Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2011.11.14. 20:40 Bp Butik

Ha magázva köszönök az eladónak, ő miért tegez vissza?

Idegesítő butikjelenségekkel foglalkozó sorozatunkhoz kommentelte az alábbi szösszenetet rdi. A tegeződjünk-e vagy ne a butikban kérdés, alighanem két táborra osztja az olvasókat, de az biztos, hogy ha már a vevő előre köszön, a kérdés el van döntve:

Amitől falra tudok mászni:

bemegyek, köszönök hangosan: Jó napot kívánok!

Erre jön az eladólány: Helló, szia!

Már fordulok is ki, hogy na, itt sem vásárolok.

(Könyörgöm, 33 éves felnőtt nő vagyok, nem az anyukámtól kapott zsebpénzemet költöm, hanem a saját fizetésemet, és én megadtam a tiszteletet, hogy nem tegeztem le, mivel ő is felnőtt nő és a munkahelyén van, akkor viszonzásképpen kb. hasonló reakciót várok.)

15 komment

Címkék: idegesítő eladó


A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr923382997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2011.11.15. 16:18:17

Sajnos itt ütközik ki, hogy az etikett nincs benne a közoktatásba. Valószínűleg huszonéves lehetett az eladó, aki vagy nem tudta jól megsaccolni a vevő korát, vagy nem tudta eldönteni, hogy tegeződjön vagy magázódjon-e. Esetleg az előtte lévő hölgy úgy érezte, hogy öregíti a magázódással és ennek hangot is adott. :)

[c] 2011.11.15. 17:37:11

"Már fordulok is ki, hogy na, itt sem vásárolok."

Ez a legfontosabb egy üzletben? Hát, ez nekem fura.
Egyébként érdekes, hogy ki mit vár el, én inkább annak örülök, ha magától értetődően letegeznek, mert ezek szerint kevesebbnek nézek ki, mint amennyi vagyok (30). Két évvel ezelőtt egy vendéglátóipari egységben rámsandított a pultos hölgy, és megkérdezte, hogy ugye, elmúltam 18. Most sértődjek meg? Fenét, inkább bóknak veszem :)
De annyiban mindenképp jogos a levélíró panasza, hogy amennyiben ő magázódik, elvárhatja, hogy hasonló stílusban válaszoljanak.

penelope garcia 2011.11.15. 23:32:44

Érdekes, ezzel a jelenséggel én is rendszeresen találkozom, és én sem értem.
Ráadásul én 42 vagyok, tehát a többségük lehetne a lányom is akár.
Ilyenkor mindig azt mondogatom magamban, hogy tessék, nyilván ennyire roppant fiatalos vagyok, hogy a leánykáknak nem tűnik fel az a potom 20 év különbség. :)))

foglaltnick 2011.11.16. 08:26:21

Nekem a halálom,mikor azt mondják: mit tetszik....

dzsilla · http://budapestkirakat.blog.hu 2011.11.16. 16:38:44

sztem is bunkóság tegezni a magázódó vevőt, de érdekes módon ez kizárólag 30 fölött szokta zavarni az embereket, lehet, hogy ez jelent valamit, nem? :))

blackflowerblossom 2011.11.16. 20:58:09

Fordítva is kibaszott bunkó. Mikor kávézóban dolgoztam (23-26 évesen) és szépen jónapotkívánokkal köszöntem és válaszul szia jött, akkor simán tegeztem, még ha hatvan is volt.

Jokerpofa 2011.11.17. 10:03:14

@penelope garcia: Örülj neki, én férfi vagyok, 26, és elképesztően idegesít amikor jó napot kívánokoznak, pedig 22-nek nézek ki :D

Somaka 2011.11.17. 16:58:40

Engem meg az idegesít h ha sziával/hellóval köszönök miért magáznak? Engem ne magázzon senki és pont! :) 32 vagyok

kovácspéterke 2011.11.17. 23:17:30

Ha nő tegez az nem zavar ilyen esetben, ha pasi akkor igen.

