuszok és szocreál gomba-butikok sorakoztak. :)
Geli. 2010.11.10. 16:09:12
Geli. 2010.11.10. 16:11:57
az europark nem a "köki-s tömegből" élt, hanem a 19- 18.ker ( 50es vili, 42-es) és a 20.kerből (rakás busz végállomása).
Ez továbbra is megmarad, mert ezeknek az embereknek a köki nincs annyira jó helyen
Flórika_79 2010.11.10. 16:25:58
rekszem 2010.11.10. 16:35:49
Véleményem szerint az europark pont azért sikeres, mert teljesen emberi méretű, és miden megvan benne ami fontos (jó nagy közért, nagy műszaki és sport bolt, telefonos szolgáltatók, víz, gáz szolg., könyves bolt).
A régi kökibe pedig volt valami kreatív és játékosság, egy normális felújítással nagyon fasza lehetett volna. Most ebben a kurva nagy hodályban aztán öröm lesz "gyönyörködni".
Szűtté mamá? Szűjjé! 2010.11.10. 16:36:20
A DP kiváló példa arra, hogy pár jól csengő üzlet becsalogatása mennyire elég egy pláza felfuttatására (vagy itt inkább visszafuttatására).
felka 2010.11.10. 16:39:23
sokkal kisebbnek indult a beruházás, mi már most utáljuk, eltakarja a panorámát.
persze tudom ez egyéni nyűg...
Pash 2010.11.10. 16:40:27
daito 2010.11.10. 16:47:35
Gyk. semmit, üzleteknek jó - maximum majd más kategória lesz, más üzletekkel; de ezt sem tartom szükségszerűnek.
Az a helyzet, hogy az Europark pont jó közel van a kispesti paneldzsungelhez; ha van is tőle 3 km-re jobb; 2 sörért meg egy kenyérérét oda fognak beugrani; vagy zokniért is.
Idehaza a plázák üzletmenetét az befolyásolja, hogy a környék mennyire lakott. A Duna Plaza ilyen téren vacak helyen van, a Lurdy még inkább, az Aréna is. A WE a belváros középen, ideális helyen van; budai szemszögből ilyen a Mammut és az Allee; az Árkád és az Europark kiscsillió panel közvetlen szomszédságában van.
Jegkoko 2010.11.10. 16:52:28
Dinsdale Piranha 2010.11.10. 17:12:18
pakesz (törölt) 2010.11.10. 17:13:01
elegge messze van az amennyit el kell oda setalni...
Fashionistas 2010.11.10. 17:14:09
seventyfour 2010.11.10. 17:28:11
Csak a Westend elsősége stimmel, a többi rossz sacc.
Európarknak vége lesz, az fix, Árkádnak is fejleszteni kell, vagy neki is annyi.
rekszem 2010.11.10. 17:30:19
seventyfour 2010.11.10. 17:32:23
Régen azt hittem, hogy egy vicc, hogy a Kökin pláza lesz. Pólus, Duna Pláza már megszívta, csak vegetálnak, nem tartja jól őket a külváros.
seventyfour 2010.11.10. 17:35:14
lyght 2010.11.10. 17:57:33
lyght 2010.11.10. 17:58:54
kisa 2010.11.10. 18:05:14
Nagyon jó lesz ez a cucc, feltéve, ha a tömegközlekedési résztől nem túl messze lesz egy normális élelmiszerbolt, ahol az ember munka után be tud vásárolni.
A többi üzlet és szolgáltatás nem túlságosan érdekel.
felka 2010.11.10. 18:10:44
nos akkor én is proli vagyok:-)
bár igaz kispest borzasztóan lepusztult az utóbbi időkben.
zorromoka 2010.11.10. 18:28:47
seventyfour 2010.11.10. 18:29:37
kzolika 2010.11.10. 18:31:37
Amúgy szerintem Újpestről sokan járnak a Pólusba is, legalábbis amikor arra szoktam menni, néha elég nehéz a Szentmihályin végigmenni. Mondjuk szarházi hely a IV. (lápföld, ugye), meg a XV. is, biztos jól érzik magukat ott, ne is jöjjenek a XIII.-ba. Mondjuk az Aréna azért jó, mert a sok buzi lusta ahhoz, hogy busszal, meg gyalog menjen, viszont a parkolója ingyenes, én ezért szeretem. Talán nincs ott annyi kokéró, mint azokon a helyeken, ami metró mellett van.
