Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2010.11.27. 11:20 Bp Butik

Ugyanazt vehetjük meg a Józsefvárosi Piacon mint a Westendben. Nem ugyanolyat, ugyanazt - a nap kommentje

"A Józsefvárosi (kínai) piacon vettem (volna) farmernadrágot. Pont az én méretemben nem volt, a feleségemében igen. Mint kiderült, a kereskedő egy magyar üzletmber volt, adott számlát a nadrágról, majd kaptam egy kézzel írt papírt, megkért, hogy menjek el ezzel a papírral a WestEnd-ben lévő ruházati üzletükbe, a lánya adni fog nekem egy olyan méretű/akkora nadrágot, amilyen nekem kell - méghozzá a piaci áron. Ja, és hogy mennyi volt a piaci ár? 4990 Ft, szemben a WestEnd-beli árral, ami 14590 Ft volt. Ugyanezért a termékért. És a WestEndben is kaptam számlát, mielőtt megkérdeznétek."

Mókás buszkilincs a 2012-re ígérik az Árkád 2-t című poszthoz.

185 komment · 1 trackback

Címkék: józsefvárosi piac westend kínai piac bevásárlóközpont viii. ker vi. ker


A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr32476477

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Világpiac - gasztroföldrajz Londonban (1. rész) 2010.11.27. 22:44:20

 Aranyló svájci raclette sajt sül, várja, hogy megolvadva-megpirulva a héjában főtt krumplira csúszhasson, vietnami bácsi tavaszi tekercseket olajban pirít ropogós barnára, nem messze friss édeskés, zamatos olasz szarvasgombás balzsamecetet kínáln...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2010.11.27. 12:13:41

Na igen, ez így van. De tegyük azért hozzá, hogy az élmény, hogy a Westendben vásárolhatsz, az bizony megfizethetetlen!!!!

baliquez 2010.11.27. 14:24:15

Előállítási költség max 800-900 forint. Aki a Westendben vásárol azért fizet esetenként akár +200-500%-al többet mert annyit megér neki a Westend elérhetősége, infrastruktúrája, valamint úgy véli hogy elengedhetetlenül szükséges az üdvözüléséhez a fád pofával rágózó tahó eladópicsák anyagi támogatása.

Anti Anyag (törölt) 2010.11.27. 14:28:46

Ez szerintem tök természetes és a kereskedő rendes is volt veled. Egy rántottszeletnek is annyiféle ára van, ahány féle étterem van és senki nem reklamál.

Néha visszafelé is elsütik, pld. a kínai számla nélkül 4Gb. SD kártyát a Kína centerben vagy fél éve 3600 Ft-ért adta, a szomszédban a Média Markt-ban blokkal, garanciával 3200 Ft. (Ugyanaz a típus). Ez persze azért van, mert rengetegen megszokták, hogy a kínai olcsón árul, a kínai meg kihasználja ezt.

frontember876 2010.11.27. 14:38:09

ez az egész józsefvárosi piac egy szar vicc. A főváros közepén egy kibaszott nyomortanya lopott, másolt, törvénytelen fosokkal, és csak azért hagyják, mert Pintér Sanyi bácsié az egész terület.

Mélységesen megvetem, aki bármit ilyen helyen vásárol. Mert persze utána leül a fókusz elé cigányozni, miközben ő maga a tolvaj, a csaló, a feketéző féreg.

devadel 2010.11.27. 14:41:35

@retekblog: a westendben egy üzlet bérleti díja havi egymilliónál kezdődik. a berendezés 50 milliónál.

maga a farmer itt a legkisebb tétel :-)

a számla meg nyilván mindkét helyen olyan tömbből jött, amit az apeh sohase fog látni.

ekat 2010.11.27. 14:42:55

Nem tudnának annyit fizetni, hogy betegyem a lábam a józsefvárosi piacra....

Mr. Hilter 2010.11.27. 14:43:08

@frontember876: jóember, neked elgurult a gyógyszered

picifaxu 2010.11.27. 14:55:23

Nem tudnának annyit fizetni, hogy betegyem a lábam a westendbe...

gpetersz 2010.11.27. 14:58:36

@frontember876: Ím a magyarok egyik gyöngyszeme.

kicsi bogár 2010.11.27. 15:12:37

Ázsia Center!... 1400 Ft a farmer.
És sok "nyalánkság"...
:)

MrMojo 2010.11.27. 15:23:23

nem tudnának annyit fizetni, hogy betegyem...

oliva 2010.11.27. 15:24:52

most mi a gond? az a piac tényleg egy hányás. néha elközlekedem előtte bkv-val, még úgy is szörnyű, be nem mennék, mégha ingyen adnák is a cuccot odebenn, jó nem kell megvetni, azokat akik oda bemennek, de van egy gusztusuk az biztos

Jokerpofa 2010.11.27. 15:27:36

@frontember876: nemzetgazdasagi oka is van, bar ez hulyen hangzik, de a szegenyeknek is kell valahol ruhat vasarolni, olcso cigit (mert valamiben meg kell halni ugye)

bagamoyo 2010.11.27. 15:34:49

A WESTEND-ben a bérleti díj, 500 000-2MFt is lehet.. Szerinted?

exter69 · http://sexopoly.tarhely.biz 2010.11.27. 15:40:41

Ez így 2010-ben még újdonság? :)

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.11.27. 15:43:18

Valakinek a Westend a meno, valakinek a Jozsefvarosi.

A Westend abbol a szempontbol jo helyen van, hogy ott a Nyugati Palyaudvar es emiatt (is) nagyon jo helyen van.

jelentéktelen alak 2010.11.27. 15:57:51

Mi a gond? Más a rezsi egy áruházban, mint egy sátorban.
A termék ára, meg nagyban függ a benne rejlő költségektől.

Őszintén szólva, én is inkább vásárolok olyan helyen, ahogy megoldott a kulturált parkolás, légkondicionált, tiszta, ízléses a környezet.
Ha megengedhetem magamnak az ártöbbletet, akkor inkább lekerülöm azokat a helyeket, ahol sárban ázva, fázva kell vásárolnom.

A kereskedő meg kivételesen rendes volt veled. Megtehette volna, hogy vissza hív pár órával későbbre, vagy másnapra és úgy kapod meg, amit akartál.

Meglep, hogy valakit meglep a dolog, hogy a piac olcsóbb, mint a belvárosi áruház... :-)

billy reed 2010.11.27. 16:02:16

A márkásnak nevezett farmer, cipő, póló ugyanannyi idő alatt szétmegy, mint a kínai, csak 10-15x kerül többe.
Saját tapasztalat, mielőtt valaki belekötne...
15-20 ezer forint egy farmernadrágért? Pláne ezek után???
Aki sznob akar maradni, tegye...

billy reed 2010.11.27. 16:03:52

@ekat: Nem is fog neked fizeti senki, de te annál többet - feleslegesen!

különvélemény 2010.11.27. 16:06:40

@frontember876:
Ekkora egy reakciós elmehunytat sem láttam még.

Ha nem tetszik a piac, ne menj oda.

Tudod, mondjuk egy gazdag kínainak a te lakásod a nyomortanya és te vagy a cigány.
Ő meg röhög rajtad, mert xarrá kereste magát a nyugati idiótákon akik 100x-os áron vásárolják meg a bóvlit amit ők gyártanak.

bioLarzen 2010.11.27. 16:09:34

Amúgy a piacos tag szava mellett van bármi bizonyíték, hogy Tleg ugyanazt árulják 15 rogyért, mint 5 rongyért? Mert ilyen erővel - ha hiszünk a piacosoknak - valódi adidas cipőt veszek 3 ezerért...

Nem mondom, hogy lehetetlen, illetve, hogy megdöbbentene, ha így van, csak azért egy józsefes piaci árus/tulaj szavára ne adjunk már túlzottan sokat szerintem...

bio

fuakjs11 (törölt) 2010.11.27. 16:09:58

Csak pár alkalommal voltam ezen a piacon. Én is plázázok, mert hülye sznob vagyok.
Ugyanakkor a bevásárlóközpontban egy normális nadrág 20 papírtól indul. Mennyi is előállítani egy ilyet?
És még rám néznek furcsán a barátok, amikor húzom a számat és órákig válogatok. A BlackBerry-m volt 26 basszus...

szita szita péntek 2010.11.27. 16:25:26

@frontember876: Tegyük fel, hogy jobban keresel, mint a magyar átlag és havi 200 nettót tehetsz zsebre. Ebben az esetben 10 eFt-ért közel 9 órát dolgozol. Ennyi. Azt meg már szabadon eldöntheted, hogy megér-e neked ennyit dolgozni pusztán azért, hogy kulturált körülmények között vásárolhass, avagy sem.

