Tünci nevű olvasónktól kaptuk az alábbi levelet, akivel nem voltak valami kedvesek az eladók a Sugárban.
Egyik este a Sugár Soft Divatáru nevű boltjában jártam, ahol a felsők között válogatva a a következő beszélgetésre lettem figyelmes két eladó között, akik az üzlet két végében helyezkedtek el:
Te szerinted már van van nyolc óra?
Szerintem igen. Még van tíz másodperc. Nem hiszem el, hogy nem veszik észre magukat. Na jó, én lehúzom a redőnyt, nem érdekel.
Mire észbe kaphattam volna, elkezdték leereszteni a redőnyt, de kb. olyan mélyre, hogy Indiana Jones-nak éreztem magam egy pillanatra, akinek fél mp-e van eldönteni, hogy átguruljon-e még a lezuhanó kőfal alatt, vagy örökre a sziklasírban reked. Na jó, neki nehezebb volt, mert a kalapjáért is vissza kellett nyúlnia. Gyorsan odaugrottam, hogy "elnézést", és a bolt belsejéből is elkezdtek kifelé áramlani a vevők. Mire az eladó megfordult:
Mi van?
Hát szeretnék kimenni.
Erre ő: Miért, szerinted itt alszotok?
Miután kilimbóhintóztam a rács alatt, ami sportos testalkatom ellenére is komoly combmunkát igényelt, azon gondolkodtam, mennyivel egyszerűbb lett volna, ha vagy bemondják az egész Sugárban, hogy nemsokára zárnak az üzletek, vagy az eladók bunkó utalgatás helyett udvariasan szólnak zárás előtt negyed órával, hogy húzzunk végre haza.
Ti mit gondoltok erről? Találkoztatok hasonló stílussal? Ha igen, osszátok meg velünk!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
protézisesh 2012.11.08. 10:02:28
Ja, ez autószalon volt, nem gatyabót...
Normális helyeken amúgy 5-10 perccel a vége előtt bemondják, hogy "felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét..." nem csak rádbasszák a kaput. :(
Gsnake 2012.11.08. 10:07:47
Jimbo75 2012.11.08. 10:10:41
Tegnap 2-szer mentem körbe, hogy 10, illetve 5 perc múlva zárunk, ennek ellenére 2 picsa még csak véletlenül sem áll volna fel az asztalától. Miután teljes sötétségbe borítottam az objektumot, akkor persze felfogták, hogy tiplizni kellene, ha nem akarnak ott aludni...
nookedli 2012.11.08. 10:17:25
FF 2012.11.08. 10:31:04
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.11.08. 10:34:42
A kérdés költői, az effajta stílusban kommunikálók vagy nem értik vagy nem olvassák...
Továbbá azt sem értem, mit képzelnek, melyik korban élnek. Nem a vevő termel bevételt és nem azért van neki munkája mert a vevő ott vásárol?
Azt meg már meg sem említem, mi alapján tegez le. Ugyanis amíg az idősebb nem ajánlja fel a formulát, magázódni illik.
kacsa28 2012.11.08. 10:35:17
belekotyogok 2012.11.08. 10:37:55
@Gsnake: Mondjuk egy csomó helyen nem egyértelmű a nyitva tartás, pl a Lurdyban minden bolt máskor zár, nyilván a Sugárban is akadnak eltérések. Viszont első látásra olvasható kiírás nagyon kevés helyen van, mert kirakat van, ajtó nincs. Pl. az Örsön a Match nyitva tartását megtalálni is élmény a gyakorlatlannak.
Virt02 2012.11.08. 10:38:24
""na itt vagyok és önként szeretnék a boltban hagyni egy kis pénzt"
Egy áruért cserébe.
