Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2012.10.25. 10:08 Bp Butik

A nap kommentje: Az átlagos férfiakra túl kicsik a boltokban kapható ruhák?

A C&A pulóverkínálatán kesergő posztunkhoz érkezett az az érdekes felvetés, hogy az üzletekben a legnagyobb baj nem is a ruhák dizájnjával, sokkal inkább a méretével van. Trazz nevű kommentelőnk szerint általában túl nagyok a boltokban kapható ruhák: "Férfi kabátokból meg van XXXL-es meg XXXXXXXXXXLes". Ezzel szemben Jankove szenvedélyesen bizonygatja, hogy az igazság ennek homlokegyenest az ellenkezője:

Jah, 10X-es, csak éppen egy átlag jóllakott ovodásra nem jó. Ezt már amúgy én is felfedeztem, hogy a magyar ruhakereskedelem, mintha önmaga ellensége lenne. Túlméretes lévén, nekem a ruhavásárlás mindig is tortúrának számított, mert napokat kellett kajtatni ruha után, mire találtam megfelelőt. A divat, és kinézet ennek megfelelően már huszadrangú szemponttá vált, sikerélményem van, ha egyáltalán találok esélyes göncöt. A túlméretes boltokban bálnákra lehet kapni cuccot, az átlag pláza butikokban a felnőtt méret meg 10 éves gyerekre ha jó. Nincs olyan, hogy arany középút.


Nem tudom miért hiánycikk pl. a 46-os cipő, amikor 10 magyar férfiból 4-nek ekkora lába van… Na mindegy. Amikor megnyílt az outlet center, nagyon örültem, hogy végre van egy olyan pont, ahol rengeteg márka képviseli magát, nagy a választék, meg állítólag jók az árak. Nos, mintegy fél délutánt eltöltöttem a nevezett helyen, anélkül
 hogy egyetlen ruhadarabot tudtam volna vásárolni. Ugyanarra a 40 kilós ropiemberre szabott XXXXXXXXXXL-es ruhadarabok köszöntek vissza minden üzletben.

Mikor tanulják már meg a magyar ruhakereskedők az alapszabályt: kereslet-kínálat. A magyarok többsége túlsúlyos, túlméretes. Szégyen nem szégyen ez van. 30 kilós hülyegyerekekre gyártott konfekcióval is lehet üzletelni csak nem kell csodálkozni, ha 10 vevőből 7 azért megy el, mert a kiszemelt gatyát mondjuk a bokájáig sem tudja felhúzni.

Bérgyilkos Bohóc nevű olvasónkat viszont Jankove véleménye akasztotta ki: szerinte mindig az M-es, L-es darabok fogynak el, cipőkből pedig elsőként a 40-43-asokból mutatkozik hiány.

Igen, tökre valószínű, hogy abból rendel a kereskedő, amire nincs igény, amit meg száz számra vinnének abból juszt se. Ugye, nem gondolod komolyan? Pont, hogy az M, L méretek és a 40-43 cipőméretek az átlagosak, ezek is fogynak el a leghamarab, aki meg későn kap észbe, válogathat a gólem méretekből vagy a törp jelmezekből.


Ha már itt tartunk, az egyenesen vicc kategória, hogy szerinted minden második férfi lába 46-os (bocsánat, 10-ből 4). Kiárusításnál, utolsó daraboknál érdekes módon SOSEM látni 42-43 cipőket csakis 45+osokat (vagy extra kicsiket).

Ti mit tapasztaltatok? Kivel értetek egyet?

97 komment

Címkék: ruha olvir cipő outlet bevásárlóközpont


Mr.Sale

A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr604869173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tra lala 2012.10.25. 12:17:27

Nekem átlagos méretem van és jók rám az átlagos ruhák. Lehet ez valami burkolt elhízás elleni kampány része. Ne zabájl, esetleg sportolj is és akkor majd találsz magadra való ruhákat :)

Atis52 2012.10.25. 12:25:25

Két dolog.
1. Jó lenne már, ha bolton belül azonos lenne pl. az xxl-es polók mérete, mert ez is marha ritkán sikerül. Értem én, a dzsunka-varrodák között nincs egyeztetés...
2. 'Pont, hogy az M, L méretek ...átlagosak, ezek is fogynak el a leghamarab'
Akkor tuti én járok rossz boltokba, mivel hegyekben állnak a s/m/l/xl cuccok, amiből az xl is óvodaméret...

nzo 2012.10.25. 12:32:36

Bérgyilkos bohócnak van igaza.
Nekem az a legnagyobb problémám ezzel az egésszel, hogy minden bolt igyekszik a legkisebb választékot tartani a férfi ruházatból, mert a férfiak amúgy sem vásárolnak. Pl. a Next-ben meg is mondták, hogy azért megy össze náluk a férfi ruha osztály, mert a tulajdonos ki akarja véreztetni.
Továbbá férfi ruhában szinte csak a fekete és árnyalatai a szín választék. Semmi ötletesség nincs.

Zabaalint (törölt) 2012.10.25. 12:50:46

Egyiküknek sincsen teljesen igaza.

Az átlagostól eltérő méreteknél nagyobb a szórás, mivel kevesebb kell belőle, ezért gyakori, hogy nincs belőle vagy éppen túl sok ragad a bolton, hiszen lehet hogy hetek óta nem tért be óriás vagy törpe, de az is lehet hogy éppen egy csapat óriás vagy törpe "fosztotta" éppen ki a boltot.

Abban igaza van Jankove, hogy nagyon sok férfinak van 46-os, de különösen soknak 45-ös lába, de szerintem ehhez már alkalmazkodtak a boltok, és 47-től kezdődik az, amit nehéz kapni.

Amúgy a cipőméretnél is az a baj, hogy sokszor még adott cipőgyártón belül sem egységes, nekem volt hogy a 46-os túl kicsi, 45-ös túl nagy volt ugyanazon márka eltérő modelljeinél.

És ami lényeges, amíg világ a világ, mindig is nehezebb lesz az átlagostól eltérő méretekkel megfelelő ruhát, cipőt venni. Nekem van egy ismerősöm, aki 210 centi körül van, és csodálkozok, hogy ennek ellenére mindig márkás, a szubkultúrájára jellemző öltözetben virít, ehhez biztosan legalább annyi időt tölt a ruházkodással, mint a nők.

hirokin 2012.10.25. 12:51:05

Azért ilyen a méretezés, mert a kínai gyárak a kínaiakra méretezik a ruhákat.