Tegyük fel, hogy minimálbér közelében keresel. Ekkor 10 eFt-ért 44 munkaórát kell ledolgozzál.

Nem kéne leszólni embertársad csak azért, mert náladnál szerencsétlenebb. Örülj inkább a (viszonylagos) jólétednek, amit nem kis mértékben annak is köszönhetsz, hogy sokan minimálbérért dolgoznak. Nem is sznob vagy, hanem egy felületes arogáns takony.

PeZe 2010.11.27. 16:28:21

@bioLarzen: Biztos elkerülte a figyelmedet, de leírta a posztíró, hogy ugyanazt kapta.

sprenczl 2010.11.27. 16:35:12

5000-nél többet nem is egy farmer.

GZoli 2010.11.27. 16:35:29

@szita szita péntek: Én majdnem ennyit keresek, de eszembe sem jut, hogy 10-20 pénzért vegyek gatyát. A 2000-res is teljesen jó.

sprenczl 2010.11.27. 16:36:05

Az "ér" kimaradt.....upszi.

szita szita péntek 2010.11.27. 16:38:48

@GZoli: És épeszű ember nem is kérdőjelezi meg a döntésed...

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.11.27. 16:46:28

Szvsz. eccerű. Ha az ember noname cuccot akar, akkor elmegy a kínaihoz és megveszi a lehető legolcsóbban. Ha márkás cuccot akar, akkor pedig elmegy a hivatalos márkaboltba és szépen elteszi a blokkot. Ha a márkaboltban vett márkás cucc szétesik, akkor szépen ki fogják neki cserélni.

halar 2010.11.27. 16:52:23

naaa és melyik bolt, hol keressük?:)

msadmin 2010.11.27. 16:53:17

ami ma nem kínai nem is eredeti:-)

nemzetikonyves · http://www.gyepu.hu 2010.11.27. 16:56:47

Végre valaki leírja már ezt nagy nyilvánosság előtt! Egyébként 1 évtizede legalább így megy ez. A R*tr*-ban kapható göncöket is pl. Magyarországon gyártják vidéken, Paris meg R*pla* stb. kitudja milyen hangzatos névvel szinte kivétel nélkül magyar cuccokról van szó. Egy haverom volt olyan barom úgy 12 éve, hogy vett a D. Pl*zában valami "blejfrei" pullóvert 7 ezerért, az anyaga tényleg nagyon jó volt, amúgy meg valamelyik budapesti pólószitázó műhelyben készült.

GumpertApollo 2010.11.27. 17:00:53

@nemzetikonyves: A Retro valóban magyar, a Replay viszont egy olasz divatmárka. De én csak örülök egy magyar cég sikerének, inkább veszem azt, mint a kínait, ha megtehetem.

Zuzimama 2010.11.27. 17:09:23

Úgy látszik csak Pesten újdonság ez, hogy a plázában ugyanaz van sokszoros áron, mint a piacon.
Szegeden millió éve tudja mindenki, hogy sok kereskedőnek van standja a cserepes sori piacon és a plázában /Kárász utcán is. Ugyanazt a cuccot árulja mindkét helyen, csak a piacon töredékéért.

szita szita péntek 2010.11.27. 17:11:09

@Zuzimama: Jaja, kb akkora felismerés ez, mint hogy a bótban ócsóbb a züdítő, mint a zétterembe... de hát vannak még egyszerű népek...

phaszfej 2010.11.27. 17:12:47

Frontember jól beszél. Tényleg hányás a hely és le kell nézni azt az embert, aki odáig aljasul embermivoltában, hogy hagyja magát kizsákmányolni olyan mértékben, hogy mocsokban vásárolgasson, mint valami ázsiai vagy török vagy a havi 200 nettót soknak gondolja.

piszok alfréd 2010.11.27. 17:13:58

a márkaboltokban is sokszor a jó minőségű török hamisítványt árulják eredetiként.ismerek Isztambulban egy kereskedőt, aki Diesel és Fila cuccokat szállított márkaboltoknak az eladási ár negyedéért. sima vevő nem tudja megkülönböztetni az eredetitől, talán még jobb is a minősége. tegnap vettem 6.500.- ért egy Hilfiger farmert töröktől és csak én tudom, hogy kamu...

phaszfej 2010.11.27. 17:14:38

vagy hogy egyáltalán vesztendben vásároljon bármit is

moTmeN 2010.11.27. 17:14:56

En azon a velemenyen vagyok, hogy egy piacra nemcsak vasarolni jar az ember, hanem kielvezni a kulturalis sokadalmat (zsivajt, stb). Sok ertelmes dolgot nem szoktam vasarolni a jozsefvarosin, de ha tehetem beugrok egy kis vietnam egytaletelre, mert legkozelebb hasonloan finom, az eredetihez hasonlo izvilagu cuccot mar csak Vietnamban tudok.

KREATOR 2010.11.27. 17:16:17

Nekem tobb haverom (es lakotarsam) dolgozott a piacon, kinaiaknak, igen is a Westendben levo boltok toluk vasaroltak nagyker aron cuccokat....ez nem kamu, csak a sok sznobnak a Plaza a meno...hajra MO, jo hogy mar nem elek ott....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 17:17:41

Két újgazdag találkozik:
-Látod az új öltönyömet?Százezerért vettem!
-Hülye vagy?A másik boltban százötvenezerért is megvehetted volna!

mbaye (törölt) 2010.11.27. 17:18:12

Örülök, hogy rájött a lakosság, hogy a plázákban ugyanazt kapja, mint máshol, csak a helyet fizeti meg.
A körúti ún. butikosok is kínai cuccot árulnak, csak ötszörös áron. Be is zárnak egyhamar.
Bár műszaki cikket, cipőt nem vennék kínai piacon (bár a márkás is Kínában, Vietnamban készül), de egy farmer, papucs stb. simán jöhet onnan.

KREATOR 2010.11.27. 17:22:05

jah, es nem elfelejtendo dolog az sem hogy Barbados-on vettem 2 "eredeti barbadosi" furdolepedot, a cimken meg MADE IN CHINA felirat van, de a minosege tokeletes...

lampard69 2010.11.27. 17:22:30

@nemzetikonyves: aki kicsit is kepben van a kommersz divatmarkak teren az evek ota tudja, hogy a saxoo, retro, keyo, stb. magyar brand.
legalabb tamogatja a magyar gazdasagot a hajogyaris celkozonseg is.

a poen ott kezdodik mikor nem tudja az egyszeri plazas proletar, hogy biza egy kulfoldon noname magyar goncot hord mer' hat london meg paris var ravarrva es olyab buszken hordja mintha egy armani oltonyben feszitene;)

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.11.27. 17:24:43

Nem értem, hogy ez hogy kerülhetett ki az Index-re... Szerintem ez eddig is nyilvánvaló volt. Az én véleményem, pedig az, hogy amit londonban nem vettek meg 17 fontértzt itt megveszem 2 000 Ft-ért, persze nem használtan. A kényesebbek kedvéért, van rajta márka is :D

piszok alfréd 2010.11.27. 17:24:50

és még valami. nyáron Horvátországban nyaraltunk és az üdülőben magyar utitársaink dícsérgették a rajtam lévő nike papucsot és 5 és 8 ezer közé tippelték az árát. elárultam nekik, hogy kínai és kemény 1.000.- magyar forint volt a piacon. ha egy nyarat kibírt, már megérte...amúgy a tengerparton is minden cucc kínai volt a papucsoktól a napszemüvegekig.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 17:25:05

Én már nem vásárolok piacon ruhát,régen a csóróBB időkben 92'-ben volt olyan az egyik piacon,hogy:Szép divatos póló 500 forint.Mire anyám:Akkor nézzünk egy kevésbé divatosat.
a tavalyi karácsonykor egy pár embernek a Westendben vásároltam.Egész jó árak voltak így mínusz 30%-al.

KREATOR 2010.11.27. 17:26:39

en Barbadoson vettem ket "eredeti barbadosi" furdolepedot de a cimke MADE IN CHINA...de a minoseg tokeletes

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.27. 17:27:12

@frontember876: jól mondod, igazad is van.
szaladj, vedd meg ugyanazt háromszor annyiért!
ahogy Hobo Laci bácsi megénekelte: "ne szidd a sznobokat, hisz belőlük élsz..."