Tuvalu 2012.11.08. 10:42:41
Tehát kamu a poszt. :D
Dell78 2012.11.08. 10:43:24
sirarcheer 2012.11.08. 10:44:27
Tudom hogy ez nem kifogás, és bunkó aki rácsukja a vevőre a kaput.
rohadjmegARCgeci 2012.11.08. 10:44:31
tejcsokoládé (törölt) 2012.11.08. 10:44:40
ez csak magyarhonban divat, ahol az eladó szívességet tesz, hogy egyáltalán kiszolgálja a vevőt. a sok barma még nem jött rá, hogy a vevő az, aki miatt neki fizetése van.
kacsa28 2012.11.08. 10:44:40
nzo 2012.11.08. 10:46:20
belekotyogok 2012.11.08. 10:50:41
Én is ügyfelekkel, nyitva tartással dolgozom, nyilván ezért is ügyelek rá gondosan.
kicsike viktorka 2012.11.08. 10:54:19
Németh András 2012.11.08. 10:55:46
kovaszos ubulka (törölt) 2012.11.08. 10:56:14
igen,be lehet mondani,hogy zarunk x-y ido mulva...
de!!!
ha tudom,hogy nem vegzek 5 perc alatt akkor nem maszok be zaras elott,mert nezelodhetnekem van...
vegyuk mar tudomasul,hogy a kereskedelemben IS emberek dolgoznak,akik ugyanugy hazamennenek a csaladjukhoz vagy mennenek setalni,nezelodni,mint a poszt tolo...
amugy jellemzoen ezt azok az irodistak nem szoktak megerteni,akik15.30tol mar nem vegeznek erdemi munkat,mert "ugysem vegzunk" es a 16.30as munkaidoveget mar terdelorajtban varjak az irodaajtoban...
de mas szemeben a farakast elv,ugye...
kicsike viktorka 2012.11.08. 10:56:56
Virt02 2012.11.08. 10:57:30
"Sajnos Magyarországon az a divat, hogy zárás elött 10 perccel már zavarnak ki és már be sem engednek új vevőt. Tőlünk nyugatabbra sokszor előfordult, hogy nem vettük észre, hogy már bezártak és nem is szóltak ránk, hogy mi van már, mikor megyünk. :) "
Na most, teljesen egyetértve azzal, hogy a levélben szereplő eladók bunkók voltak, azért hadd jegyezzem meg, hogy kizárólag a vevő oldaláról nézve valóban könnyű elfogadni, hogy "akkor zárjanak be, amikor minden vevő elment"...
Merthogy minden magyar ember önként elfogadja ezt ugyebár, és nem zúgolódik, hogy tovább kell maradnia a munkahelyén, legfeljebb később megy az óvodába a gyerekéért, az óvónéni szintén zúgolódás nélkül túlórázik, mert tudja, hogy a sarki boltba is bemehet zárás előtt fél perccel, hogy után nyugodtan elintézze a nagybevásárlást, és utána még beugorhat a hivatalba elintézni valamit, hiszen ott is tovább maradnak mint ahogy az ügyfélfogadás van stb. stb.
Virt02 2012.11.08. 10:58:42
Bezony! :)
anyahajókabinajtóhajtogató 2012.11.08. 10:58:54
25 éve eladó voltam egy műszaki áruházban. Rendszeres volt, hogy a háromszori figyelmeztetés ellenére is bent maradt 5-6 ember. Pedig 15-10-5 perccel előtte is lement a figyelmeztetés. Ilyenkor egyenként oda mentünk a bent maradt vásárlókhoz akik jellemzően csak nézelődők voltak és udvariasan szóltunk nekik, hogy már bezártunk. Volt aki egyből kiment de akadtak akik maradtak. Ilyenkor úgy eresztettük le a rácsot, hogy az átlag 170cm körüli magasságú embernek a homlokáig érjen. Amikor ment ki a kedves vevő, sokszor 20 perccel zárás után akkor még rá is köszönt valaki, hogy hátra nézzen és aztán csattant a feje a rács szélén. Egyszer egy fickó elájult.