Mondjuk felőlem tönkremehet mind, én inkább kijárok leárazásokra Londonba (még a legkisebb M&S-ben is jobb a választék, mint itt a legnagyobban, meg van GAP, meg FCUK), vagy Münchenbe. A Westendnek is egy előnye van, hogy nyitottak egy CIB fiókot, ami 20 óráig nyitva van. Tényleg, miért nem jön az FCUK Magyarországra???
seventyfour 2010.11.10. 18:35:41
Lakni jó egyébként külvárosban (ha nem gettó), vásárolni meg a belvárosban.
Ott meg lakni phosch. Ennyi
seventyfour 2010.11.10. 18:38:56
felka 2010.11.10. 18:39:35
kint csak a városszélre kerülnek
London2010 2010.11.10. 18:39:36
Mylady 2010.11.10. 18:46:34
Ugyanez igaz az europarkra is. A környéken lévő lakótelepeken lakók (nagyonsoktízezer ember) nem fognak elmetrózni köki-re, ha pár perc séta az europark. Főleg kifelé nem fognak menni. Ha a népligetnél lenne, sanszosabb, hogy sokan leszállnak a metróról, de így, hogy kifelé kell menni, vásárlás után meg vissza, ez nem reális veszély szerintem.
kzolika 2010.11.10. 18:49:54
Na ja, én is szeretek olyan cuccban járni, ami nem jön szembe mindenhol és nem azért, mert olyan drága, hanem csak a vájtfülűek ismerik errefelé.
seventyfour 2010.11.10. 19:03:11
Szerinted?
rekszem 2010.11.10. 19:20:29
Londonba mennni kínai göncért.... hát te tudod
Mylady 2010.11.10. 19:22:26
én is metróval járok, én sem veszek 30ezerért pulóvert (még az 5-öt is meggondolom), szerintem sem prémiummárkák amiket felsoroltál
de hol állítottam mást?
ildsisy 2010.11.10. 19:42:05
kirbekurba 2010.11.10. 19:47:30
Az embereknek időmegtakarítás.
mylon 2010.11.10. 19:48:03
retinax 2010.11.10. 20:04:24
Amúgy én azt nem értem, hogy minek még az eddigieknél nagyobb plázát építeni? Lassan már az Arénát se tudom végigjárni csak rollerrel.
kzolika 2010.11.10. 20:07:23
retinax 2010.11.10. 20:08:06
A Hilfiger meg úgy szar ahogy van, két hét alatt vált le a tornacipőm talpa, és még csak kényelmes se volt. Bár a Deichman is szar, az alatt már tényleg csak a négytigris van (vagy mennyi).
kzolika 2010.11.10. 20:09:05
hubertusz 2010.11.10. 20:11:38
seventyfour 2010.11.10. 20:14:49
bóbitás lótetűfing 2010.11.10. 20:16:40
Igen, egy kibaszott liberális országban igen, de remélem ez nem egy kibaszott liberális ország. Nekem pl. nem volt igényem egyetlenegy plázára sem, sőt utálom az összeset, mert nem emberközeli, életidegen képzódmény. Ne, véletlen, hogy tőlünk nyugatabbra mennek ki a divatból, csak a keleti közönség még nem ért meg rá, hogy belássa. És szarok a multik profitjának a kellős közepébe is!
seventyfour 2010.11.10. 20:18:20
Nem tudom, nem is érdekel! 2010.11.10. 20:18:40
Fél százalékkal megemelné jövő januártól a bruttó bért terhelő mostani 9,5 százalékos nyugdíjjárulékot egy, az adótörvény-csomaghoz benyújtott módosító indítvány. Az alacsonyabb keresetűeknél ez elveheti az szja-csökkentés hatásának jelentős részét, miközben a költségvetésnek csaknem 40 milliárd forintot hozhat. A javaslatot formálisan a költségvetési bizottság jegyzi, de a kormánypártok támogatják.