Csokonai Vitéz Műhely 2012.10.25. 12:54:51

Mindent Ázsiában varrnak. A noname szaroknak vagy a hamis brand cucokknak a legnagyobb piaca Kina, ott meg nem igazán vannak dagadtak, szóval elég keveset gyártanak. A magyar cégek ezekből a szarokból rendelnek, max rárakatnak valami logót, de arra már spúrok, hogy európai méretcimkét rakassanak rá az ázsiai helyett. Ezért L-es cimkés az összes M méret. (így a legkönnyebb kiszűrni a hamis cuccokat is, pár számmal kisebb, mint a címke jelzi)
Megfizethető brand márkák DKNY LR, DG, CK Boss stb meg nem nagyon szeretik a dagadtakat öltöztetni, mert nem tesz jót az imidzsüknek, és bár gyártanak, de keveset.
Ez csak a teóriám, nem biztos, hogy így is van.

albino combino 2012.10.25. 12:55:00

a másodikkal értek egyet, általában mindig a középméretet kapkodják el és a végén lehet válogatni a gólem meg a törpjelmez között (ez de jó leirás :D)

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.25. 12:56:21

nem akarok negatív reklámot, így nem írok márkaneveket, de az igaz, hogy sokszor még az XL-es pólók, ingek sem jönnek rám, pedig nem számítok kövérnek reményeim szerint

egyszerűen a 16-29-es nyunyi korosztályos srácokat lövik be ezek az idióták, így normális embernek már egy farmer sem marad. ez a legidegesítőbb, a kimondottan erről híres márkánál nem találtam méretet legutóbb, nem is járok vásárolni sehová

balage_81 reloaded (törölt) 2012.10.25. 12:57:25

@Csokonai Vitéz Műhely: a dagadtakat tényleg nem szeretik öltöztetni a nagy márkák, imidzs-szempontból rossz lenne, és ezt még el is fogadom, de én 183 centi és 94 kiló vagyok, maximum emberes, és így se találok semmit

Zabaalint (törölt) 2012.10.25. 13:01:50

@albino combino:
Szerintem meg mindig mindenki azt jegyzi meg, amikor a saját méretében nincsen. Nagyon sok kiárusításon pont ellenkezője, és éppen azért, mert ha mondjuk kiszámolják, hogy egy bizonyos nagy mérete a lakosság 2%-ának van, akkor hiába rendelnek 2%-nyit ebből a méretből, jóval nagyobb esélye van, hogy rajtuk ragad vagy nem lesz elég, mint hogy pont elég lesz, egy gyakoribb méretből meg mondjuk a készlet 20%-a áll, ott ennek kisebb az esélye.

protézisesh 2012.10.25. 13:02:43

188cm/105kg vagyok, viszonylag normálisan elosztva a testemen (arányos alkat + nem túl nagy pocak), 44es lábon. Cipővel általában csak annyi a gond, hogy nincs rendes fazon.

Ruhában egyrészt iszonyat ostoba a mai divat, ingből szinte csak slim-fit fazonokat árulnak, meg SML méretezésű szarokat, amiket a balázssókban viselnek a csávók. Ehhez jön egy "beszartam"-szabású farmer, térdhajlatba tolt farzsebekkel, aztán ott is tartunk, hogy ha a méret jó is lenne, akkor is villog a kőművesdekoltázs.

Próbálj meg sima denim blue, egyenes szabású, félmagas derekú (nem csípő és nem hónaljig érő) farmert venni, vagy egy egyenes zakó fazonú bőrkabátot, vagy egy sima (nem bő-nem szűk) pulcsit. Reménytelen. Mehetsz a Gantba, ott meg otthagyod még a jövő évi fizetésed is, ha fel akarsz öltözni. :(

Krajczig&Khaas (törölt) 2012.10.25. 13:05:45

Csatlakozom. 96 kilóval találok ugyan ruhát, de számozása irreális számú X-el jellemezhető.

panka 2012.10.25. 13:13:11

Szerintem erre valók a márkák: az ember tudja, hogy mire számíthat. Én pl. nem fogok bemenni a Personába, mert a nadrágjaik a nagylábujjamra jönnek föl talán, csodával határos módon a Promodban meg a Terranovában 38-as a méretem. Hát ezekben vásárolok, mert tudom, hogy ott ha ezt a méretet leakasztom, akkor nem járok messze a valóságtól. Az X-ek meg mindenhol gyanúsak.

Zabaalint (törölt) 2012.10.25. 13:18:58

@panka:
Cipőknél a márka sem jelent semmit. Ha jelentene, akkor elküldhetnék mást, hogy hozzon nekem egy 46-os X márkájú cipőt, vagy neten rendelhetné, de a valóságban ilyesmit csak akkor tehetek meg, ha szétesett az előző, és ugyanolyat akarok.

lutria 2012.10.25. 13:43:12

Én csak azt tudom hogy a 181 cm -es magasságomhoz és vékony testalkatomhoz az elmúlt 20-25 évben csak egyszer tudtam olyan farmert venni aminek nem kellett felhajtani a szárából min.5 centit,bármilyen márkáról is legyen szó.

olimpiam 2012.10.25. 13:43:28

mindenhol ezeket a rajzilmfigura palikat tolják. pedig ha tudnák hogy ezeknek csak anyucitól van pénzük, az érettebb férfiak meg tudatosan vásárolnak, több bevétele is lehetne egy gyártónak.
de nem

olimpiam 2012.10.25. 13:44:58

nonszensz.
180 magas vagyok. és XXLes inget vettem a KENVELO Elemens ingből.
190 magas ember ezek szerint ne költsön pénzt náluk a Kenvelo szerint.

ChPh 2012.10.25. 13:50:02

@olimpiam: egyetértek, ha van is méretemben, ami mondjuk vállban jó, az hasban nem, ami ott jó lehet az vállban nem, és van ami semmiben sem...

de mindig találok magamra valót, csak keresni kell :D

petykazero 2012.10.25. 13:51:34

Én 192 cm / 110 kiló vagyok, sportolok. A nagyméretű boltokban a vállamra jók a ruhák de úgy nézek ki benne mint Batman. A C&A - ban a 4XL cuccok a könyökömig jönnek fel. Nadrágot még találok de az öltöny például teljesen reménytelen. Rövid ujjú ing szintén. (könyékig jön fel az is)

ChPh 2012.10.25. 13:53:16

@ChPh: ja és a nadgrágok 99%-t fel kell hajtsam, mert hosszú, néha kifogok egy rövidebbet, hjah,a 38-as farmer ritkán párosul 32-es hosszal :)

Törökátok 2012.10.25. 13:54:46

Lóf@sz ez... 196 centi magas vagyok, 130 kiló 53as karral. Edzegetek a magam örömére. A ruhagyártók szerint 175 fölött nincs férfi, ahogy 75 kiló fölött sem. Maradnak az óriásboltok, ahol viszont a 190+ centis testmagassághoz a gyártó ugyanannyi kilóval kalkulál, ergo ami hosszban és/vagy vállszélességben jó, az derékban sátor. Öltönyt legalább tudok méretre csináltatni. Patám 47-48, pezsgőt bontok minden sikeres cipővásárlásnál. Röhejes ez, én értem, hogy a metroszeksz (nem akartam már buzizni) a divat, meg a skeleton warrior, de b*sszák már meg... na.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.10.25. 13:55:59

Sajnos a márkák méretezése is megy össze. Nem vagyok picike, 185 cm, kb 120 kg, zsír, izom vegyesen. A Columbia márka xxl-es cuccai éveken át jók voltak, majd elkezdtek összemenni. Az itthoni márkaboltokban kapható cuccok így már kicsik. Legfeljebb néhány amerikai méretezésűt (AM kezdőbetűk a Dockyard cimkén pl) érdemes felpróbálni. Vicces, hogy közben az emberiség nő, a ruhák összemennek.