KREATOR 2010.11.27. 17:27:18

de jol muxik a blog, fel ora utan jelenik meg amit beiROCK

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 17:27:40

Munkatárs panaszkodott,hogy Tunéziából mi a francot hozhatott volna haza,mert minden áru kínai volt.Mi Görögben egész jól jártunk,mert csak 1-2 cucc volt médin csájna.:))

massziv 2010.11.27. 17:30:07

A héten történt,hogy a Westendben szeretett volna venni a feleségem egy kabátot, csak nem volt a méretében.Másnap a Camponában jártunk és bementünk ugyanabba az üzletlánc boltjába.Volt kabát és 3000-el olcsóbb is volt.Na ezt aztán nem értem

piszok alfréd 2010.11.27. 17:30:52

@Tigeri:
a mínusz 30%-nak csak addig örülsz, amíg meg nem látod a piacon mínusz 300 %- ért... megveszik a pólót egy ezresért és kiírják, hogy 8000 helyett akciósan 5000 és a nép boldog.

KREATOR 2010.11.27. 17:31:28

de hogy messzebbre menjek, Dominikan zsido "kulturalis kozpont" van....de mi a F....nak??????kar (szerencsere) hogy csak buszbol lattam, es nem volt idom lefenyekepezni...

szemmellato 2010.11.27. 17:34:35

A magyarok is Kínában/ Vietnámban varratnak.
Láttam olyan friss(!) szállítmányt egy kínai raktárban, ahol egy nagy multi ruhái voltak már beakciózott cimkékkel. Nem csak a ruhák, de már a cimkézés is odakint történik, mi meg csak kapkodjuk a polcról a féláras cuccokat, és örülünk mint cigány a munkaszüneti napnak...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.27. 17:39:58

@massziv: akkor valószínű azt sem érted hogy a Campona mellett miért kerül harmadába egy ugyanakkora lakás?

doncarlos 2010.11.27. 17:42:01

Hogy mennyit ártott egy Bp nagyságú városnak a töménytelen bevásárlóközpont, ahhoz elég végigsétálni az Andrássy úton és számolni a bezárt boltokat. M.o. legelegánsabb utcájában.
Utána megnézni, hogy van ez Bécsben, ahol tán 2 bevásárlóközpont van, de az se hazai értelemben. Nagyapám kalap nélkül nem ment az utcára, pedig egyszerű suszter volt. Az igényesség itt kezdődik, és számunkra egyenlőre itt is végződik. Ehhez képest mindegy, hogy Westend vagy Józsefváros. Egykutya.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 17:46:17

@piszok alfréd: Nézd!A múltkor beszélgettek árusok a konditeremben,hogy harapnak az ilyenre az emberek.Húszezerért nem veszek meg egy ruhát,mert mínusz 30%,de lehet,hogy ötezerért megveszem.Mert esetleg nekem megéri,belefér.Mondjuk ez pl.:egy pulóver.4-5 évvel ezelőtt megvettem az egyik munkatársam munkában használt pólóját egy ezresért.a másik munkatárs valszeg hülyének nézett,de én ezt a pólót máig haználom a konditeremben oda jó.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 17:49:33

@doncarlos: Való igaz.Kurvasok az ilyen plázaszerű építmény,és még akarnak is építeni.
Én egész egyszerűen nem adnék rá engedélyt.

kyanzes (törölt) 2010.11.27. 17:50:12

Jó, hát erre az van írva filctollal, hogy "Ádidász", de lényegében ugyanaz.

tomiko 2010.11.27. 17:56:31

Vettem Bécsben egy cipőt 35 euroért, überkirály bevásárló központvan, két nap múlva ugyanazt a típust láttam a WestEnd-ben 24 000 Ft-ért... Tényleg vannak vicces árak!

Quick_6 2010.11.27. 18:09:51

1x voltam a Józsefvárosin, de iszonyat volt! Attól féltem, hogy elrabolnak, leszúrnak, leütnek stb.
Soha többet nem mennék be oda egyedül! Valakitől vettem valamit, akinek a kisbusza a belső udvaron volt, így át kellett menni egy részen. Tisza útvesztő az egész, egyedül nem találtam volna ki!

Nick Leeson 2010.11.27. 18:15:11

Már bocs, de ez alapvetően Közgazdasági kérdés!

Minden kereskedelmi egység lényege, hogy a lehető legszélesebb vásárló közönséget tudja magáénak. Pl. a tesco-ban nem azért olcsóbb a kék csíkos termék mert szarabb, hanem azért hogy a csóró is találjon magának pl. tejet. Ugyan az van benne mint valamelyik drágább dobozban, csak más a csomagolás. Ennek az a lényege, hogy az is be menjen vásárolni aki 300Ft-ot ad 1l tejért, meg az is aki csak 150-et tud...

A farmerral ugyan ez a helyzet, egy adott nadrág hozzá van igazítva a fizetőképes kereslethez. Illetve az adott hely közönségéhez. De maga a kereskedő ugyan az, egyszerre kétféle szintű vásárlót is kiszolgál...

Javaslom mindenkinek elolvasni 1-2 Tim Harford könyvet!

scorpioscorpio 2010.11.27. 18:26:09

@QuickSixx: na akkor még nem voltál közel keleti bazárban...nagy élmény és buli!!!

piszok alfréd 2010.11.27. 18:40:54

én imádom az arab bazárok hangulatát...általában nem is veszélyesek, de ezt előre meg kell tudakolni az idegenvezetőktől. afrikai piacokon én is be voltam tojva...

frontember876 2010.11.27. 18:41:00

@szita szita péntek: neked is szól, meg az összes többi agyalágyultnak, aki képtelen gondolkodni, mielőtt válaszokat körmöl. Semmi gond nincs azzal, aki kevés pénzből gazdálkodik, magam speciel nullára tönkrementem 2009-ben, úgyhogy nekem kevésbé szükséges ugatni a jólétről. Ugyanakkor a kevés pénz nem jelenti azt, hogy szarházi bűnözőktől vásárolok. Akkor piacra járok, akkor diszkontban vásárolok, akkor használt ruhát veszek.

Én vagyok a magyar ember, mi? Én, aki úgy gondolom, hogy akinek szarul megy, az NEM VESZ parfümöt. Nem lopott holmit vesz, merthogy a parfüm, kedves hölgyeim és uraim, nem szükségleti, hanem ún. luxuscikk. Legszűkebb családomban él rokkantnyugdíjas havi 55-ből, és baszod nem vesz farmert. Mert nem telik rá. Vagy vesz használtat 4000-ért, és megvarrja, átalakítja.

Az a magyar ember, aki szerint a saját nyomora, nehéz helyzete, vagy BÁRMI indok és mentség arra, hogy bűnözzön, lopjon, ne fizessen adót, vagy bűnözőket támogasson.

Senki nem mondta, hogy aki szegény, az baszódjon meg. Én csak annyit mondtam, hogy a józsefvárosi piac a szevezett bűnözésből tartja el magát, bűnözői csoportok működtetik, és aki ezt vásárlással támogatja, az nem gondolkodik, és helytelenül cselekszik.

A kínaiakkal meg semmi bajom, persze amelyik barom itt nekem beszólt, azt azért megnézném, ha mondjuk a 35-ös kisáruház első emeletén végeznének rajta gyökérkezelést, akkor mennyire lenne ilyen kurva boldog, és lojális a kínai kolóniához. Semmi bajom a becsületes emberrel, legyen cigány, arab, zsidó, feka, kínai, vagy magyar. A bűnözőt, a bűnpártolót, a kikerülős-okosba-gyorsba embert gyűlölöm, mindegy milyen színű.

Tudom, hogy Magyarországon sikk okoskodni, és szarni mindenre. Én azért mentem csődbe, mert fehér a cégem adózása. Úgyhogy nekem egyik faszfej se ugasson arról, ki a magyar, mert én a magam részéről konkrétan belerokkantam abba, hogy mindenáron becsületes legyek, és támogassam ezt a lepra kurva országot az olyan seggarcokkal együtt, akik itt most nekem beszólnak, és akik közül egészen biztosan több, mint a fele egyáltalán nem fizet adót. De ugatni ugat. Mert jogai vannak.

Nincs gond azzal, hogy fingod nincs, miért is szólsz be, csak van, hogy szarul jössz ki belőle. Van miért szégyellni magatokat.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.27. 18:42:27

miért, ugyanaz az üveg sör Ózdon 200 Ft, egy menőbb pesti helyen meg vagy 800.. ez már csak egy ilyen történet..