bóbitás lótetűfing 2010.11.10. 20:18:40
bóbitás lótetűfing 2010.11.10. 20:20:38
cbc 2010.11.10. 20:23:17
Árkád-Aréna a metró hiánya miatt nem egy kategória. A Duna Plaza viszont csak azért nem ment tönkre, mert valószínűleg már megtérült, a forgalom minimális - péntek, szombat kora este is üresen kong. Az Europarkban viszont még mozi sincs, ott esélyes lehet a tönkremenés, mint ahogy az óbudai Új Udvar is a legutolsókat rúgja.
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.10. 20:28:28
igazi hős 2010.11.10. 20:29:13
@Geli.: Az Europark is ingyenes parkolónak indult, de túl sokan használták P+R-nek (én is), ezért lett fizetős. A Köki terminálon sem lesz ingyen parkolás, legfeljebb pár tucat P+R hely mutatóba. Ha ingyenes parkolót akarnának, már régen megcsinálták volna a kiserdőnél (Derkovits utca eleje) a mostani szedettvedett parkolót.
dex.ion 2010.11.10. 21:06:08
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:21:16
@kzolika: M&S-ben is jobb a választék, mint itt a legnagyobban, meg van GAP, meg FCUK),
mi lenne ha ez a ket nagyzolo kis pocs talalkozna egyszer valamelyik turiban es osszeveszne egy GAP pulcsi felett...
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:23:33
mennyien laknak azokon a lakotelepeken?
a kokinel 200e -s foralmat modnott a poszt tolo
amugy itt eppen arrol van szo hogy eddig is a metro hordta ra az embereket, na most UGYANOLYAN tavolsagra van a ketto, mert a KOKInel nem kell annyit setalni
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:25:12
Na ja, én is szeretek olyan cuccban járni, ami nem jön szembe mindenhol és nem azért"
en is szeretek turiba jarni
Rob67 2010.11.10. 21:31:20
Bocsika én messziről jöttem, de Angliában ez a márka ismeretlen...
Jó nagy név lehet ha a kapitalizmus bölcsőjében nem sikerült megismertetnie magát :)
Ki eszi meg ezket az ismeretlen "nagy" neveket?
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:31:58
soproni1 2010.11.10. 21:32:32
Ez lesz a gond a Köki-vel is. Nemcsak a bérleti díj miatt, hanem a lopáskár miatt is magasan kell tartani az árat.
pakesz (törölt) 2010.11.10. 21:34:14
le cocque sportif
yves saint laurent
mcgregor
haggar
londsdale
gap
next
nagyon faraszto, es amikor este 6kor az ember vegignezi a turit, erre mind emlekezni is broooaf
kzolika 2010.11.10. 21:48:45
kzolika 2010.11.10. 21:52:02
kzolika 2010.11.10. 21:55:06
dex.ion 2010.11.10. 22:03:16
snatch 2010.11.10. 22:35:34
kzolika 2010.11.10. 22:43:50
Stock 2010.11.10. 22:50:02
snatch 2010.11.10. 22:51:38
gande 2010.11.10. 22:53:40
deichmann? gátember :))
nem baj, majd oda is eljut.... olcsó cipőbolthálózat, mint pl, reno.
azért mert angliában nincs, attól még nagy :)
tesco sincs a németeknél, mégis nagy....
gande 2010.11.10. 22:56:45
lassan teljesen mindegy, hogy európában éppen melyik városban tartózkodsz, mert mindenhol ugyanazokat az üzleteket látod.
Szpájk 2010.11.10. 23:25:48
Most ezekbe a szarokba.
Egyértelmű a fejlődés, és még sok ilyet.