20 éve biztonsági őr voltam humanic boltokban, éppen a sugárban történt meg velem a következő eset:
Már a zárás időpontja elmúlt és sikerült időben kiküldenem minden vevőt gond nélkül. A rácsot le eresztettem és vártam a kassza zárását. Ekkor a zárás után 15 perccel jött egy fiatal 19-20 éves egyetemista külsejű srác és be akart jönni vásárolni. Udvariasan mondtam neki, hogy zárva vagyunk, láthatja a rácsról is, hogy nem lehet bejönni. De ő csak akadékoskodott, hamar elkezdett ordítozni, hogy azonnal engedjem be mert ő vásárolni akar és joga van hozzá. Aztán jött a sértegetés, hogy miért nem keresek rendes munkahelyet meg miért nem tanultam tovább stb... Megígértem neki, hogy ha még 10 percet tud várni akkor szívesen eltöröm a gerincét, de nem várt meg. Biztos voltam, hogy megvár és eléggé elborult az agyam. Szerencsére beszart és elhúzott, így utólag köszönet érte mert lett volna pár hűvös évem.
zoleebara 2012.11.08. 11:00:10
Laci A Lakli 2012.11.08. 11:04:21
JohnHenry 2012.11.08. 11:08:02
orient 2012.11.08. 11:08:09
Utólag mondjuk még beszélhettem volna a főnökkel, de mindegy most már, a gatyájukba csináltak és gondolom tanultak az esetből, ha egy ügyfél csúnyán elesik azt talán nem kiröhögni kéne hanem segíteni.
TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.11.08. 11:10:48
Az egyik haverom játszotta el. Bement egy cipőboltba, ahol az eladók beszélgettek. Odament az egyikhez és nagy lelkesedéssel elkezdte:
- SZIA! NEM ISMERSZ MEG? ÉN VAGYOK AZ! A VEVŐ!
:)
doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.08. 11:11:09
blah 2012.11.08. 11:11:11
Dell78 2012.11.08. 11:13:45
A "Mi van?
Hát szeretnék kimenni.
Erre ő: Miért, szerinted itt alszotok?" párbeszéd után ráhajtogattam volna a komplett üzletet a böszméjére! Az állás még ekkor is csak 1:1.
badabing 2012.11.08. 11:25:55
mr.louie 2012.11.08. 11:27:49
Másik meg, hogy a plázákban 9 körül van a zárás. Na aki eddig nem képes bevásárolni, átlagosan 6 órakor véget érő munkaidővel (+ szombat vasárnap egész nap), azt zárják is be a ruhaboltba étlen/szomjan. Régen a belvárosi üzletek voltak csak, hétköznap 5 órás zárással, szombaton 1-kor, mégis mindenkin volt ruha.
Arról nem is beszélve, hogy szerencsétlen eladók a plázákból az ajtózárás után még kasszát zárnak, minden szart csinálnak, lesz 10, mire hazaérnek. Lehet mondani, hogy tanultak volna tovább, de akkor az "intellektuell" réteg bizony túrhatná saját maga a ruhákat. Ráadásul magam is látom, hogy sok irodista, magát soknak gondoló leányzó fele annyi munkát se végez benn, mint az eladók (közülük is persze csak a szorgalmasak, kedvesek, a többi más tészta), de az arcuk kétszer akkora.
seikof 2012.11.08. 11:28:31
Azok, akik azt hiszik, hogy olyan baromi jó móka 8-12 órákat lehúzni a sok tapló vevő között, KI LEHET PRÓBÁLNI! Sajnos Én is kereskedelemben vagyok, gyűlölöm is, de sajnos most ezt dobta a gép. Nem kell csodálkozni, hogy sok eladó úgy viselkedik, ahogy. Amit kap vevőtől, főnöktől, azt adja vissza. Persze akad kivétel mind a két oldalról. Én sem akartam soha tapló lenni, de háta munkám el nem ismerése Ehhez adalék: éves szinten 110-120 milliót hozunk a munkatársaimmal a részlegen, sajnos leszarni nem tudjuk, mert friss áruval dolgozunk, annak ki kell kerülnie a boltba. Éves szinten bőven túlteljesítjük a cég terveit (bolt is) mert 105-110% a teljesítmény. És akkor ott van kismillió tahó, kötekedő vásárló, akiből ha akár 1 is van, akkor az megalapozza az egész napot és a többi is akár ad rá okot, akár nem, ezt kapja vissza. A másik, hogy soha nem jó az osztrák parasztnak, amit csinálunk (lásd: 105-110%-os teljesítés sem) de semmi ösztönzés. Br. 100 (nettó 65) alapbért kapunk, ingyen túlórát elvárja meg hogy jópofizzál. Már egy 1-2 jó szónak is örülne az ember. Tudom, nagyfőnökségnek parasztnak kell lennie, de néha lehetne nekik is jó napjuk, ha már a zsebüket tömjük! És aki nem hiszi el, hogy válhat egy nyugodt ember olyan tahóvá, mint én (mert az lettem az elmúlt 1,5 évben) akkor javaslom, hogy álljon be valamelyik boltba dolgozni! Majd a tapasztalat...