DennisMoore 2010.11.27. 18:43:11

Pontosan ugyanaz a cucc a butikban mint a piacon, ugyanugy a tavol-keleten gyartjak mind a kettot.Faszsag ez a "igazi marka nem hamis nem megy tonkre" duma.Ugyanazt a szart kapod, ugyanugy tonkremegy.

vill 2010.11.27. 18:44:52

@billy reed: Ez abszolút így van, csak megerősíteni tudom. Exfőnökasszonyom márkás, méregdrága olasz csizmáit minden télen 3x kellett vinni javíttatni, és kb. annyit járt benne, míg a kocsitól feljött az irodába.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.27. 18:57:01

amúgy meg, ha valamire tök és dögfelesleges költeni, az a ruha. És nem azt mondom, hogy igénytelennek kell lenni, sőt, épp ellenkezőleg.. csak ezt a kérdést nagyon jó és ésszerű kompromisszum árán le lehet tudni.. legalábbis nekem sikerül. szinte a semmiből élek, de mivel nem költök el 15ezret egy hülye nadrágra, de még csak 5 ezret sem, mindenféle egyéb értelmes dolgokra azért marad. A pláza-kínaipiac szélsőséges végleteken kívül semmit nem ismerő ismerőseim meg nem értik, honnan van ennyi kütyüm, miből megyek külföldre nyaralni.. meg lehet tanulni sokat keresni, de úgy túl könnyű.. azt sokan elfelejtik, hogy meg lehet tanulni keveset költeni is:)))

szkepi 2010.11.27. 19:00:31

@különvélemény: nem teljesen van igazad szerrintem, mert kinaiak nem tul sokat adoznak, csempész cuccokat árulnak, hamisitványokkal etetnek. Nem szeretem a hamisitványt semmiben.úgy gondolom, az "olyan" az mégsem "az". egy replika óra 100eFt, eredetije, 1000.e Ft. Megszünik az érték.

Kerámia_53 2010.11.27. 19:18:14

"Ugyanazt vehetjük meg a Józsefvárosi Piacon mint a Westendben. Nem ugyanolyat, ugyanazt "

Atyaisten! A Nap pedig keleten kel és nyugaton nyugszik, valamint a Föld a Nap körül kering! Alapvető igazságokat miért is kell leírni? Az Adidas (Armani, Gucci, stb.) és a leggagyibb kínai dzsunkaáru között csak és kizárólag árban van külömbség!

fuakjs11 (törölt) 2010.11.27. 19:18:53

Azért itt sokan elviszik másfele a témát, persze nem véletlenül.

Nem arról van szó, hogy mindenki vegyen gagyi másolatot. Nem.

Itt arról van szó, hogy a márkás cuccot kapod meg harmad áron.

...truckdriver. 2010.11.27. 19:23:56

én azé ebbe nem hiszek!
reklám ez a piacnak, csak úgy pestiesen, genya módra!

balazsman 2010.11.27. 19:24:01

@frontember876: egyet értek veled
a "józsefvárosi" piacon való vásárlás nem menthető sem szegénységgel, sem egzotikummal.
Előbbivel azér tnem ,mert ugyanennyiért árusítanak a mindenhol megtalálható angol használt ruhások és a kerületi kínai boltok is (legálisabb pénzügyi háttérrel), nem beszélve egy rakás butikról, ami a Trend2 helyett kínai konténerekből vásárol "divatárut". Másik opciónak az olcsó ruhára ott van a Tesco (szintén kínai, de legalább legális) meg a Takko, Kik és tsai - mind ázsiai tömegcikk, de legális.

Ázsia center, józsefvárosi piac?
erkölcsi okokból nem szabad ezekbe elmenni, mert 100%, hogy nem tiszta helyre megy a pénzed, és az neked miért jó, hogy az alvilágot támogatod?
Az Aréna pláza befektetői köre sem szentebb, de ott van egy kör, ami becsületesen adózik, ha másnem, azért jobb hely a pénzköltésre.

az én módszerem amúgy a Váci utca és a Belváros támogatása - ha akció van a Zara, SPF, Cottonfield, H&M, stb helyek is a realitás közelébe kerülnek és a hagyományos bevásárlóutcában generált forgalom ezt a területet támogatja valamilyen szinten.

Cipollina 2010.11.27. 19:26:42

Kedves blogger, elárulnád, hogy a Westendben melyik bolt ez..? Csak azért, hogy ha legközelebb vmi ott megtetszik, akkor utána kereshessem a Józsefvárosin.... :-))))

Csaggasz 2010.11.27. 19:30:31

@franc0: a józsefvárosin vetted azt is?

BB max akkor 26, ha lopott vagy kopott. egy új 100 ezernél kezdődik.

mégis 2010.11.27. 19:33:30

na úgye nem 1szerű kérdés ez:-), egész európa ezt kezdi elszívni izomból, nagy a kín-á-llat, sok a zsebpénz, és mivel sok szegény, aki a pénzét a fekete gazdaságba tömi, így hiányzik a rendszerből röpke 3000 milliárd, és lehet sírni nincs munkahely, mert nincs mit gyártani itthon, és máris, hopp-hopp emelkednekmajd az árak, nincs 2000-ért dzseki a gyereknek hanem 10000 a kínaiban, az s.oliverben meg 35000, de azért nem ugyanaz!!! És lám a csórók is megszívják, mert a 35 ezreset is megveszik, akik nem fizetik be a kabát után az áfát, adót, járulékokat, sötét a jövő...

fuakjs11 (törölt) 2010.11.27. 19:35:19

@Csaggasz: Ezt benézted. T-Mobile árlistát nézd át legközelebb. Vondd le a webshop kedvezményt meg némi készülékváltási kedvezményt.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 19:50:18

@frontember876: Szerintem a stílusod miatt értettek félre.
Egy kicsit arrogáns/dühös volt.

ekat 2010.11.27. 19:51:21

@billy reed: Na és? Valamit valamiért.

ekat 2010.11.27. 19:58:10

@Nick Leeson: Pont nemrég olvastam el másodszor egyet. :-)

frontember876 2010.11.27. 19:59:08

@Tigeri: az lehet. Talán most értelmet nyert a dolog...

ekat 2010.11.27. 20:01:47

@frontember876: ?????? Én embert nem ismerek, aki nem fizet adót, de ha Te erre olyan büszke vagy...

Jeff 2010.11.27. 20:02:28

Ha ugyanazt kapod, akkor ott kell megvenni, ahol olcsóbb. Irigylem azokat az embereket, akik valami homályos meggyőződésből ugyanazért a termékért hajlandóak a dupláját fizetni. Én inkább azt a pénzt félreteszem más dolgokra.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 20:04:04

@frontember876: Először elküldtél mindenkit a fenébe,aztán téged küldött el mindenki a fenébe,aztán megint te küldtél el mindenkit a fenébe.De így már érthetőbb.:))

glass 2010.11.27. 20:12:31

@frontember876: Akkor azt is megvetted aki bevásárló központokban és más egyéb boltban vásárol hisz a boltosok is a piacon veszik az árut csak kicserélik a cimkét és eladják horror áron.

bioLarzen 2010.11.27. 20:13:35

@PappZe: De ezt honnan tudja biztosra?

bio

glass 2010.11.27. 20:15:45

@balazsman: miért az adód tiszta helyre megy?:))))))))))

Dr IrgumBurgum 2010.11.27. 20:18:10

Ide figyeljetek! Én tavaly vettem magamnak egy cipőt és az idén is abba járok! Na? Ebbe kössetek bele! :)

Dr IrgumBurgum 2010.11.27. 20:23:52

abba=abban. Gyorsan belekötök magamba, mielőtt egy nyelvtannáci megtenné! Az már volt, hogy sunáznám?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 20:26:43

@Dr IrgumBurgum: Hát,ha nem tépőzáras hanem fűzős,talán megoldható....:))

csuvel 2010.11.27. 20:26:56

Én moTmeN 2010.11.27. 17:14:56 -el értek egyet.

Aki alapvetően egy távolságtartó és zárkozott típusú ember, annak nem való a Józsefvárosi piac.
Én 19-én voltam kint csak úgy, semmi konkrét vásárlási céllal. Még fényképeztem is az árusokat. Voltak akik simán pózoltak is és volt olyan aki nem engedte magát fotózni. De egysem volt magyarosan haragos fenyegetőző és bunkó. Egy vietnami figyelmeztetett hogy ne nagyon mutogassam a gépem mert nem szabad itt fotózni csak engedéllyel. Én meg vietnamiasan mosolyogva mondtam hogy én csak túrista vagyok. :) Utána őt is, őket is lefotóztam. Jó fejek ott kint, csak úgy is kell hozzájuk állni.
Aztán a végén pár dolgot mégis vettem, mert funkcionálisan - és persze anyagilag is - tökéletesen megérte.

Dr IrgumBurgum 2010.11.27. 20:31:17

@Tigeri: ááááááááááh :D
Ide is érdemes volt beírnom!