Törökátok 2012.10.25. 13:56:34

Még valami... érdekes, hogy a Goldenland tud rendes méretű és minőségű ingeket gyártani pl. Oké, hogy nem egy Hugo vagy Hilfiger... (bár akinek ez számít annak nagy bajok vannak az életével).

2012.10.25. 13:57:37

@olimpiam: akkor egy anyuci cáfol. Van egy 170 magas, 58 kilós húsz éves fiam, nincs rá ruha. Gyerekméretben elvileg lenne, de gyakorlatilag még sincs, mert ezt a méretet nem tartják a boltok, 164-gyel vége a méreteknek a legtöbb helyen ("vegyen felnőtt ruhát, ha már ilyen magas!" ). Vagy ha pár helyen mégis van 170-es gyerek méret, akkor meg gyakran a stílusa nem jön be egy húsz feletti srácnak: a verdás vagy micky egeres pulcsi, gatya, pizsama.... A felnőtt méret meg valahol 46-48-astól (ő 44-es), farmerben 29-30-tól kezdődik , de pulcsi, póló, fehérnemű is ritkán van S, sőt inkább XS méretben. Kínszenvedés neki inget, elegánsabb pulcsit, kabátot, öltönyt venni (ugye ezek azok, amik nem lóghatnak lazán, hanem állni kéne valahogyan). Nadrág még a Benetton outletben szokott lenni, de inget, pulcsit vagy túrok neki (ezek szerint az angoloknál van ekkora méret???) vagy kínomban már rendeltem az Ottotól is. De öltönyt nem mertem.
Még jó, hogy a lába teljesen átlagméret :-D
Az mondjuk igaz, hogy a férjem, aki a gyereknél másfél két mérettel nagyobb (azaz 48-as) minden kiárusításon, outletben elég jó vásárokat tud csinálni.

glc 2012.10.25. 14:03:34

Eleve agyatlan dolog aki az s/m/l méretezést kitalálta, mintha lehetne az embereket mindössze 3 felé csoportosítani. Aztán ezt patchelgetni x-ek tetszőleges számú pakolgatásával.
Eleve: van számszerű definíciója ezeknek a betűknek? nincs, vagyis mindenki úgy nevezi ahogy akarja.

Balthazor Hellman 2012.10.25. 14:04:12

181 cm 97 kg, kis pocak az van, de a combom azért széles, mert izmos, a hátsó felem, meg nem tölti ki a farmert...

a nadrághossz az a 34-es, de hogy comb/ csípő méret is jó legyen, az a 35-ös...
a 36-os sokszor már nagy a 34-es meg kicsi...
de 34/35-ös nadrág az nincs, legfeljebb aranyárban...

Az a röhej, hogy számtalan esetben látom az akciós termékeknél, hogy a "majd belefogysz, majd kitágul, de vigyük el, mert akciós" hozzáállás a mai napig a magyar ember sajátja. Igaz a mondás: amíg lószar van, veréb is van...

Még valami: fél évig tart egy 8000 forintos nadrág, mert a combom között kidörzsölődik és szétszakad... kössz!!!

Szelid sunmalac 2012.10.25. 14:04:12

@f renc: Addig meg jarjak meztelenul, vagy meginkabb ki se menjek emberek koze, ugye?

@petykazero: Hasonlo. Oltanybol perst nezz. Azok lesznek jok.

protézisesh 2012.10.25. 14:30:34

@olimpiam: Az ING méretezése úgy néz ki, hogy 182-188/44, amiből a 182-188 jelenti a testmagasságot, amire kitalálták, a 44 meg a nyakbőséget, BEGOMBOLT felső gombbal. Az ilyen sokfeliratos divatszarok lehetnek SMLXLXXL méretben, a rendes ingek (amiket farmerhez, szövetnadrághoz, vagy öltönyhöz is viselhetsz), azok rendesen vannak számozva, illetve a "slim fit" jelentené a deréktájon karcsúsított fazont, ami a pocakmentes állapotúakra alkalmas.

@glc: nincs definíciójuk, az adott táj/régió kis-átlag-nagy (small-medium-large-extra large) embereiről van szó, ami pólóban oké, de ingben, nadrágban ennél változatosabbak az emberek. nem véletlen, hogy a nagy büdös amerikában (ahonnét ez a buli is jön) a farmerek a mai napig 38/34 méretezésűek, ahol az első a derékbőséget, a második meg a (belső?) szárhosszot jelenti, collban (inch, hüvelyk, =25,4mm) kifejezve. Ez a két adat, plusz a slim/regular/bootcut/stb megadja, hogy melyik lehet jó neked.

De míg az USAban S/M közötti alsóneműket és max. L-es pólókat vettem (próba után), addig Thaiföldön a 6XL se jött rám.

exilis 2012.10.25. 14:35:04

Ami nekem marha nagy gond:

Férfi vagyok, de csak 39,5-40-es lábam van. Két éve járok a már akkor cserére érett sportcipőmben. A férfi méret a legtöbb helyen már nem 40-nél, hanem 41-nél kezdődik, így alapból nincs is cipő. Ha találok 40-es sportcipőt - már nőivel is próbálkoztam - akkor az olyan szűk hogy alig megy bele a lábam, hordhatatlan. Pedig nincs extra széles lábam, szerintem ezeket a cipőket már gyerekeknek gyártják akiknek még vékonyabb a lábfeje. A 41-es lábbeli viszont már hosszra nagy, így nincs cipő ami jó lenne. Már kínomban azt mondogatom, hogy elmegyek Thaiföldre cipőt venni, ott biztos van választék az én méretemben is :(

Sztavrosz_ (törölt) 2012.10.25. 14:37:16

Az voltmár hogy ha véletlenül mégis van 46-os vagy nagyobb akkor az valami vajszínű vagy fehér hogy még nagyobbnak látszódjon?

Sztavrosz_ (törölt) 2012.10.25. 14:38:38

Én rengetegszer megkaptam hogy:
-46-os vagy nagyobb? Olyan nincs is!
-Igen valószínűleg mezítláb jöttem ide is.

exilis 2012.10.25. 14:40:34

Azt már nem is ecsetelem, hogy a 165cm-es mélynövésemhez gyakorlatilag minden ruhadarab átalakításra szorul amit veszek. Póló, ing ami hosszra jó lenne az szűk, így minimum az aljukból vágni kell. Nadrágokból van hogy 20 centit is felvarrunk. Ezt már nem is élem meg nehézségként :)

vasgyuszi 2012.10.25. 15:04:47

@balage_81 reloaded: "így normális embernek már egy farmer sem marad."
Na erre varrj gombot (amellett, hogy egyetértek veled): én sem kapok normális farmert, mert amiben lépni tudok, azaz nem feszül a combomon, annak akkora dereka, hogy egy tenyérnyit ki kellene vágni az anyagából. Ami meg derékban/seggben jó, az meg nem jön fel a combomra. Jelzem sportolok, de nem vagyok sem súlyemelo, sem pedig rövidtávfutó, és még betongolyókat sem cipelek. Oké, izmos combom van, de akkor is...