A szar úgy üt igazán, ha szagolják.
morden2 2010.11.10. 23:27:47
Papichulo 2010.11.10. 23:51:49
"Deichmann SE is the largest european shoe retailer."
en.wikipedia.org/wiki/Heinrich_Deichmann-Schuhe_GmbH
Szamodra akkor a Sears, a Macy's es a Walmart sem mond semmit mert nincs ilyen neven a UK-ben? Ne csinalj bohocot magadbol!
yeahbaby 2010.11.11. 00:04:23
Fashionistas 2010.11.11. 00:08:42
Az Europark pedig igen szépen hozza a kötelező elvártat. Csak be kell menni bármelyik nap és látni lehet hogy mennyi ember van bent. Igaz sokan csak a Meki és a SPAR miatt mennek be, de aki bemegy az szét is néz mindenhol.
Szerintem jó lesz ez a KÖKI ha kint tudják tartani a kisebbséget valamelyest....
pakesz (törölt) 2010.11.11. 00:42:48
azokat kihagyogattuk?
no es a kelenfoldi pu -val?
pakesz (törölt) 2010.11.11. 00:45:01
Sliders 2010.11.11. 01:08:47
Pedig az elég prémium hely a budai közönségnek. Kicsi, szolid mégis jó.
Kelenföldi pu mellett a 11. kerületben is épül egy újabb pláza a volt SZÁMALK épület helyén. A bontást nemrég fejezték be.
Szerintem 2-3 év múlva az is kinyit. Állítólag bitang nagy komplexum lesz az is.
Ha a 4-es metró szerelvényei végre elindulnak akkor nem vágom hogy most akkor az Allee és a Kelenföldi pláza hogy fog megélni. Csak azért, mert 2 metrómegálló lesz.
A Volán és a Budaörsi Törökbálinti buszok az Etele térre lesznek átirányítva és ha az 1-es vili is kelenföldre megy akkor lesz értelme.
Kökihez annyit, hogy baromi ormótlan órási épület ahogy nemrég láttam. Szerencsére csak temető látogatás idején megyek arra. De a sok panelben lakó embernek lesz pénze ezt megfizetni? Tudtommal azon a környéken nem a rendszerváltás / módszerváltás sikeres emberei élnek.
Nünü 2010.11.11. 02:30:28
Csomagmegőrző és ruhatár: a Westendben legalább 2 darab van belőle.
Baba-mama szoba: a Duna Plazában láttam ilyesmit.
kérődzőgiliszta 2010.11.11. 03:38:43
Goo 2010.11.11. 03:47:05
Amúgy sincs egyetlen pláza sem, amiben normális mozi működne, és nem multiplex.
kérődzőgiliszta 2010.11.11. 03:49:51
fourgee 2010.11.11. 07:44:00
London egyik új, nagy, színvonalas "plázájában", a Westfield-ben is van Deichmann. Meg H&M. Ha ezek a középkategória alja, akkor mi a középkategória?
fourgee 2010.11.11. 07:47:06
Az, hogy egy épület lepukkant és ellepik a csövesek, az nem az épület hibája, hanem azoké akik hagyják. Tegyük fel, ellepnék a Budai várat, vagy a Parlamentet a csövesek, akkor az lenne a megoldás, hogy lebontjuk az egészet a picsába? Vagy ha mondjuk a Bazilika vagy a Zsinagóga 1 évig nem lenne használva és ellepnék a hajléktalanok és tisztára lepusztulna, akkor az lenne a megoldás, hogy lebontjuk? Nem inkább az hogy rendberakjuk?
KöKivel is csak annyi volt a gond, hogy olyanok kezében volt, akik nem értettek hozzá.
fourgee 2010.11.11. 07:53:23
Nem, ők a panel melletti kis földterületen termelik meg a maguknak valót, a ruháikat is kézzel szövik, annyira szegények. A magyarországi árak meg egyébként nem a magyar fizetésekhez viszonyítva magasak, hanem pl. a brit árakhoz/fizetésekhez viszonyítva is.