Cuppanj a végére! (törölt) 2010.11.27. 20:35:29

Mindennek megvan a helye,hol érdemes venni. Gyémántot a zsidótól,fonott kosarat a cigánytól,műszaki cikket a svábtól vagy japántól...

Bepes Elek 2010.11.27. 20:39:56

@KREATOR: Haver felesége egy magyar vállalkozónál dolgozik. Főnök kimegy a piacra, megvesz zokniból többfajta színt. Ők összerakják 5-ös csomagokba és átcímkézik, hogy "magyar termék, 100% pamut" Pamut a francot.

Tesco, Auchan, Cora itt forgalmaznak

Darkcomet 2010.11.27. 20:45:11

@Kóser Malac: "Szvsz. eccerű. Ha az ember noname cuccot akar, akkor elmegy a kínaihoz és megveszi a lehető legolcsóbban. Ha márkás cuccot akar, akkor pedig elmegy a hivatalos márkaboltba és szépen elteszi a blokkot. Ha a márkaboltban vett márkás cucc szétesik, akkor szépen ki fogják neki cserélni."

Hehe... Kis naív. Az utolsó Martens bakancsomat hivatalos márkakereskedőnél vettem, mint ahogy a többit is, és kapaszkodj meg, Made in China volt a cimkéjén. És nem bírt, csak másfél évet. Erről ennyit.

T2006 2010.11.27. 20:45:53

@szita szita péntek: 44 óra? Ezt gondold át még egyszer! Szar a helyzet, de még nem ennyire :)

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2010.11.27. 20:51:42

@Dr IrgumBurgum: Máshol is válaszoltak rá?:))
@Darkcomet: Aha,Martens bakancs.Nem azokban szoktak masírozni a náczik?:))

glass 2010.11.27. 20:55:19

@Tigeri: Nem csak a nácik masiroznak benne. Amugy minden márkás cuccba Made in China vagy Korea Vagy Vietnam van írva.

finalNmbr 2010.11.27. 21:02:24

Én most terveztem, igaz nem ruhát, magyarországi cégnek amit kínában gyártanak majd le :D

Amúgy a piacozásnak feelingje van. Én imádom.. főleg a lomis piacot. Egy csomó olyan kacat van amit máshol sehol nem tudsz már megkapni :)

glass 2010.11.27. 21:05:09

@Steve_Jobs: igazad van tényleg feelingje van .Én munkábol adodoan is járok lomis piacra:)

Piccola 2010.11.27. 21:18:56

@frontember876: maximálisan igazad van, riszpekt

2010.11.27. 21:20:35

@szita szita péntek: szegények támogatásának nagyon rossz módja az, hogy szemet hunyunk az adócsalás felett.

Én sem hiszem, hogy az altruizmus miatt hagyják működni a piacot, nem jellemző a város vezetésre ez filantróp hozzá állás, gyanúm az, hogy kemény üzleti érdekek állnak e mögött.

Abból a az adóból, és járulékokból, ami ott nem folyik be, amit hagynak kivenni a zsebünkből, vidáman támogathatnák a rászorulókat.

glass 2010.11.27. 21:30:12

Szerintem mindenkinek szive joga hol vásárol. Akár hol vásárol az ember minöségről nem beszélhetünk akkor sem ha drágán vásárolunk.

Stomi 2010.11.27. 21:43:34

@frontember876: Ezzel csak az a baj, hogy nem igaz. A szemközti házban 2-4 ezer Ft kozött bármit megveszek magyar üzletben, de attól még valószínű, hogy az erdet megegyezik az összes többiével. Tehát mindegy hol veszed, fekete gazdaságot támogatsz. Én 1-2 alkalommal vásároltam plázában egész életemben, ennek ellenére a környezetem szerint igen jó ízléssel, követendő példaként öltözködöm. Tehát csak odafigyelés kell, nem sok pénz.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2010.11.27. 21:48:43

@Darkcomet: Nem azt mondtam, hogy az nem kínai, hanem azt, hogy ott megfelelő garanciát kaphatsz a termékre. Ha szétesik, akkor visszaviszed és ha nem cserélik, akkor felveszed a kapcsolatot a brand tulajdonosával. Utána ki fogják cserélni (tapasztalat).

youlopukku 2010.11.27. 22:02:29

@Frengi: nagyrészt igazad van,nagyrészt meg naiv vagy

Sunabouzu 2010.11.27. 22:04:07

"Welcome tho the real world, neo", hogy modoros legyek :D Volt, akinek ez még újdonság volt?

tibcsi79 2010.11.27. 22:05:35

A kik nem kínai,rendszeresen járok osztrák kik-be, ugyanaz mint Mo.-n. Ausztriában tilos kínai cuccot árulni, és a nyugdíjjkasszám is megmarad!Szóval Paradicsom!!!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.27. 22:12:48

@tibcsi79:
"Ausztriában tilos kínai cuccot árulni"
ez tényleg vicces volt:-))

lüke 2010.11.27. 22:24:33

bravo
no chinese food, no chinese
dressses

tarzus 2010.11.27. 22:26:39

Ázsia gyárt - Európa áraz.

Zobio & Zobiko (törölt) 2010.11.27. 22:53:53

Csak lúzerek vásárolnak a vesztendben.

tibcsi79 2010.11.27. 22:57:59

@Gyurma73: hiába vigyorogsz, itt nincs kínai bolt (bóvlira gondolok, nem a márkásra!!!

tibcsi79 2010.11.27. 23:00:05

Osztrákban a szegény ember nem a kínaihoz megy mivel itt nincs konténeres áru, hanem a kikben vásárolnak, így értettem

DrCinizmus 2010.11.27. 23:02:49

Valaki meglepődött ezen, komolyan? Nem csak a Westend üzletei vannak tele kínai piacos cuccokkal, hanem a magyar butikok 80 százaléka.

tarzus 2010.11.27. 23:05:04

@tibcsi79:

Bécs alatt, Vösendorfban a Metro mellett akkora és olyan kínai bóvli áruházat láttam, hogy jaj...

orient 2010.11.27. 23:14:30

@Stomi: igen dec ott nem valami mafiatol berli a helyet, fizet adot az alkalmazottak utan, ad szamlat...stb. Ez a jozsefvarosira nem igaz! Mellesleg remelhetoleg az aruja sem lopott. Ezt nem lehet tudni de meg igy is 100x legalisabb uzlet mint a kinai , joszefvarosi piac!

szita szita péntek 2010.11.27. 23:16:41

@T2006: "44 óra? Ezt gondold át még egyszer! Szar a helyzet, de még nem ennyire :) " - Hááát barátom, akkor számoljunk! A minimálbér az most kb 80 eFt (mittudom én mennyi pontosan, kb ennyi szerintem nem tévedek nagyot). Egy hónapban átlag 22 munkanap van, azaz kb. 3.636 jómagyar nettó forintot keres naponta egy minimálbéres. Ez 454 Ft-s nettó órabért jelent. 10.000/454=22. Opplá, a francba, hát nem igazad lett? :)
Ezzel együtt fenntartom az általam mondottak elvi vonalát. Egy minimálbéres, akkor (ezek szerint) közel 3 napot kell dolgozzon az árkülönbözetért. Nem tudom megvetni érte, ha az olcsóbbat választja.

Bellagio 2010.11.27. 23:20:46

Beszarok! Tenyleg azon megy a vita, hogy miert olcsobb ugyanaz a termek itt, mint ott? Visszasirjatok a kommunizmust, vagy mi???

Elolvasva a hozzaszolasokat latszik, hogy a tobbsegnek mennyire fingja sincs a marketingrol.

szita szita péntek 2010.11.27. 23:21:45

Ja és az előzőt kiegészíteném azzal, hogy a minimálbérest jobban megrázzák a megkerülhetetlen költségek. Ha az életének minimális fenntartásához (rezsi + kaja) mondjuk havi 60 pézre van szüksége, akkor mindjárt csak 20 eFt-ja marad arra, hogy ruházkodjon, utazzon, akármi. A fenti (hibás) példámban szereplő 200 nettós munkavállaló még ha jobban is fűt, jobb kajákat is vesz, azaz a minimumnál többet is költ (legyen a duplája), akkor is 80 pénze marad havonta a vásárlásra.

tarzus 2010.11.27. 23:21:49

@Drgomor:

A plázák neves nemzetközi divatüzlet-láncai - legyen a központjuk Németországban, Franciaországban, Angliában, Spanyolországban, Lengyelországban vagy akár Magyarországon - egyre kevésbé szégyellik a gyártó országot, és a legmenőbb cuccokon is ott virít a made in China felirat.
Talán az olaszok a kivétel. Ők láthatólag erőltetik a made in Italy cimkét, még akkor is, ha a termék Kínában készült. Szerintem valamivel átverik Brüsszelt is.