orient 2012.11.08. 11:30:02
Pipimalac 2012.11.08. 11:35:00
2. Az eladó stílusa soha semmilyen körülmények között nem elfogadható. Még akkor sem ha már 10 perce bezártak volna.
3. Nem tegeződünk a vevővel annak külön engedélye nélkül. Sem ruhaboltban, sem étteremben, kocsmában, sehol.
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 11:35:57
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 11:36:43
komplikato 2012.11.08. 11:38:45
Csak jelzem, hogy ha nyitvatartási időn KÍVÜL (előtte-utána) számlát vagy blokkot ad ki a boltos, akkor úgy meg lehet érte büntetni, hogy leég a haja ... ha meg nem ad akkor azért. Így a történet vagy nem igaz, vagy az illető főnöke ennyire ért hozzá.
végsőkig hiszterizált agyalágyult ámokfutó troll · http://engesztelhetetlen.blog.hu/ 2012.11.08. 11:39:14
Mer a vevő is ad valamit és az eladó is mindkettő!!! És csakis munkaidőben kedves bunkó hozzászólók!!! Senki sem dolgozik munkaidő után ez nem normális!!! Vevőként te pénzt hozol de a bolt az árút úgyhogy semmi jogod ki baszni az eladóval viselkedj rendesen!!! Civilizáció kultúra tudjátok!!!
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.11.08. 11:40:11
persze ezt magasról leszarja aki kocsival jön zárás előtt 5 perccel, szerencsére a biztonsági őrök elvégezték helyettünk piszkos munkát ha valaki háborgott.
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.08. 11:40:49
"Szóval Neki minden vásárló nyűg mivel nem kap több pénzt ha egész nap mosolyog és kedves"
Akkor válasszon másik foglalkozást, pl:
-kardiológus
-hegesztő
-állatgondozó
-pék.
Ja, hogy ott tanulni és dolgozni kell. Akkor meg FOGJUK BE A MOCSKOS POFÁNKAT, ÉS TEGYÜK A DOLGUNKAT BECSÜLETTEL, AMIT MI VÁLASZTOTTUNK MAGUNKNAK.
Magyarország...
csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.08. 11:41:38
ezabloghunickmarfoglalt 2012.11.08. 11:42:01
komplikato 2012.11.08. 11:42:10
vittore 2012.11.08. 11:42:52
Virt02 2012.11.08. 11:44:36
"Akkor válasszon másik foglalkozást, pl:
-kardiológus
-hegesztő
-állatgondozó
-pék."
Az a gond, hogy szinte minden egyes foglalkozási ág megtalálhatja azt a fórumot/blogot, ahol éppen ő(ke)t szidják, elküldik az anyjába, mert olyan tahó módon viszonyulnak az emberekhez.
komplikato 2012.11.08. 11:45:47
Hát egy boltban azért nyitás elött már fel kell készülni és zárás után jön még takarítás, rendrakás, kasszazárás, stb.
Meg nyilván valaki 10-12 órát melózik meg ráhúz +1 órát, akkor szeretne még hazajutni is valahogy.
Bár mostanában meglepődve látom, hogy a boltok már nem 8-20 nyitva tartással működnek a plázákban, mint régen ...
orient 2012.11.08. 11:47:09
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 11:47:12
vittore 2012.11.08. 11:49:40
komplikato 2012.11.08. 11:50:11
Nem könyvelhető számlát ki lehet adni, pl. előlegről vagy utalásos számlát, mivel azok nem elkönyvelhető tétel kiadásakor. De előbbi lehetősége rég megszűnt abban a formában már.
csizsikpizsik _jobbulást Tito, Pique takarodj! 2012.11.08. 11:51:19
"Senki sem dolgozik munkaidő után ez nem normális!!!"