Welka 2012.10.25. 15:22:34

Olyan jól szórakozom :) A hozzászólók többsége szerint a méretek lettek kisebbek. Az eszükbe sem jut, hogy esetleg ők szedtek fel (jó)néhány kilót :)
Ha valakire általában nem megy fel az L-es ruha, annak nem 40-es a mérete, az biztos. Szomorú, de szembe kellene nézni egyszer a heylzettel, s nem a ruhagyártókat szidni.

vázkulcs 2012.10.25. 15:26:44

185 magas 85 kiló vagyok. Farmerekkel van gondom. Derék 34-es méret lenne tökéletes. Viszont ezeknek olyan a szabása, hogy nem tudom máshogy mondani a pöcsöm már nem férne el a nadrágban (nem azért mert olyan nagy)

Nem tudom ezeket kinek készítik de elég lányos alkat kell hozzá ebbe belepréselje magát.

Ez pl öltöny nadrágoknál nem okoz gondot, teljesen más a szabásuk.

Farmereknél viszont kénytelen vagyok 36-os derékméretet hordani és jól meghúzni a nadrágszíjat így éppen kényelmes, de ez sem mindegyik típusnál. :)

Welka 2012.10.25. 15:27:21

@Los Alamuszi:
Inget sok helyen lehet kapni - a body fit jelzésűt kell keresni. A fiamnak az Olymp outletben vettem csodaszép ingeket - igaz, 10e felett volt mindegyik.

Athos 2012.10.25. 15:28:56

banyek, ha ilyen baomira sikeres FÉRFI itt mindenki, akkor minek ezeken a selejt helyeken vásároltok? Miért nem szabattok magatokra ruhát?

188/82 sportos testalkat. Ahogy írták, m/l jó méret, szinte mindig hiányzik, csak s meg xl van. Ráadásul a sport miatt is csak a slimfit cuccok jöhetnek számításba (vékony derék, széles hát), az meg alapból 30% felár, kisebb választék, és perszehogynincs L-es.

vázkulcs 2012.10.25. 15:30:40

De van pl olyan farmerom is ami ha nem használnék övet leesne rólam szó szerint kb 38-as lehet derékban és így kényelmes lejjebb. :)

Most vagy az én alkatommal van gond, vagy ezeknek a csípőjét készítik túl rövidre, vagy nem tudom.

230e 2012.10.25. 15:31:23

Mindkettőnek igaza van és nem is.
Ki mondja: 185 centi, 105 kg, 45-ös láb, széles rüszt.
Az amerikai nadrágok (GAP, Abercrombie) 36-osa, egy európai 38-40-es mérettel egyezik meg. Egy C&A XXXL egy erős XL.

Outletben szinte soha semmi, ott cipőben 42-43 a leggyakoribb, mert ebben a mérteben adják a próbadarabokat is. Nagy méret csak a borzalmakból. A pár éve divatos hegyesorrú cipők nem jók. Sajnos kevés gyár hozza el a széles cipőit (New Balance, Timberland).
Ruha: C&A -ból, és a többi német, svájci csodából nagyon ritkán, Springfield anorexiásoknak, innen semmi.
Az ingek nagy része
szégyen nem szégyen angol turkáló, fillérekért adják a hazai boltokban aranyáron (10-15.000,- Ft), vagy egyáltalán nem kapható kézelőgombos, minőségi 100% pamutingeket.
- A farmer évek óta Jackpot/Cottonfield, valamiért pont jó, míg a többi "farmeros" márka szűk szabást csinál csak.

fortissima fingus 2012.10.25. 15:33:02

@Törökátok: Szerintem ennek vajmi kevés köze van a metroszexualitáshoz, ti. női ruháknál is pont ugyanez van, aki nem "kínai iskoláslány" méretekkel rendelkezik, annak nincs sok esélye. Nem elsősorban a bőséggel van a probléma, hanem azzal, hogy a gyártók szerint az nők maximális magassága 163 cm.
(Persze akad normál méretű ruhadarab is, de az meg többnyire olyan, hogy csak hatvan fölött venném fel.)

zsoltix 2012.10.25. 15:34:48

Ezekkel a cipőméretekkel nekem is mindig bajom van. A 45-ös vagy kicsi, vagy pont jó. A 46-os meg vagy pont jó, vagy csónak. Úgyhogy inkább 46-osat szoktam keresni, inkább legyen kicsit nagyobb, mint kisebb. De az meg vagy nincs, vagy csak rikító, világos színben, ahogy Sztavrosz írja.

68nyara 2012.10.25. 15:43:36

Duna Plaza, cirka egy hónapja: először beestem a H&M-be, gondolva, hogy ott hátha kapok rám való farmert. Igaz, 38-as a méretem (általában, mert ez is változik márkáról-márkára), az már csak hab a tortán, hogy 32-es hosszal (általában, mert ez is márka függő; lehet, hogy a világban különböző beosztású mérőszalagokat is gyártanak? Az egyiken egy col 3 centi, a másikon 2,5? ). Hosszas turkálás után végre felcsillant a szemem, mert megláttam egy eladót, aki azonmód el is akart slisszolni előlem, de elkaptam és nekiszegeztem a kérdést, hogy aztán 38-as nadrág van e? Hát olyanunk az nincs, jött a válasz. Lesz valamikor? Nem. Zárta le e cirkalmas körmondattal a beszélgetést a "kedves" eladó kartárs.
Na gondoltam által megyek a Reserved-be, hátha? Ott is hosszan tartó vadászat után tudtam egy eladó féleséget elkapni, akinek nekiszegeztem a kérdést: Van e 38-as nadrágjuk? Ja, az nincs, mert akkorát nem tartunk. Válaszolta kicsit unottan a hölgy. A Marks & Spencer-ben végül volt 38, igaz nem pont az én ízlésem, de legalább volt.

Teljesen véletlenül volt szerencsém nadrágot vásárolni Amszetrdamban, bármilyen hihetetlen ott volt 38-as, pont abban a hosszban amiben nekem kell, és nem csak egy fazon! Ja és előbb ért oda az eladó, mint, hogy körbenézhettem volna.

A tanulság: Amszterdamban a kereskedők a saját ellenségeik, mert olyan méreteket tartanak, amik aztán biztosan a nyakukon maradnak, ráadásul még hülyére is rohangálják magukat, meg biztosan kiszárad a szájuk is a sok beszédtől. Szóval nem egy egészséges társadalom az! Inkább jönnének ide tanulni kereskedelmet.

fortissima fingus 2012.10.25. 15:45:32

@f renc: Csak nehogy túltold, mert akkor meg azért nem kapsz magadra ruhát, mert túl izmos vagy. Az átlagméret ugyanis azzal se fér össze.