DrCinizmus 2010.11.27. 23:32:59

@Bellagio:

A marketing és a pofátlan kapzsiság között van némi különbség!

DrCinizmus 2010.11.27. 23:34:10

@tarzus:

Persze, egyáltalán nem kell szégyellni, mindent kínában gyártanak, nyilván. Csak az a probléma, hogy a gagyit is megpróbálják eladni neked falncos üzletekben, flancos áron...

szita szita péntek 2010.11.27. 23:37:13

@frontember876: "Az a magyar ember, aki szerint a saját nyomora, nehéz helyzete, vagy BÁRMI indok és mentség arra, hogy bűnözzön, lopjon, ne fizessen adót, vagy bűnözőket támogasson."
1 - A vásárló nyugodtan lehet jóhiszemű. A piac működik. Ha illegális lenne, nyilván bezárnák a hatóságok nem? (Tudom naív vagyok, de akkor is.)
2 - Az árkülönbség jelentős része hidd el tényleg fakadhat a hely rezsiéből, illetve a forgalom mértékéből. A józsefvárosin egy árus naponta elad annyit, amennyit a pláza bót egy hónap alatt sem.
3 - Ha az iskolákban nem lehetne puskázni, akkor a szülők elvárása is csökkenne az érdemjegyeket illetően. Azért van annyi jeles, mert lehetőség van a csalásra. Ha az osztályátlagok a jelenlegi 4.2-ről lekúsznának mondjuk 3-ra, akkor a szülök egy négyesért is örömtáncot lejtenének. A rendszerbe bele van kódolva a csalás. Tetszik nem tetszik - ez van.
4 - Hazánkban él és virul a fekete (szürke) foglalkoztatás, a fekete (szürke) kereskedelem. Szerinted miért? Az államnem tudná leállítani? Dehogynem! Csak akkor meg kellene küzdeni azzal a válsággal, hogy tömegek (tényleg tömegek) nem jutnak megélhetéshez, illetve nem tudnák elérni a minimálisan szükséges javakat. Ez van. Nevezheted válságjelenségnek, diszfunkciónak, akárminek, de ez a rögvaló. Ha a plebs nem jut hozzá a betevő farmerjához, akkor ki fog lógni a segge a gatyából. Hameg kilóg, akkor a plebs haragos lesz. Állam bácsi meg nem tuja megoldani az általános jólétet, hát inkább eltűri a csórónépek ügyeskedéseit. Ha Ócsó János feketén dolgozik, akkor legalább valami hasznosat csinál. Ha nem hagyom, hogy dolgozzon (mert akkora értéket előállítani munkájával képtelen, hogy a szabályok szerint mindent befizessen és még maradjon is neki) akkor Ócsó János hőbörög és lop. Az előbbi kibillenthet a bársonyszékből, utóbbi meg rosszat tesz a közbiztonságnak. Analógiaként: Ha hagyom, hogy megússza a beszerzései egy részénél az állami sápot (mindennél úgysem tudja) hát legalább nem lesz éhséglázadás.

Bellagio 2010.11.27. 23:37:47

@Drgomor:

Tulajdonoskent ezt haszonmaximalizalasnak nevezik.

T2006 2010.11.27. 23:39:17

@szita szita péntek: Egyébként az elvvel teljesen egyetértek.

DrCinizmus 2010.11.27. 23:41:11

@Bellagio:

Emberi(vásárlói) oldalról akartam volna megközelíteni, ha nem baj. Tehát nem haszonmaximalizálás, hanem szimpla pofátlanság.

Bellagio 2010.11.27. 23:43:49

@Drgomor:

Rendben, kozelitsuk meg vasarloi oldalrol, nagyon leegszerusitve:

Amig valaki hajlando tobb penzt aldozni ugyanarra a termekre, addig lesz ra kinalat is.

soproni1 2010.11.27. 23:47:23

A legmenőbb ruhákat már nem kína gyártja, hanem vietnam, malájzia, indonézia, románia.

A magyar ingeket vietnámba varrják. A legjobb minőségű körkötött póló szíriai. Itt hímeztetik rá a magyar logót.

bocs a tulajdonnevek miatt.

soproni1 2010.11.27. 23:48:13

vietnámba = Vietnámban, mert automatikus tárgyeset

DrCinizmus 2010.11.27. 23:50:45

@Bellagio:

Azzal nincs semmi gond, hogy valaki több pénzért árul valamit, mint a másik. Azzal van a gond, ha összekukázza nekem a piacról az áruját és úgy próbálja eladni, mintha egyenesen a gyártótól érkezett volna a polcára és minden eredeti és mi több, egyedi...Amúgy a pofátlan lenyúláson nem lepődöm ám meg, ez olyan igazi magyar sajátosság. Máshol is van a világban, de mi vagyunk benne az egyik legprofibb csapat.

Bellagio 2010.11.27. 23:57:58

@Drgomor:

Ha atveresrol van szo, akkor egyetertek!

Tony Almeida 2010.11.28. 00:02:29

Én 100x inkább turkálóban vásárolok, mint akármilyen kínai boltban, múltkor vettem teljesen hibátlan Fila pulcsit 1200-ért, asszonynak egy vadizsírúj Umbro télikabátot 3600-ért, és nyakam rá, hogy nem hamisítvány.
Van egy kedvenc helyünk Fehérávron, ahol mindent megkapunk.

A kínai cucc (amit "kínai boltban" árulnak, most nem a médincsájnás emblémával ellátottakra gondolok) meg sem közelíti a turis holmik minőségét.

bejgli 2010.11.28. 00:16:38

@szita szita péntek:

Igen, ennek megvan a maga racionalitása. Attól szedjük be az adót, aki ki tudja fizetni. Az adó pedig benne van az árban. Tehát a kínai piac egyfajta adókedvezmény, afféle szociális támogatás.

Ami a minőséget illeti, mióta is van Kínában textilipar? Ráadásul a sima póló már gyerekkoromban is kínai volt (nem beszélve a tornacipőről, lásd koppintott Converse). Van olyan trikóm, pizsamám, ami vagy 20 éves lehet - ma sincs rajta szakadás. Azt mondják, ma már olyan Rolexet tudnak gyártani, ami szinte tökéletes másolata az eredetinek. Ha erre képesek, egy vacak farmer aligha okozhat nekik gondot. Minőségbiztosítás? After-sale service? Ez már inkább, de valamit valamiért. A PC-iparban is leginkább cserélnek, nem pedig javítanak, függetlenül a vásárlás helyétől, vagy a márka nagyságától.

Ez egy folyamat: A cégek sorra Ázsiába telepítik a gyártást. Az ázsiaiak szépen megtanulnak európai sztenderdek szerint gyártani. Ezt aztán még munkaidő után is, saját szorgalomból gyakorolják. A végeredmény láttán pedig a vevők levonják a következtetéseket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.11.28. 01:04:21

"Ugyanazt vehetjük meg a Józsefvárosi Piacon mint a Westendben. Nem ugyanolyat, ugyanazt "

És ez bárkit meglep? Az is hülye, aki plázába megy vásárolni.

Esetleg Edit 2010.11.28. 01:38:51

Kanadából érkeztek vendégeink, onnan hoztak juharlevéllel díszített rugdalózót gyermekemnek.
A cimkén made in hungary felírat állt.

El Argentino 2010.11.28. 01:48:38

Nem tudom, de nekem a WestEnd is elég lepra. A kajás részleg pedig egyenesen egy szerves raktárra hasonlít.
Sznobságból meg nem adok 3-4x annyit (főleg) ruhára, még ha telne is rá.

mbaye (törölt) 2010.11.28. 02:18:38

Már Kína sem elég olcsó a nagy sportszergyáraknak. Egyre inkább Vietnamba és Indonéziába telepítik át a gyáraikat.

Mindent a Távol-Keleten gyártanak: laptop, telefon, ruha, játék, mindent, ami elektronika.
Aki ez ellen tiltakozik, az vegyen 10-szeres áron magyar terméket, ha olyan marha.

A kínaiak a bóvlit is legyártják és a legújabb csúcstechnológiát is. Amire nyugaton éppen igény van.

A plázákban (főleg vidéken) a boltok egy része csak pénzmosodaként működik. Alig van forgalmuk, de ehhez képest sok számlát gyártanak, amivel piszkos pénzeket legalizálnak. Ugyanez igaz sok étteremre és pizzériára is. Vendég szint nincs bennük, de papíron nagy a forgalmuk. És ezeket magyarok működtetik.