fourgee 2010.11.11. 07:56:15
A gyártósor az stimmel, de sokszor nem ugyanazt az anyagot használják. Volt egy kedvenc pullóverem, amit évekig hordtam, nem látszott meg rajta. Aztán láttam a másolatát egy kínai üzletben, egy az egyben úgy nézett ki, viszont fogásra teljesen más volt, meg már újan egy picit nyúlott volt az anyag, ami a több éve használt eredeti verzióról nem volt elmondható.
oszkar00 2010.11.11. 08:00:23
Hát, ezt nem tudom, hogy képzeled, de max egy-két olyan panel van Kispesten, ami az Europarkhoz van közelebb. A KÖKI van jó közel.
fehéregér 2010.11.11. 08:05:45
Óh GAP, óh FCUK!
Közben némi leereszkedő jóindulattal szólni a deichmanos, meg céundás, meg éjdzsendemes metrónépéről.
gyerekek, gyerekek......
oszkar00 2010.11.11. 08:06:51
Mint fentebb. Max a Wekerle közeli részéről, meg néhány paneltól pár perc séta az Europark. A Kispesti lakótelepek zöméhez a KÖKI van közelebb. Ti térképet láttatok már?
motoszka 2010.11.11. 08:10:27
Infomaker 2010.11.11. 08:31:20
Jó Estét 2010.11.11. 08:36:41
-Hoze- · http://www.hoze.blog.hu/ 2010.11.11. 08:47:30
jó lujza 2010.11.11. 08:54:34
Na majd mehet oda dolgozni egy rakás ribi a telepekről, azt beállhatnak a pult mögé a "plázába" dísznek. Azt ők is fognak tudni úgy nézni, mintha a vevő egy rakás kutyaszar lenne, mint más rendes budai plázákban. Dugnak a tulajjal, kapják a fizetést. Így kell munkahelyet teremteni. :-)
Publius Decius Mus 2010.11.11. 09:44:54
morden2 2010.11.11. 10:22:12
jet set 2010.11.11. 10:35:30
jet set 2010.11.11. 10:38:01
wrong 2010.11.11. 10:56:51
1. miért jó h felépül a terminál: a régi helyett bármi legyen, csak tűnjön el az a lepratelep - nyilván ez itthon csak úgy működhet h pláza épül a helyére, mert az önkormányzatnak nincs pénze erre, se a bkvnak.
2. hogy miért lesz sikeres: kispest, rákosborzasztók, lőrinc, soroksár kb egész délpest itt jelenik meg a bkv buszokkal, + reptér, volán, máv. és aza 2-300. ezer ember hazafelé menet mire fog gondolni? most vagy megveszem itt öt percre a kaját és cuccokat, vagy hullafáradtan elutazok az europarkhoz vagy az őstermelő pistabához. egyértelmű h kemény vásárlóerőt jelentenek.
El Argentino 2010.11.11. 11:02:04
fourgee 2010.11.11. 11:14:36
Tényleg, Magyarországon miért kötelező bunkóknak lenniük az eladóknak és azt sugározniuk, hogy ők felsőbbrendű lények? Még régen egy angliai kisvárosban vettem kaját a boltban, épp sorban álltam, amikor az előttem állónak olyan ostobán sikerült felpakolnia a cuccait a szalagra, hogy egy tésztaszószos üveg leesett, 1000 darabra tört a szósz meg a lehető legnagyobb területen elterült. A reakció nem a szokásos magyar "most megöllek te g.ci vásárló" volt, hanem az egyik bolti alkalmazott elment, hozott másik üveg szószt, egy másik meg feltakarította. Vidéken volt, jó környéken, nem bevándorlók dolgoztak abban a boltban, hanem mindegyik született angol volt. Nálunk miért nem lehet így bánni a vevőkkel?
A másik dolog ami bassza a csőrömet, hogyha ki vagyok öltözve és a kamerám egy nagy objektívvel lóg a nyakamban, akkor teljesen másképp néznek rám, mintha csak simán, kopott farmerben és pólóban megyek be. Pedig ugyanaz az ember vagyok, és ugyanannyi pénz van a bankszámlámon.