2012.10.25. 15:48:20

@totorohun: az még a jobbik... nehezebb (és drágább az átalakítás), ha széltében nem kapni olyan kicsit. (jegyzem meg, kolléganőm is van ilyen: magas és karcsú és aztán válogathat, hogy vagy a bokájánál ér véget a nadrág, de jó derékban, vagy leesik róla az, ami hosszban rávaló...)

doktor.dikhed 2012.10.25. 15:55:12

@f renc: " Ne zabájl, esetleg sportolj is és akkor majd találsz magadra való ruhákat :)"

Nem vagyok sovány, de a sport miatt nem hastájékon van probléma, hanem a vállamon, a hátamon, a combomon szűkek a ruhák.

A legtöbb márka, ami jó ruhákat gyárt tényleg kis méretekben teszi.

Zara, H&M, Bershka és társaik... ezeken a helyeken a legnagyobb méret talán egy L-esnek ha megfelel.

Mondjuk itt nem az eladó a hibás. Nem tud nagyobbat rendelni, ha nem gyártanak.

2012.10.25. 15:55:23

@Welka: érdekes, a női ruháknál szerintem meg pont fordított a trend, és sajnos nem azért, mert egyre karcsúbb vagyok. Épp elhűltem pár hete, hogy egy számmal kisebb Tom Tailor farmer lett rám a jó (azt a méretet vettem le először, amekkorát hordok, de nagy volt) Ugyanígy jártam a H&M-ben.
Nem mondom persze, hogy az embernek nem okoz 1 perc örömöt (áll. azért csinálják!!!), hogy egy mérettel kisebbe is belefér, de azért győz a józan ész, és tudom, hogy nem fogytam egy dekát sem (sőt)... Szóval szerintem csak nehezebbé teszi a vásárlást, mert vannak cégek, akik rendesen jelzik a méreteket továbbra is, de a keverés miatt nem tudom megmondani, hogy hanyas a méretem :-( Netes vásárlás eleve kilőve (és nem csak akkor, ha nem ismerem a márkát mert mi van, ha ismerem, de pont a múlt héten változtatták meg a méretezésüket?), de személyesen is macerásabb, mert nem találom el elsőre a saját méretem, ha egyedül vagyok, rohangálhatok a próbafülkébe, és vetkőzhetek kétszer...

2012.10.25. 15:58:05

@Welka: az a baj, hogy azért még reménykedem, hogy fog erősödni (az elmúlt évben is erősödött egy kicsit), szóval nem biztos a hosszú táv.... ennyiért meg csak hosszabb távra ruháznék be neki.... (egyébként én is vettem a Jackpot outletben neki inget közel ennyiért... egyet)

2012.10.25. 16:03:40

@68nyara: nőiben is ugyanez van: mikor kicsit nagyobb volt a méretem, és itthon undorral fordultak el az eladók a farmerboltban a keresett méretet hallva (vagy ha véletlen mégsem, és volt a méret, akkor azzal keltettem megütközést, hogy a koromnál és a méretnél fogva kizártam a hasvillantós fazont) a parndorfi outletben meg még válogattam is a nadrágok közt....

Bánatkő 2012.10.25. 16:04:42

@Welka: Nem, nem. Én vettem a férjemnek idén galléros-gombos pólókat, pontosan ugyanakkorák hosszban és szélességben is, mint a korábbi eresztés, azok M-es méretűek, a mostaniak pedig L-esek. Pedig mondom, tökéletesen egyformák.

kamill77 2012.10.25. 16:21:11

női méretekkel ugyanez a helyzet. 38-as testre 42-es méretb nem jön föl. évek óta spanyol és olasz időjárásra szabott, spanyol és olasz átlagméretek lepik el a boltokat. sajnos a divattal együtt az időjárás nem gyűrűzik ide be, így zakóvékonyságú göncökben fagyoskodnak férfiak és nők a tél folyamán is. amiknek alig lehet aláöltözni. magyar ruhaipar... van még ilyen? elvétve. a spanyolok és olaszok nem fognak specializálódni ránk. ha diktálják a divatot, a mérethez attól még nekünk kell ésszerűen ruhát választani. tinik tobzódnak, fiúk és lányok. hatalmas kavalkád. a nem átlagos nemtinik pedig kedvükre válogathatnak belőle. sajnos, csak ők...

Sváb 2012.10.25. 16:32:48

@f renc: Ja,
186 cm - 88 kiló a méretem, és vagy a vállamon-hátamon repednek szét a zakók, vagy a combomon a nadrágok...kellett nekem sportolni :-) Pedig nem vagyok kigyúrva, de egy-két izomcsoportomat hangsúlyosabban használom.

efi 2012.10.25. 16:36:18

Hát aki 180-185 centivel azt hiszi, hogy 95, meg 105 kiló az kis pocak, meg normális, az el van tévedve.
Úgy a túlsúlyos, meg a kórosan elhízott határa, BMI 30.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.10.25. 16:44:12

Édes istenem, a sok "normális" ember panaszkodik! Próbálnátok ugyanezt 164/58-al, 39-es lábbal!
Pedig 170cm-nél alacsonyabb a magyar férfiak 15%-a.
Bemegyek egy cipőboltba, akkor két eset van:
megmutatják a 39-es cipőjüket,
vagy nincs is nekik ilyen.
Minden S-es ing vagy pulóver ujja 6-8 cm-t túllóg, minden nadrág (ha van 30-as farmer) min. 10 cm-rel hosszabb.
Azt mondjátok, nagyon ritka a rátok illő ruha? Próbáljátok meg úgy, hogy nincs is ilyen! Mindent először el kell vinni kicsit átalakítani, vagy magam varrom meg.

Silent Bob 2012.10.25. 16:55:16

@totorohun: Ne szórakozz, nekem ugyanekkora a lábam és csak pénzem nincs annyi cipőre, amennyit megvennék. :D

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.10.25. 17:20:18

Az én pocakom elég nagy, de a pénzem azért ugyanolyan jó, mégsem tudom elkölteni...

Peek&Cloppenburgban erősen túlárazott, de jó mintájú XXLes ingeket se tudtam magamon összegombolni, holott általában XLest hordok.

A Springfieldes nadrágok címkéjén látni olykor, hogy létezik belőle XXL méret (az XL igazából Les), csak éppen nincs belőle a boltban. Nem is volt. Az országban se. Soha.

Nyáron egy 10 ezres Springfield divatcipőt vettem/vittem vissza 1 hét múlva, mert szétesett. Az egyetlen 42-es darab volt Magyarországon, úgyhogy inkább visszaadták a pénzemet (szájhúzva), minthogy utánrendeljenek. Valószínűleg Európában is az uccsó 42-es volt.

Sokszor a vevői igényeket felülírják a beszerzői ötletek, pedig simán azt hinnéd, hogy a pénzedet akarják. Hát nem :)

protézisesh 2012.10.25. 17:31:50

@Welka: félreérted. Azo sírunk, hogy egy csomó különböző TESTARÁNYOKKAL rendelkező ember létezik, a sok idióta divatmárka meg ezeknek nem megy utána, hanem tolják a szart, ami a lakosság 3%ának a testalkatát fedi le.

@efi: Te melyik filmben vagy? 188cm/105kg/39 éves férfi www.hazipatika.com/taplalkozas/fogyokura/bmi_testtomegindex_kalkulator szerint 29,71.

ehhez a magassághoz a 90 kilót már túlsúlyosnak mondja a kalkulátor, pedig ez simán összejön IZOMBÓL, ha akármelyik sportágban rendszeresen mozogsz heti 3 alkalommal.