:DDDDD
Tippelek, gondolom a Főpolgármesteri Hivatal Kaszárnyaelrendezési és Lóápolási Szakértő Bizottság Titkárságán dolgozol ahol az ajtót még az egyazon emelet lévő kollégák sem nyitották még rád. Mert általában ez úgy működik hogy ha ügyfél ül nálad vagy éppen a telefon végén lóg, esetleg kolléga bejött nem ugrasz fel hogy meló vége és rántod rá a rácsot vagy zárod rá az irodát...
Jim Raynor 2012.11.08. 11:52:13
komplikato 2012.11.08. 11:52:15
Másrészt jó pár éve nem voltam eladó és ahogy ma "pörög a gazdaság", nem tudom leszek még valaha?
Dell78 2012.11.08. 11:52:38
nookedli 2012.11.08. 11:52:55
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 11:53:22
ezabloghunickmarfoglalt 2012.11.08. 11:53:30
koszi az infot, nekem pl ha ezt elmondjak hogy nekik para, akkor siman tovabballok, es legkozelebb tudom hogy ezert kell sietniuk. persze ez mar utopia...
Virt02 2012.11.08. 11:53:36
"Amivel viszont nem értek egyet hogy az összes vásárlón vezeted le, és ezért bunkó vagy mindenkivel. Nekem is vannak bunkó ügyfeleim, én sem szeretem őket, de attól még elvégzem a munkám mert ezért kapom a fizetésem és nem fair tahónak lenni csak azért mert vannak tahó vásárlóid is."
Nyilván seikof se arra gondolt, hogy örömmel, kéjesen tahó minden vásárlóhoz, egyszerűen nyilván arról van szó, hogy nem tud úrrá lenni az indulatain. Most erre lehetne mondani, hogy azért eladó valaki, hogy tudnia kell kezelni a tahó vásárlókat is, illetve nem szabad átvinni az indulatait másokra - de hát ez már csak így van (pláne ebben az országban), hogy aki valóban rendelkezik azzal a képességgel, hogy nem viszi át a másik emberre az indulatait, az nem eladónak fog menni minimálbérért egy bótba ... :-/
komplikato 2012.11.08. 11:56:14
Ezzek két icic-pici baj van.
1. Ez itt Magyarország, az eladóknak ált. semmilyen módon nem függ a fizetésük a bevételektől. Erre mondta csodálkozva egy amerikás magyar boltos ha pénzzel nem akkor hogyan motiválják itt az embereket? Sehogy. Persze vannak kivételek.
2. A boltnak és tulajdonosnak nem hiszem megéri a sok százezernyi büntetésért cserébe az a "plusz pénz".
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.08. 11:57:10
hurmazs 2012.11.08. 11:57:38
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.08. 11:58:20
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 11:59:07
Jim Raynor 2012.11.08. 12:00:04
"1. Ez itt Magyarország, az eladóknak ált. semmilyen módon nem függ a fizetésük a bevételektől."
dehogynem, ha van bevétel, van fizetés, ha nincs bevétel, nincs fizetés. meg kellene becsülni a kis bevételt is.
szerintemlehetséges 2012.11.08. 12:00:45
Plagizáló+Asszonyverő+Gyilkos+Garázda=FideszMaffia 2012.11.08. 12:01:32
"Volt, hogy megsértődött egy IKEÁs eladó, amikor tegezve kérdeztem valamit"
Jogos. Mégis mit gondolsz magadról?
Nekem meg attól van hányingerem, ha a 18 évestől a az 55 évesig bárki engem letegez. Még ha nem is vagyok 40 éves.