A Tyne folyó déli partja 2011.11.18. 20:37:57

@tea fan: egyetértek. azt mondjuk aláírom, hogy ha magázva köszönök, akkor eszébe juthat, hogy visszamagáz, lévén, hogy nyilvánvalóan nem egy kisgyerek vagyok. de hogy valakinek ez legyen a legnagyobb gondja...hát, irigylem a problémáit.
amúgy, én fordítva láttam, vicces is volt. ismerős sráccal mentem neki kontaktlencse folyadékot venni. srác (akkor 30 körül) tegezte az eladólányt (aki huszonegy-két éves lehetett) eladólány magázta a srácot.
még egy példa: én speciel nem örültem, hogy nyáron betérvén az egykori törzskocsmámba (olyan 10-15 évvel volt az), azt kérdezte a pultos, hogy "mit tetszik kérni?" fura ezt egy olyan helyen hallani, ahova gyakorlatilag hazajártam:)

A Tyne folyó déli partja 2011.11.18. 20:40:17

@Animacs (a Tyne folyó déli partja): ja, meg olyan is volt, mikor szerencsétlen fiatal lányka hol magázott, hol tegezett. merthogy, volt, akit letegezett, és megsértődött. más meg a magázáson...mondtam, nekem ugyan édesmindegy.
még jó, hogy itt ilyen gond nem merül fel.

mildi 2011.11.19. 18:32:53

szomszédasszony+én
"-Szép jó napot!
-Ildikém, már egyszer összetegeződtünk...
- Én csak köszöntem."
a napszaknak megfelelő köszönés miért magázódás? ezt sose értettem...mindegy, mellékszál.
bár engem nem zavar, ha tegeznek, de tény, bunkóság ivarérett ismeretlen embert lesziázni/letegezni.
és nem csak a fiatalabbak szokták, idősebbek is simán letegeznek, mert hát ránézésre a lányuk lehetnék. hogy szoktak csodálkozni, mikor megköszönöm a pertut, és visszategezek :D

zebónia 2011.11.20. 17:54:20

Szerintem már az is valami, ha köszön, így nekem nem fura, ha tegez. A ciki az amikor valaki bemegy valahova és mégcsak nem is köszön illetve nem köszön vissza. Az a baj, nem ez.

Fluffer 2011.11.21. 08:04:18

Jó párszor volt már fórumtéma az is, hogy miért nem azt mondják az eladók a gyorsétteremben, hogy: Parancsoljon!

Ha tőlem azt kérdezi az eladó, hogy "Segíthetek?" akkor mosolyogva azt szoktam válaszolni, hogy igen, rendelni szeretnék.

Mse 2012.01.02. 18:00:17

Amit egyáltalán nem értek, hogy miért a 19 éves ostoba, diszkós kiscsajok dolgoznak ezekben az üzletekben? Nekik köszönhető az irritáló bömbölő zene, valamint egyáltalán nem értenek sem az eladáshoz, sem a vásárlókhoz! A kedvencem, amikor az eladócsaj úgy mér végig, mikor belépsz, mintha valami szakadt csövi tehén lennél... Hogy merészelik ezt egyáltalán? Én ott pénzt fogok költeni, amiből őket fizetik! Többször előfordult már, hogy azért mentem ki egy boltból, mert gyakorlatilag kinéztek onnan, pedig igényesen öltözködöm /és vásárolok/, annak ellenére, hogy nem vagyok xs-es méret! Néha tényleg elképesztően viselkednek az emberrel.

Tisztelet a kivételnek például a Triumph üzletekben, ahol normális, ehhez a szakmához értő középkorú nők dolgoznak, akiktől nyilván szívesebben kérek tanácsot fürdőruha vagy melltartó ügyben, mint egy negyvenkilós húszéves csajtól, aki majd kiröhög, hogy mit akarok én 85B-s mérettel... Vagy ott van a Tatuum, ahol mindig szolid, normális, csöndes eladók dolgoznak, akik tényleg szeretnének eladni valamit... Mert egyes boltokban néha úgy érzem, hogy a vásárló a zavaró elem.
A feketelista egyik legszörnyűbb helye a Westend H&M-je, ahol ugyanaz a kibírhatatlan ricsaj van és a Jeans Clubhoz fogható bálás turkáló fíling. Karácsonykor el is ment a kedvem a vásárlástól, mikor ebben a bevásárlóközpontban korzóztunk a barátnőmmel egy-egy új darab után. Gyakorlatilag egyetlen boltban sem voltak normális körülmények. Ami vicces, hogy fél órával később az Allee-ban teljesen más körülmények fogadtak az összes Nyugatiban meglátogatott márkánál! Itt a H&M-ben kellemes, csöndes jazz szólt, kevesen voltak és nem zavartak az eladók sem.

Nem tudom felfogni, hogy a felvételnél az áruház vezetője miért nem szűri ki az ostoba kiscsajokat, akik szó szerint elriasztják a vevőt...
süti beállítások módosítása