@Rézfánfütyülő fűzangyal: nem haragszol, ha nem akarok magamra varrni? Farmert se, meg cipőt se?

@kamill77: férfiban is érvényes, hogy vagy veszel Columbiát terepre menni, vagy atomkarcsúsítottat, ami csak a ropicsávókra megy rá, de abból is ki van a derekuk, a nyakuk, stb.

@Sztavrosz_: a hegyes orrúakban az a szép, hogy a 41-42es méretek pont olyan hosszúak, mint egy 44-45-ös edzőcipő, vagy munkavédelmi bakancs. A 44-45-ös hegyesorrú "alkalmi" cipők kb 60 centi hosszúak, úgy nézek ki bennük, mint a Leningrad Cowboys (www.covermesongs.com/wp-content/uploads/2010/08/LeninggradCowboys-400x260.jpg) ráadásul 10 lépés után csúnyán megtörnek, felkunkorodnak, vagyis alkalmi cipőként alkalmatlanná válnak.

Gera 2012.10.25. 17:37:10

Én is kissé dagadt vagyok és az a jelenség tényleg létezik, hogy a sokXLes ruhák is kicsik sok gyártónál és ez nekem sem fér a fejembe. Van egy rakás Columbia cuccom, tőlük megbízhatóan évek óta szinte mindenből pont jó rám az XXL-es, ellenben nem egyszer fordultam már ki bosszúsan több üzletből, ahol az XXXXL-es legnagyobb méret nemhogy szűk volt, hanem fel se bírtam venni. Legutóbb már röhögtem kínomban, amikor egy 4XL-es kabátba a karom nem fért bele. Szóval ezt én se nagyon tudom hova tenni.

Jetstream 2012.10.25. 17:39:12

Az amerikaiak dagadtak? Hm. A poszt és a hozzászólások alapján a magyarok is...

Hiába, a jólét, az étrend megteszi a hatását (sportolóként én az étrendnek 80%-ot adok, főleg 24 év felett: nagyon nehéz lemozogni egy rántotthúsos szendvicset...).

Én mázlista vagyok, mert teljesen átlagos 178cm vagyok, 44-es lábbal, 5 percnél nem is töltök többet egy boltban.

Mondjuk ingeknél, öltönynél azért néha van baj a konfekcióméretekkel (szerintem pont hogy kövérekre vannak méretezve), de azt meg át lehet alakíttatni vagy varratni.

Cipőnél meg a méret egy dolog, a szabás (lábforma) pedig egy másik, az embernek tisztában kell lennie hogy milyen formájú a lába és ahhoz kell venni (az enyém pl keskeny).

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.10.25. 17:46:04

@protézisesh: nem haragszom! Én sem szeretek annyira varrni, de muszáj!
Ja, és pontosítok: 164/58 kg/65 év

Keresztény szellemiségű luxuskurva 2012.10.25. 17:51:57

Csirke vagyok (177/70), alig találok valami, amit nem kéne a kofferseggre szabott méretből még külön visszavarratni.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.10.25. 17:55:49

@Parmezanidész: "Sokszor a vevői igényeket felülírják a beszerzői ötletek, pedig simán azt hinnéd, hogy a pénzedet akarják. Hát nem :) "
Így van! Mint említettem, a férfiak 10-15%-a 170 alatti. Ha ezeket ellátnák, 15% forgalomnövekedés lenne. De ezt nem akarják! Leszarják, mert ruhát mindenképpen venni kell!
A Lajtától nyugatra minden farmer méret van 26"-48"-ig, és mindegyikhez legalább 3 hosszméret. Mo-n 32-45-ig, egy hosszban.

efi 2012.10.25. 17:57:23

@protézisesh:
Ki kell ábrándítsalak a 105 kilós 188 centis férfiak 99%-nál az a +25 kiló nem izomból van egyáltalán, hanem pörköltből, sörből és tévé előtt döglésből...
Persze az is lehet, hogy ide kizárólag az 1 % irogat vagy a 99-ből az a 80, aki azt hiszi, hogy ugyan sörből van valójában, de szerinte mégis inkább izomból.

zuulululu 2012.10.25. 18:03:15

@kamill77 2012.10.25. 16:21:11

"női méretekkel ugyanez a helyzet. 38-as testre 42-es méretb nem jön föl. "

Hahahahahaha!!
Ez kurva jo :DD
Merleget sem gyartanak mar jokat, mi? Hiaba van 55kg-os tested, a merleg 90-et mutat :DDD

Figyu, megsugom valamit:
ha 42-es ruha nem jon rad, akkor NEM 38-as tested van, hanem 44-es :D
Ha nem tetszik, keresd fel Csernus Doktort elbeszelgetesre!

Beszarok ;DD

emzéperiksz 2012.10.25. 18:17:31

@Rézfánfütyülő fűzangyal: Próbáld ki az ikeás függönyre való csíkot, amivel a függöny alját fel lehet hajtani. Azzal pillanatok alatt fel lehet hajtani bármilyen nadrágot is. Csak levágod kb. a hosszára + 3 cm, és a maradékot felvasalod. Én is mindig azzal hajtom fel a nadrágokat.

emzéperiksz 2012.10.25. 18:20:36

@zuulululu: Hát ezzel egyetértek. A 38-as testre rá kell mennie a 38-as ruhának, vagy akkor a test nem 38-as.

2012.10.25. 19:11:26

@emzéperiksz: szerintem kamill-t az olasz/spanyol méretezés keveri meg, ugyanis a magyar (EU) 38-as az pont 42-es az olasz méret szerint. Ellenben az olaszok szeretnek mindent szűkebbre szabni.... Csak így tudom elképzelni, amit írt (pár mondattal később eleve olasz meg spanyol ruhákról, divatról beszél, ezért gondolom). Mert hogy én a női ruháknál pont azt tapasztalom hogy egyre kisebb számokat kap ugyanaz a méret (a Tom Tailorral pár hete tapasztaltam meg, de ált. a H&M-ben is kisebb a méretem (haha), mint máshol.
De olvastam erről egy cikket is, hogy ez egy marketing fogás, mert van, aki tényleg elhiszi, hogy ő akkor fogyott és boldogabban többet vásárol...

efi 2012.10.25. 19:39:58

@Los Alamuszi:
Apró bibi, hogy az a marketingfogás pont fordítva van: egyre nagyobb ruhákra (főleg fehérnemű) írnak kisebb méretet, hogy megnyugodjon a delikvens, hogy még rámegy.
Amúgy meg az egész XXL-es, meg 38-as baromságot kukázni kellene, újat, világszinten egységeset bevezetni, ruhadarabonként - szükség szerint - 2 jellemző mérettel oszt jónapot. Egyszerűen nem igaz, hogy évtizedekkel a Holdraszállás után még mindig itt tartanak.

efi 2012.10.25. 19:40:55

Ja most látom, hogy egyről beszélünk :))