Virt02 2012.11.08. 12:02:42
"Tavaly egy cipőboltban maradtam záráskor csere miatt"
Érdekes, hogy minden itt elhangzott sztori cipő/ruhaboltban játszódik :)
komplikato 2012.11.08. 12:02:44
Sok év alatt biztos volt olyan pillanat, amikor problémás vevővel szemben nem voltam egy Buddha türelmű eladó, de nem sűrűn. Kifejezetten nem udvarias hála Istennek sem sokszor voltam, de azokat ma is vállalom. Vannak emberek akik a boltokat szado-mazo klubbnak nézik és nem a vásárlás a céljuk, hanem mindenki megalázása. Az ilyen vevő örömöt és hasznot akkor nyújt ha a konkurenciához megy. ;)
hurmazs 2012.11.08. 12:04:58
Ettől függetlenül a két alkalmazottat azonnal kirúgnám ilyen stílussal.
orient 2012.11.08. 12:05:02
Ezért van ha elolvasod az első kommentemet is itt, mikor bemegyek egy cipőboltba vásárolni akkor a feleségem aki majdnem csontját töri mikor elesik segítség helyett gúnyos röhögést kapunk az összes eladótól. Itt tart ma MO a 21. században, próbáld mentegetni, de sok értelme nincs.
Laci A Lakli 2012.11.08. 12:05:51
Az egész az alapállásból következik, a többi az események folyományának a folyománya...
Alapállás a vásárló leszarta az eladót, mint embert, folyománya az eladó bunkó volt vele szerintem megérdemelte...
komplikato 2012.11.08. 12:06:36
És kifejtették nekem, hogy az angol nyelvben nincs magázás.*
Én meg azt fejtettem ki, hogy nem angolul beszélünk.
*Persze van, csak ritkán használják. Meg van udvarias megszólítás is, angol tanárom minden megszólító mondatot Sir vagy Lady szóval indított.
szerintemlehetséges 2012.11.08. 12:06:45
Ha a hentesnél is lesz ilyen, esküszöm megírom azt is.
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 12:07:23
Farkantoán Chatpartner 2012.11.08. 12:09:08
Virt02 2012.11.08. 12:11:13
"Itt nem csak az egyénről van szó. Mivel társadalmilag gondoljuk / gondolják sokan ezt normális viselkedésnek ezért nem halad sehova sem az ország."
Hát erről beszélek én is :)
Errefelé senki nem akar rendesen dolgozni, mert kevésnek tartja a fizetését, ugyanakkor ELVÁRJA, hogy a másik ember viszont igenis rendesen dolgozzon (és szolgálja ki őt), akármennyi is a fizetése...
"Itt tart ma MO a 21. században, próbáld mentegetni, de sok értelme nincs. "
Ez nem is mentegetés...
És pláne nincs mentség, se a levélbeli eladók, se a feleségedet kinevetők bunkóságára.
De ezen már túlléptünk, itt mindenki általánosabban beszél.
Dr_utcai_arcos 2012.11.08. 12:13:34
zoleebara 2012.11.08. 12:14:44
herpesz 2012.11.08. 12:15:04
Kereskedelemben dolgoztam eladóként, és most is, igaz, más beosztásban.
Amikor eladóként dolgoztam, volt szerencsém szemügyre venni a magyar vásárlóközönséget. (plázában, kisbutikban, ruha- és fehérneműboltban egyaránt)
Ezeken a helyeken KIVÉTEL NÉLKÜL a minimálbért adták, de a forgalom után jutott nekem is összeg, ún. "mozgóbér". Nincs is ezzel semmi baj, nyugdíj úgyis minek, a főnök is szeretne forgalmat, így gondolhatjátok, hogy mindig kedvesen és szolgálatkészen álltam a vásárlók rendelkezésére. Nyitva maradtam zárás után is, ha kellett, mert valaki este 8-kor jött rá, hogy elfogyott otthon a bugyi, voltam lelkiszemetes, tanácsadó, mikor mi kellett. Azok az emberek, akik jól öltözöttek, volt mit a tejbe aprítaniuk és adtak borravalót is, azok mindig illedelmesen, hangosan köszöntek, nem voltak bunkók, nem voltak parasztok. Ellenben a többivel. Kamugucci, kamu LV, turis ruha (semmi bajom vele, nekem is van, de nem hordom fenn az orrom!) és azt hiszi ő szarta a spanyolviaszt. Azt hiszi, beszólhat, mivel én csak egy "szaros eladó" vagyok. (Akkoriban a jogra jártam asszisztensi képzésre, csak hát azt valamiből ki is kell fizetni) Ez az, amit nem értettem sose. Tele a plázák, kisbutikok diplomás, csinos lányokkal, a vevőszolgálatokon meg a hivatalok tele vannak bunkó igénytelen nőszemélyekkel. Találkoztam persze én is hozzá nem értő eladóval, de azt ott helyben kell elintézni és szóvá tenni, nem pedig lejáratni a szakmát ilyen beírásokkal.