Parasite 2010.11.28. 04:46:15

@doncarlos: az egyelőre pedig n nélkül írandó, kivétel amikor pölö a meccs 1:1, mert akkor az egyeNlőre áll.

indust · http://indust.hu 2010.11.28. 06:13:59

Na bumm, erről az jut eszembe, mikor angliában csirkegyáraztam, aztán ugyanazt a húst két órát csomagoltuk teszkósnak, két órát másik üzletláncnak, két órát harmadiknak, hogy minden árkategória vásárlójának jusson ám belőle. Ha valakinek háromszor annyért jobban ízlik majd, hát mit lehet tenni? :D

romesz 2010.11.28. 06:20:51

@El Argentino: egyet ertek veled, egy lepra hely

kpityu2 2010.11.28. 07:11:55

Nem értem. Ki gondolta hogy a Westend különb mint a Józsefvárosi piac ?

mokas_gizi 2010.11.28. 07:31:42

Szerintem ezt már elég régóta tudja az emberek többsége...

Pl egy Nike cipő sem olyan már min 5 éve... + arra sem tenném rá az életemet hogy sok a különbség egy piaci és egy nike shop termékei között...

Már csak azért sem, mert sok "hamis" terméket azon a gépgyártósorokon készítenek melyeken az eredeti termékeket is... Plázákba csak a buta emberek vásárolnak akik nagyon menő dolognak tartják hogy ők ott vettek valamit...
Márkás üzletek termékeit meg külföldön olcsóbban meg is lehet vásárolni + Magyarországon is meglehet sokkal olcsóbban vásárolni csak körül kell nézni...

mokas_gizi 2010.11.28. 07:33:37

@mokas_gizi:

Múlt héten néztem egy katalógust diesel nadrág 20.000-40.000Ft, diesel öv 20.000Ft...

Aki ennyiért vesz ilyen termékeket az meg is érdemli én ruháim 90% külföldön vettem maradék 10% meg nem üzletbe...
(piacokon kb ugyanolyan övek vannak mait ők adtak 20.000Ft-ért...)

kpityu2 2010.11.28. 07:45:07

@mokas_gizi: Nem véletlen. Ugyanabból a konténerből származnak. :D

10 000 2010.11.28. 07:51:36

@doncarlos: Igényes öregapád megtaníthatott volna az egyenlőre és az egyelőre szavak különbségére!

katikata 2010.11.28. 08:34:48

Graffiti volt:
"Ne vásároljatok a plázákban, ne szaporítsátok tovább a zs....k vagyonát!"

Ennyi.
Ne vásároljatok a Józsefvárosi piacon, ne szaporítsátok tovább a pintérek, kínai-vietnami maffiózók, adócsalók vagyonát.

pistii 2010.11.28. 09:32:29

@katikata: pintérek? Na, ez nem maradhatott ki? Ez a lényeg egyeseknek. lepra egy ország ez, lepra emberekkel

Zuzimama 2010.11.28. 09:36:24

Valaki írta, hogy visszasírjátok a kommunizmust?
Hát nem kell sírni, ott van.

Félretéve: Hollandiában is vannak kínai jellegű üzletek, sokkal igényesebbek, mint Magyarországon. Szintén sokkal olcsóbban lehet divatos cuccokat venni, minden héten a postán érkezik a normálisan kivitelezett szóróanyag (a HEMÁ-s, IKEÁ-s, C&A-s szóróval együtt) ha reklamációra kerül sor, akkor pedig szó és vita nélkül cserélnek.

És itt is van olyan réteg, aki nem teszi be a lábát ilyen helyre, csak plázázik, úgyhogy ez nem magyar találmány. A piac itt belépős, tehát a vásárlónak is kell fizetni, még nem voltam, de tervezem, hogy megyek.

A Józsefvárosi (vagy bármely magyar) piac kontra pláza pedig azon múlik, hogy kinek van gyomra és idegrendszere piacra járni. Sokaknak van, és sokakanak választásuk sincs. Biztos volna olyan köztük, aki plázázna, ha volna miből.

nick066 2010.11.28. 09:45:32

Velem ugyanez, de fordítva történt meg: Megvettem a gatyát 14590-ért a West-End-ben, nem volt másik méret, adtak egy papirt, amivel a Józsefvárosin megvehettem a párját 4900 helyett 14590-ért.

Lajkok · http://lajkok.com 2010.11.28. 09:53:45

A WestEnd-ben kicsit több lehet a bérleti díj, gondolom!

Hapi 2010.11.28. 10:01:09

@orient: Elég komoly naivitás azt gondolni hogy azok a plázás üzletek 4-5 alkalmazottal, olyan bérleti díjak mellett nyereségesen és tisztán működnek. Elárulom, hogy legalább egy (de szerintem a nagyrésze) pénzmosoda. Este bejön a főnök és beüt pár százezer forint forgalmat a pénztárgépbe, máris van legális jövedelme, amit a valóságban talán pont a józsefvárosi piacon szedett össze feketén.

doncarlos 2010.11.28. 10:08:08

@10 000: Teljesen igaz, gépelési hibám. Viszont legalább szellemesen mondtad :-)

tiborc2008 2010.11.28. 10:12:18

Lehet, vesztendben meg se mernék venni ötezerért, mert annyiért csak ócska lehet.
Tizenötért már jöhet.

uruk.hai 2010.11.28. 10:23:44

Pár éve történt. A lehel téri piacon egy zöldséges épp a dinnyét pakolta. A 300- Ft-os kupacból rakta át a 200-Ft-osba. Kérdi tőle a kollégám: -Most melyiket vegyem? Erre a zöldséges: -Vegye nyugodtan a 200-ast, ugyanaz.
-De hát akkor miért 300 a másik???
-Mert azok igényét is ki kell elégíteni, akik 300-ért szeretnének dinnyét. :-D

daev1 2010.11.28. 10:26:31

Jó hülye, ha 5000 Ft-ért vett a Józsin nacit, amikor 3000ért is lehet XD

viktória beken 2010.11.28. 10:39:40

Tegnap az Arénában a "Csokiszigeten" pillecukor ünnepi csomagolásban 1500 Ft. Nem hasonló, hanem dettó ugyanaz az Asiában 500 Ft.

acsa77 2010.11.28. 11:19:01

@balazsman: óriási naivitás hinni, hogy csak mert nem látszik, nincs bűnözés. A legálisnak tűnő helyek, márkák hátterében bármi lehet, nehéz leellenőrizni. Ja a H&M-ről már készült doku pár éve. Annyira keményen nyomták már akkor a sajátos piramisjátékukat, hogy az már a kínai gyártók erkölcsi érzékének is sok volt. Gyerekmunka napi pár tucat centért stb... És konkrétan a H&M saját alkalmazottai nyomják a helyszínen a szervezést, nem valami távoli kézmosás az üzletük. Pont az volt a bejegyzés lényege, hogy a belvárosi ill. "szép" helyek mögött mi van.

@frontember876: szerintem a lopások, adócsalások stb. nem függnek össze azzal, hogy mit szeretsz venni. Mivel egy farmert Kínában pár euróért legyártanak, ezért én lehetőleg csak a logisztika/kereskedelem pár eurós költségét vagyok hajlandó rákölteni. Ki van zárva, hogy a legalitás miatt kell annak végül 20x-os áron a boltba kerülnie. Szerintem össztársadalmilag nagyobb veszteség a Westendre és köreire költeni legálisan, mint akár totálisan feketén egy külvárosi szabadtéri piacra. Mielőtt ezekbe kerül, a termék ugyanazt hordozza még, mert azonos. A tesco sem erkölcsösebb, sem etikusabb a feketézőknél.

balga_alga 2010.11.28. 11:33:31

Ezen a poston abszolút nem lepődtem meg, hisz mki tudja, h a magyar butikosok kedvenc beszerzési helye a józsefvárosi! Ha kimész oda, minden második félmondat amit elkapsza levegőben, h "a sok mennyi?" zsákszámra vesznek mindenből, és teszik ki s asaját boltjukba!

Aki van annyira hülye h a plázába veszi meg ugyanaz 10x-es áron, az meg is érdemli, lúzer, ennyi!

A magyar (butikos) az mindig is leleményes nép volt, hülye lenne nem kihasználni a józsefvárosit, ahol 10ed áron veszi meg és adja el 10x-es árréssel!

Vajon kinek vannak kiírva a piacon, h "nincs 1 pár, csak sok"?! Hát a westendes csókáknak, meg a vidékről feljáró többi magyar butikosnak!