GentleSpecter 2012.10.25. 19:47:18

185cm vagyok, 65 kiló és 26 éves. Nem vagyok hülyegyerek, normálisnak érzem magam, és szeretek öltözködni. Sikerül is. Az S-es slimfit ingek tökéletesen állnak, az ujjuk tökéletes. Zakóból szűkített M-es és az is tökéletes. Nadrágból előfordult már, hogy ami derékban jó volt, annak a hossza nem, de nem ez a jellemző. Leggyakrabban azok is perfektek mind derékban, mind pedig hosszban. A cipőméretem 42-es és mindig találtam magamnak olyan cipőt amit kinéztem magamnak. Ha nekem megy, akkor másnak is. Nincs semmi baj a magyar boltok kínálatával. A leírásnál a Zarát és a H&M-et vettem alapul, de máshol is ugyanez a helyzet.

protézisesh 2012.10.25. 20:32:57

@Biro_Peti: Bocs, hogy ilyen nyersen fogalmazom meg, de a 185cm/65 kg az erosen "ropi" alkat, még ha a hasonlo koru lanykak maguk ala is konnyeznek toled... A gond az, hogy a ferfilakossag max 5%a rendelkezik a te testaranyaiddal, a ruhaboltok viszont 90%ban neked valo ruhakat kinalnak...

Csak 3 centivel vagyok nalad magasabb, de 2-3 szammal nagyobb cipot viselek a kimondottan csontos (nem zsirba fordult) labamon, a 44esnel (gyk: kb XL-XXL) kisebb ingek rovidek (vizszintesen elore tartom a kezem es korben kicsuszik a dereka a nadragombol).

Zakobol meg a tisztesseges valtozatokat nem M-esnek hivjak, hanem 48-asnak, 50 esnek.... Nekem az 54es konfekciomeret jo mind ujjhosszra, mind vallszelessegre. Neked 98-as vagy 102 es (mindketto hosszitott) meret kellene. Olvasgasd ezt a tablazatot: www.oltony-outlet.hu/extra-meretek/az-osszes-termek-megtekintese

protézisesh 2012.10.25. 20:40:49

@Biro_Peti: A te zakod Kb ilyen:
shopping.hu/termek/zara_barna_zako_3923

En meg pl ezt ertem zako alatt:
www.vargas.hu/hu/album/iwf05

Igy erheto, hogy te tolod a rizsat az M-es meretedrol az itt hozzaszolok 95%a meg ovodas koraban se fert volna bele a te holmidba. :-)

Zabaalint (törölt) 2012.10.25. 21:10:59

@efi:
Nekem 195 centivel 85 kilónál volt meg a 13% zsír anno, most is ennyi kiló vagyok, szóval most is így lehet kb. Ez azt jelenti, hogy hasonló csontozattal egy 105 kilós 188 centis férfinak hozzám képest kb. 25 kg-al több zsírt vagy izmot kell cipelnie. Namármost a csontozat különbségek állítólag +-5 kg-ot jelentenek, nekem meg amúgy ugyanaz a masina, amely a 13% zsírt mutatta, az átlagosnál nehezebb csontozatot mutatott. Szóval maradhat az a +25, ki hiszi el hogy ez nagyrészt izom a legtöbb esetben?

efi 2012.10.25. 21:17:17

@protézisesh:
Ne szépítsd, dagadt vagy.
Az általad zakónak nevezett valami csak a bojlertestűekre jó, az alja előre eláll a gatyától, mivel kinyomja a magyar férfiakon megfigyelhető egyensörhas.
Talán mégiscsak el kéne azon gondolkodnod, hogy miért kínálnak olyan ruhákat 90%-ban, amit csak az elvétve betévedő 5% vesz...Szerintem ezek a hülye kereskedők, direkt arra játszanak, hogy jól tönkremenjenek, csakhogy neked igazad legyen.

GentleSpecter 2012.10.25. 21:24:56

@protézisesh: Csak azt akartam mondani, hogy én sem vagyok átlagos alkat, mert vékony vagyok rendesen, de mégis találok magamnak ruhákat. Vannak olyan lányok, akiknek ez tetszik, de sok olyan is van, aki a mackós alkatúakat szereti, de nem ez a téma.
Nem azt mondtam, hogy a Zarába kell menni egy fantasztikus zakóért, de ha egy mindennapi (nem üzleti) de kulturált megjelenéshez keresek zakót, akkor ott veszem meg, mert jól állnak.
Ha öltönyt veszek, akkor azt sehogyan sem számoznák, mert akkor kézzel készítettet vennék, ami az én méreteimre készül. (Mert egyébként abból képtelenség olyat találni, ami jól állna.)

GentleSpecter 2012.10.25. 21:45:13

@protézisesh: Komolyan úgy csináltok, mint ha csak az lenne FÉRFI, aki 100 kiló, 170 magas, sörhasa van, meg 45 elmúlt. Én férfinak érzem magam vékonyan és fiatalon is. Arányos testfelépítésem van, lehetnék kicsit sűrűbb, de egyébként elégedett vagyok magammal. :) Egyébként az én zakóm kb ilyen: www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/hu/en/zara-W2012/269233/956523/

Zabaalint (törölt) 2012.10.25. 22:08:03

@Biro_Peti:
Tudod a férfi és a disznó 100 kiló fölött kezdődik :-)

Persze jó nagy faszság ez. Sajnos a családomban is sokan vallják, és megjegyzem hasonló arányokkal bírnak, mint protézisesh, csak mondjuk testvéreim nagyobb magasság mellett, mégis találnak ruhát. Modoroson is volt egy jó cikk ebben a témában.

glc 2012.10.25. 23:08:47

@Biro_Peti: "Komolyan úgy csináltok, mint ha csak az lenne FÉRFI, aki 100 kiló, 170 magas, sörhasa van, meg 45 elmúlt."
Nem állítom, hogy minden hsz-t elolvastam, de azt hogy "CSAK" szerintem senki nem mondta :)
De azt igen, hogy ilyenek IS vannak nem kis számmal. (akkor is ha útálják a sört :) )
Ne a középiskolában, egyetemen, vagy a diszkóban nézz szét. Csak úgy... az utcán.
... no és 30 felett is van élet :)...bár valami index-tartozékos, férfidivatos cikkben egy üzletet savanyúan emlegettek ahol "inkább már a harmincasok vásárolnak" Na ja, mintha azok már a halál szélén lennének :))))

"Arányos testfelépítésem"
Mindenkié az. :D A kérdés éppen ezen arányok számszerűsége, erről beszélünk.
Van akié olyan mint a tiéd van akié teljesen más.
Persze a divatipar elég jól igyekszik megszabni nekünki mi a "normális" arány -szerinte-, és mi az extrém.