tééényleg? 2012.11.08. 12:17:19
Mrs.Columbo 2012.11.08. 12:17:28
Egyben megerősített, hogy képtelen lennék ilyen helyen dolgozni és minden tiszteletem azoké, akik üzletekben eladók és nem mondanak fel az első nap után.
Virt02 2012.11.08. 12:18:51
Ott a pont.
Jimbo75 2012.11.08. 12:18:55
komplikato 2012.11.08. 12:30:10
belekotyogok 2012.11.08. 12:30:16
Plusz mi van, ha te sietsz valahova? (Pl vonatra, mert haza szeretnél érni, vagy valahova megbeszélt időpontra, ahova nem érsz oda, és ott is morcosak lesznek a csúszás miatt stb stb.)
A lényeg az, hogy vevőként ne rendelkezz a dolgozók idejével nyitva tartási időn túl.
Ettől függetlenül persze bunkózni nem kell.
(Dolgoztam családi vállalkozásban, amikor a fizető vendég az úristen. Ja, csak közben a család tönkremegy...)
Jim Raynor 2012.11.08. 12:34:36
orient 2012.11.08. 12:34:58
Mikor jó munkák voltak azokat mindig én kaptam idővel, és rendre sokkal nagyobb emeléseket is kaptam mert az az ügyfelek értékelése alapján adták, így majdnem behoztam fizetésben pár év alatt, ehhez csak rendesen kellett dolgozni. És közben állandóan neki segítettem, mert még a saját munkáját sem végezte rendesen el, hogy ne rúgják ki.
Ő meg persze állandóan ideges volt, hogy miért én kapom a jó melókat mikor neki 3 diplomája van...hát azért mert egy multi a munkavégzést nézi és nem a diplomák számát, de ezt ő nem értette gondolom. Ma sajnos 100 emberből 90 úgy gondolkozik mint a volt kollégám...sajnálkozás, panaszkodás, semmi sem jó.
Érdekes a délolasz kis faluban ahol az eladó pár száz eurót keres, kb. annyit mint egy magyar állandóan mosolyog és kedves. És nem azért mert marhára örül a szar fizetésének, hanem azért mert az alaptermészetük pozitív, kedves, optimista, próbálják az életben a szép dolgokat látni, azt hogy mim van és nem azt hogy mim nincs még. Igen itthon nem jó az élet, de MO-nál sokkal rosszabb országok is vannak tehát lehetne kicsit pozitívabban látni a világot. Budapest a világ egyik leggyönyörűbb városa. Sok pénz nem kell ahhoz, hogy az ember jól érezze magát.
Házi feladat neked: Számold össze hány mosolygó embert látsz buszon, villamoson, és amikor rálépsz valaki lábára és elnézést kérsz kedvesen hányan fognak mosolyogva visszaszólni, semmi probléma, és hányan fognak mogorván elküldeni a francba. Érdemes kipróbálni, de az eredmény nem fog meglepni. Ezek után próbáld ezt ki más országokban. AKár nyugaton, akár mondjuk egy szegény afrikai országban ahol sokkal rosszabbul élnek mint itt és ott is mennyivel kedvesebbek és pozitívabbak az emberek. Ez a probléma, és a társadalom csak a kereskedelemben és hasonló helyeken veszi ezt észre, pedig az egész társadalmat átitatja ez a fajta utálat és búskomorság..