Miért nem lehet egységesen mindenkit leendő vásárlóként kezelni, kedvesen? Miért nem lehet mosolyogni a vásárlókra? Miért nem lehet segítőkésznek lenni?
fourgee 2010.11.11. 12:17:26
Bocsika én messziről jöttem, de Angliában ez a márka ismeretlen..."
Ha Angliában jársz, menj el a Westfield-be, új bevásárlóközpont, Sheperds Bush és White City között van (ott vannak egy köpésre a BBC stúdiói), na ott találsz Deichmann-t :). Igaz nem a Louis Vuitton és Gucci boltok között van, de nincsen elrejtve. :) (westfield.com)
pakesz (törölt) 2010.11.11. 14:44:38
alapjaiban egyetertek ezzel
csak itt inkabb ugy tortent, hogy meg tudtak ovlna csinalni, csak hat elorelatoak voltak az onkorinal es tudtak, hogy nagy befektetesnel nagyobb resz tapad a kezukhoz
mas szoval tudatosan lezullesztettek, de nezd meg a II ker fideszes vezetese valtoztatasi tilalat adott ki epuletekre, ezzel 1000 milka helyett 700 milkaert vette meg a szerencses vallalkozo, aki majd ugyanezt eljatssza, addig meg hajlekonytanya lesz, jol lepusztul oszt szetteszi a kezet hogy mit tegyen vele
de mondok egy jobbat...
szovhjet korhaz, ugyanez detto, hagyjak hadd puztuljon, mondjuk ott is lesz egy budagyongye szintu kis pocs hely
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.11. 15:14:44
oszkar00 2010.11.11. 16:31:50
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.11. 18:38:24
"A környéken lévő lakótelepeken lakók (nagyonsoktízezer ember) nem fognak elmetrózni köki-re, ha pár perc séta az europark."
A József Attila pedig éppen beleillik ebbe, és ebben szó sem volt Kispestrôl...
daito 2010.11.12. 15:29:11
A lakótelepek mentén futó villamosvonalak odavisznek az Europarkhoz.
A Kökihez fel vagy át kell szállni a buszok valamelyikére.
Közlekedtél már 3-as metróval? Az emberek 90% nem a Kökin száll fel vagy le, hanem a következőnél/előzőnél.
Nem feltétlenül az számít, hogy gyalog-autóval a lakótelepről a Köki van közelebb, hanem csak simán felmegy a lépcsőn és ott a villamos.
Mylady 2010.11.12. 21:19:27
Az Üllői út ferencvárosi oldalán ott a József Attila lakótelep, ami az Ecseri úttól a Határ útig tart és olyan 25-30 ezer embert jelent. Plusz a túloldalon megintcsak jópár tízemeletes. És ott a Wekerle telep is. Ez csak a közvetlen környék.
Akik itt laknak, azoknak gyalog is könnyen elérhető az Europark, metróval 1-2 megálló. A Köki pont egy megállóval több. Nem mondom, hogy nem lesz, aki kimegy oda, de szerintem nem az lesz az általános.
Mylady 2010.11.12. 21:22:08
(hozzáteszem, az Europarkon kívül más lehetőség a környéken nem nagyon van)
Mylady 2010.11.12. 21:27:50
Mylady 2010.11.13. 08:40:39
oszkar00 2010.11.13. 09:45:01
oszkar00 2010.11.13. 09:48:03
oszkar00 2010.11.13. 09:49:26
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2010.11.13. 11:57:53
oszkar00 2010.11.13. 17:06:57
Mylady 2010.11.13. 22:36:19
Pilleszarnyak 2010.11.28. 22:20:24
Szerintetek mennyire van realitása annak, hogy a dél-pesti elővárosi területekről (Vecsés, Maglód, stb.) is vonz majd vásárlókat a KÖKI?
jimaymay 2011.01.24. 12:59:49
O.Glass üveg kirakatok 2011.02.22. 10:24:39
Én üveg portálok azaz kirakatok építésével foglalkozom.Ajánlom magam a Bolt Tulajdonosok FIGYELMÉBE.
Honlapom
www.oglass.hu