Jó vásárlást a plázákba!

szépjuhászné 2010.11.28. 11:49:41

@mbaye:

És az is akkor kérdés, hogy az alapanyagot hol gyártják. Mert magyar textilipar már nincs (vagy csak nyomokban).

finalNmbr 2010.11.28. 12:43:08

@szépjuhászné: bár őszinte leszek, én a pécsin voltam csak.. győrit csak tudom, hogy van de még nem jutottam ki. de hogy így szóba került jövőhéten lehet kilesek :)

szépjuhászné 2010.11.28. 14:12:11

@Steve_Jobs:

Én a pécsire 30 éve akarok menni, de még nem voltam. Maradnak a pesti bazárok, ócskások.

Stomi 2010.11.28. 16:59:14

Petőfi Csarnok piacnál vettem kicsit alkudva egy pulcsit nemrég 2.500 -ért. Miután több szép dolog nem volt átmentünk a Bécsi úti C&A-ba. És mit látok. A frissen vett pulcsit 5.990 Ft-ért. Színben is az volt. Mennyi lehet a nagyker ár? 1.500 körül? Szóval üzletben csak nagyon akciósat, vagy nagyon magas minőséget vegyünk! (itt nem marketing minőséget, azaz márkát értek)

frontember876 2010.11.28. 19:17:12

@szita szita péntek: ja, a jóhiszemű-sztori. Lószar kifogás. Ha a lányodat a szemem láttára rángatnák be egy kocsiba, és én azt mondanám utána, hogy teljesen úgy néztek ki, mint egy színjátszó kör próbán, valószínű megölnél ott helyben.

A Józsefvárosi piacon aki jóhiszeműen vásárol, az hazudik. Ugyanis aki pl parfümöt vásárol, az TUDJA, hogy egy Chanel parfüm nem 3500 Ft. Nem hiszi soha, hogy extra leértékelés van a Nike pólóknál, ezért 800-ba kerül. És aki vásárol, az legalább halványan emlékszik rá, hogy számlát szokott kapni.

A többi kurva nagy baromság, amit leírtál. És klasszikus közép-kelet európai kórkép. Mondjuk ha a te édesanyád AZÉRT örül a négyesednek, mert TUDJA, hogy csalással érted el, akkor te az átlagosnál jóval nyomorultabb körülmények között élsz, és mélységesen szánlak téged, amiért ennyire kitekert, hazug, és értéktelen környezetben nősz fel. Fel kell világosítsalak téged, hogy nem igaz, hogy a csalás minden rendszerben benne van. Még magyarországon sem, tőlünk nyugatra pedig abszolút nem. És mivel arrafelé működik a parkolás, az önkormányzat, az iskola, a piac, az adók és a többi anélkül, hogy az általános csalás ennyire erősen áthatná a rendszert, ez gyönyörű bizonyíték arra, hogy az általad leírt elmélet baromság. Ha igaz lenne, Kijev tízszer faszább hely lenne, mint Madrid vagy Párizs. Dehát nem az. Mert itt nem tudnak viselkedni, ott meg igen.

Nálunk sok helyen az működik, amit te mondasz. De ettől még nem ez a norma. Ha ugyanis téged vesz le majd egy rendőr kamu indokkal 50 rongyra, mindjárt nem fogsz annyira örülni a fasza csalós rendszernek. Ha csak akkor kapsz majd hitelt, ha megkentél mindenkit, nem fogsz arra gondolni, hogy példaszerű csodálatos, biztonságos dolog ez.

Aki meg ezt a hazug köcsögséget még védi is, az nálam egy erkölcsi és emberi zéró, akit leköpni is undorodom. Ugyanis közben te is, meg a többi is ugat mindenhol, hogy legyen jobb az ország. Pedig ha a csalás neked ennyire megfelel, akkor te baszod élvezd, ami körülötted van. A kopasz dzsippes patkányokat, akik rád húzzák a kocsit, a kidobóembereket, akik agyonbasznak, ha rondán nézel, a banki-postai-önkormányzati alkalmazottakat, akik akkor baszakodnak veled, amikor akarnak, a rendőrt, akitől mindig félned kell, ha semmi rejtegetnivalód sincs, akkor is. Egyszóval ha igaz lenne, amit mondasz, akkor mi ez a felháborodás mindenütt?

Akkor mi bajuk az embereknek azzal, hogy a Fidesz ellopta mindenki nyugdíját éppen? Miért nem tapsoltok, örültök, bólogattok? Ha a tolvaj rendszer jó, akkor miért nem boldog ez az ország? Hiszen ennél tolvajabb már nem nagyon tudna lenni...

Az a kamu, hogy te se élvezed. És ha a józsefvárosi piacon vett "farmer" égési sérüléseket okozna neked (konkrét esetről tudok, kissé mérgező kínai mosószerrel mosták ki, mielőtt eladták...), akkor te sem gondolnád, hogy hát baszdmeg ez benne van a pakliban, de legalább olcsó volt.

Ébredjetek fel. Ez így fos, és nem vezet sehova. Ha továbbra is így akartok élni, akkor minden tehetséges, becsületes, és kulturált magyar ember le fog lépni ebből a kibaszott szartengerből, ti meg itt maradtok a kopaszokkal, a patkányokkal, az autónepperekkel, a számlagyárosokkal, a kamu gyógyszerekkel, a korrupt közélettel, és akkor aztán nagyon jó szórakozást kívánok. Meg hogy élvezzétek egymás nagyszerű társaságát...

Ideje lenne gondolkodni hazug kifogások keresése helyett.

frontember876 2010.11.28. 19:23:34

@acsa77: lehet, hogy a plázás rátesz 300%-ot, de azután fizet bérleti díjat (munkahelye lesz belőle valakinek), fizet beszállítónak (munkahely), fizet adót (közös terhek, megvan? iskola, járda, kórház). A piacos nem fizet senkinek egy maffiózón kívül (drog, kurvák).

Ha te olyan ember vagy, aki szomorú lesz, amikor a kórházakban meghal egy beteg, mert nem volt gyógyszer, ügyeletes, mentő, vagy áram, akkor neked kötelességed lenne adót fizetni. Ha nem fizetsz adót, és a maffiát támogatod, akkor nincs jogalapod sajnálni, aki meghal, és nincs jogalapod felháborodni sem a politikus lopásán, sem senki lopásán. Mert végtére is te is oda rakod a pénzed.

Én tudom, hogy a befizetett adómat részben ellopják. De nekem erkölcsi szükséglet, hogy elmondhassam magamról, hogy ÉN joggal várok el fejlődést a sztrádán, a kórházban. A gond az, hogy aki a józsefvárosi piacon vásárol, meg a kopasz vállalkozó is elvárja, hogy legyen jó sztráda, meg szép kórház. Ezeket az embereket fel sem engedném a sztrádára, és azt is törvényben rögzíteném, hogyha neked jó a lopott parfüm a kínai piacon, akkor te csak a szemben lévő kínai orvosnál szülhetsz, mert neked nincs jogod közkórházba menni.

Ha az egyik oldalon megfelel a törvénytelen fekete szemét, feleljen meg a másik oldalon is.

De ott érdekes módon üvöltözik mind, hogy neki JÁR a gyógyszer, a családi pótlék, a gyes, a kórházi ellátás, a munkavédelem, a minden.

SZerintem meg nem jár. Aki ilyen helyen vásárol, és ez neki megfelel, az DOLGOZZON IS ilyen helye, ne legyen bejelentve, dolgoztassák 20 órában, aztán esetleg ne fizessék ki, vagy verjék meg, ha ugat.

Akinek ez megfelel, annak tényleg, igazából feleljen meg. Akkor legyen ez az életformája, mint az ott élőknek. Akkor semmi gondom vele.

különvélemény 2010.12.01. 07:14:34

@szkepi: "Megszünik az érték."

Milyen értékre gondolsz?
Arra, hogy Indiában legyártatják a bármilyen üzemanyagnevű dieselgasbleifrei (német fantázia lol) farmert 700 Ft-ért és itthon eladják 25000-ért?

Hol van itt az érték?

nadiposzata 2011.01.27. 14:03:31

@tarzus: menekült (kínai) munkásokkal gyártatják helyben :)

mizie 2011.02.06. 10:52:35

Nem arról volt szó, hogy folytatódik a blog?

sem ez sem a twitter nem frissül... :(

topankablog.hu · http://topankablog.hu 2011.02.10. 14:25:03

Ez elég meredek. Ugyanazt a cipőt már láttam piacon és plázákban is, de hogy így küldözgessék a vevőt... :S

lovefashion · http://www.lovefashion.hu 2011.03.30. 12:08:53

Sajnos ezzel a jelenséggel találkoztam már én is. Be kell látni, hogy majdnem minden gagyi és kínai, csak a plázás butikban még a helyet is meg kell fizetni.
süti beállítások módosítása