Régebben csak a nők voltak megátkozva a "divatipar" elmeháborodottságával, már ami az anorexiás modellek és rájukszabott ruhaválasztékot illeti, de az utóbbi években a trendi fiatal férfiak is célközönséggé váltak.
A környezetemben a nők 90%-a még mindig elégedetlen magával, akkor is ha teljesen normális, nőies arányokkal rendelkeznek.
Az "ipar" saját agymenéséhez formálja a fogékonyak tudatát.
Én koromnál és élethelyzetemnél fogva megtehetem, hogy tegyek nagy ívben a divatra (bár sose voltam rabja), de ez a divatipart nem érdekli, van elég kuncsaftja a fiatalokból. Az a célközönség. Formálódnak is rendesen :)
Tehát a "kövér disznózók" (akik komolyan is gondolták) pedig kicsit tapasztalják még az életet, talán majd saját gondolataik is lesznek :)

glc 2012.10.25. 23:09:35

@Zabaalint: Persze, lehet találni ruhát non-standard alkatra is, én se pucéran rohangálok :) de sokkal nehezebb, mert valóban úgy tűnik, nálunk a kereskedelem nem a választékot igazítja az igényekhez, hanem az igényeket próbálja megváltoztatni, beleszorítani az (sx/s/m/l/xl) kategóriákba. Nekik az az egyszerűbb.

kamill77 2012.10.26. 01:09:24

@zuulululu:

jó-jó... tényleg viccese hangzott :D utólag elolvasva.

de! manapság olyan nadrágokat gyártanak, hogy akármilyen sovány gebe lehetsz, a vádlihegyező nadrágszárat képtelenség fölhúzni... a számozás eredményeképpen csak a derékméret változik. még a fejedre se húzhatod. meg vagy lőve.

kamill77 2012.10.26. 01:16:48

@Los Alamuszi:

van, aki tényleg elhiszi, hogy fogyott... másnál meg hiába mutat a mérleg 50-55 kilót... a gatya nem enged :D

ugyanabban az üzletben, ugyanazon márka két 38-as nadrágja közt is nagy ám a különbség, ha különbözik a szabásuk. és ez már túlmutat a vicc kategórián. amennyiben az egyik kényelmesen följön, a másikból pedig még a 40-es és 42-es se. érdekes az eu-olasz méretezés, mint magyarázat. de egy bolt, egy márka esetén már kétféle szabás elég az agybajhoz. és mindehhez ropi lábakkal rendelkezik a delikvens!

kamill77 2012.10.26. 01:18:33

@emzéperiksz:

ha egy ropilábú 50 kilósra nem jön föl, akkor már a gyártott ruhával van a difi

protézisesh 2012.10.26. 09:42:36

@efi: "Ne szépítsd, dagadt vagy." jól megmondtad, kemény vagy, mint Tarzan sarka...

És igen, van rajtam egy tizes. Mint említettem, 96 kilósan még nem voltam szálkás, de nem is volt rajtam összemarkolható felesleg (pocak, valag, toka, akármi).

"mint ha csak az lenne FÉRFI, aki 100 kiló, 170 magas, sörhasa van, meg 45 elmúlt" Ne csúsztass, a 188centi azért nem 170, ott van egy arasz különbség. A 26 éves meg még "fiú", tetszik vagy sem, 15 év múlva te is máshogy fogod nézni a világot (súlytól-testalkattól függetlenül)

Az öltönyödhöz: tény, hogy változik a divat is. Ha csak a James Bond filmeket végignézed, láthatod, hogy D. Craig sokkal "kisebb" zakókat visel, mint P. Brosnan tette. És igen, baromira rühellem a mostani divatot (mert kivan belőle a derekam, lecsúszik a seggemen, rátapad a combomra, nem ad mozgásszabadságot, stb.) Öltönynél maradva a Sean Connery-féle Bond viselte azokat a fazonokat, amikben kényelmesen érzem magam.

De ez nem csak öltönyfronton érvényes. Ma ez a divat:
fashionstyleadvice.com/wp-content/uploads/2010/11/mili.jpg
ruhát is csak erre lehet kapni (mintha a testalkat is hozzá tudna alakulni)

szerintem meg őszre-télre valahogy így kell(ene) felöltözni:
www1.pictures.zimbio.com/pc/Kurt+Russell+donning+cowboy+hat+suede+jacket+wTcOCMVUxlOl.jpg

tudom, öreg vagyok (hozzád képest), de ilyen ruhát nem árulnak.

Zabaalint (törölt) 2012.10.26. 10:07:18

@glc:
Azért azt vegyük már észre, hogy valahol 10% körül lehet az egészséges testzsír arány, egy ilyen embert, ha amúgy emellett nincsen jelentős izomtömege, anorexiásnak tekintene az emberek 90%-a. Lehet magyarázni a divatról, hogy a sovány a menő, csakhogy a valóságban az emberek többsége az egészségügyileg optimálistól inkább felfelé tér el. Én is felfelé térek el, mégis rengetegszer megkapom, hogy olyan vagyok, mint egy etióp, holott még sörhasam is van.

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.10.26. 10:18:25

@emzéperiksz: Jó, a nadrágokat felragasztod. És az ingek ujjával mit csinálsz? Lásd: Biro_Peti: "185cm vagyok, 65 kiló és 26 éves. Nem vagyok hülyegyerek, normálisnak érzem magam, és szeretek öltözködni. Sikerül is. Az S-es slimfit ingek tökéletesen állnak, az ujjuk tökéletes."
Ez a legkisebb méret. Hogyan állhat egy 164 cm-es emberen?

emzéperiksz 2012.10.26. 11:35:06

@Rézfánfütyülő fűzangyal: csak tipp: gyerekrészlegen nincsenek jó cuccok? Mi a barátnőmmel (női 36-os méret vagyunk) néha találunk klassz cuccokat a gyerekrészlegen, pl. pizsamát. A 164-es méretek sokszor jók :)

emzéperiksz 2012.10.26. 11:37:11

@kamill77: Lehet, de ez szerintem nem általános. Mindig találok jó cuccokat, 36-os méret vagyok 51 kg körül 167 cm-hez.

GentleSpecter 2012.10.26. 15:55:02

@protézisesh: Kurt Russelen az egy Carhartt kabát (kapható itthon), a többi összetevőt (flanel ing, farmer, bakancs) is bárhol meg tudod venni. Biztos cowboy kalapot is lehet itthon venni, ha arra is vágysz.

protézisesh 2012.10.27. 10:09:42

@Biro_Peti: jó a kabát, viszont a farmernél már kifejtettem, hogy ha nem kimondottan western/lovasboltba mész, hanem valami plázába, akkor esélyed nincs "hagyományosat" venni, csak tépettet-rojtosat-besárgítottat, mindezt SP fazonban, amiből kilóg a segged.
és van kalapom is, bár többnyire csak lovon viselem :)

olimpiam 2012.10.27. 12:21:49

@vázkulcs: szar neked is.
egyszer fel kellene lázadni a ruhagyártók ellen egy bazinagy rendezvény keretében aztán hátha rájönnének valamire:)

olimpiam 2012.10.27. 12:28:43

@protézisesh: jó ez a leningrád kovbojszos hasonlat:)

Rézfánfütyülő fűzangyal 2012.10.28. 08:53:06

@emzéperiksz: sajnos nem vagyok pálcika alkat, meglett férfi vagyok. A vállam mérete egy azonos a fennemlített 185 magas "ropiéval".

Welka 2012.10.28. 11:22:48

Van közelebb is, a Premier Outlet Centerben
süti beállítások módosítása