Virt02 2012.11.08. 12:36:51
"AKár nyugaton, akár mondjuk egy szegény afrikai országban ahol sokkal rosszabbul élnek mint itt és ott is mennyivel kedvesebbek és pozitívabbak az emberek. Ez a probléma, és a társadalom csak a kereskedelemben és hasonló helyeken veszi ezt észre, pedig az egész társadalmat átitatja ez a fajta utálat és búskomorság.. "
Igen... Erről beszélek én is.
Fonák Tamás Ellenkandúr 2012.11.08. 12:37:13
Laci A Lakli 2012.11.08. 12:37:53
Ja én is mindig megkérdezem a női ruhaboltokban (amikor évente talán egyszer balszerencsémre a feleségemet én kísérem el vásárolni) hogy miért nincs sörcsap? Ha lenne minden férfi idehozná a kedvesét és a forgalom biztosan megtöbbszöröződne...
Sörcsapot és óriási plazma TV-t a ruhaboltokba, hogy tudjunk meccset nézni abban a másfél órai hezitáló gyötrelemben amit férfi társaimmal átélünk! :)
Infomaker 2012.11.08. 12:42:28
ha semmit nem ad el, akkor is nettó 70et kap zsebbe, és ha full a forgalom, akkor is nettó 70 zsebbe.
Jobb helyen úgy kéne, hogy a forgalom X %-a az eladóé.
Mindjárt kedves lenne, és előzékeny.
Dell78 2012.11.08. 12:43:01
Nekem is böszme a főnököm, ráadásul erőből, a zsé sem sok, ügyfelezek is, de mégsem vagyok velük bunkó. Hivatástudat...
Kuruttya 2012.11.08. 12:43:04
Eino81 2012.11.08. 12:46:08
orient 2012.11.08. 12:46:58
Szerintem ebben a szakmában csak jómodor kell a többi nem érdekes. Sohasem fogok sehol sem vásárolni mert az eladó rátermett és sok tapasztalata van, de ha kedves akkor biztos visszamegyek...
John Deere & Rednecks (törölt) 2012.11.08. 12:49:37
hurmazs 2012.11.08. 12:49:54
off:Csak mellékesen jegyzem meg mint vendéglátós-is-berak egy sörcsapot rögtön 3(!) wc-t kell létesíteni.A plazma tv pedig havi 30000 ft a szerzőinek..
Tuvalu 2012.11.08. 12:51:15
Elég ez a kép bizonyítéknak? :D
www.geekrant.org/2010/05/25/indy-movies-in-real-life/
Laci A Lakli 2012.11.08. 12:51:29
Könnyű ezt mondani, de emberekkel bánni baromi nehéz. Az eladók azért nincsenek a top kereseti kategóriában. Tehát sok eladónak bizony vannak megélhetési gondjai (feleségem is eladóként dolgozik) nekünk nincsenek hála az én karrieremnek. Így tudom, hogy mennyi stressz éri őket. És képzeld a feleségem aki egyébként az egyik legaranyosabb cicája a Földnek. Ő is néha olyan paprikázva jön ki az üzletből, hogy néha fél órát kell higgasztanom. A vásárlók miatt. És igenis a vásárlónak kurvára tiszteletben kell tartania a nyitvatartási időt.
John Deere & Rednecks (törölt) 2012.11.08. 12:53:20
Dell78 2012.11.08. 12:55:57
Laci A Lakli 2012.11.08. 12:56:44
Plázában nem kell nekik WC-t üzemeltetni ott van elég a 30e szerzői jogdíj pedig semmi a bérleti díjakhoz képest. A bevétel növekedés meg bőven finanszírozná azt a 30e Ft-ot. Sörcsapot akarok a női ruhaüzletekbe, hadd tudjam jobban elviselni azt a másfél órát, amikor az öngyilkosságtól a vállásig minden megfordul a fejemben.
orient 2012.11.08. 12:58:47
Vérnyúl, Döme, Dagi, Fufu, avagy a Jó, a Rossz, és 2012.11.08. 12:59:52
Virt02 2012.11.08. 13:01:25
"Bár én mindig tudom mit akarok venni és sok aszisztra nincs szükségem hozzá"
Akkor azért nincs bajuk az eladókkal veled!!! :)
Dell78 2012.11.08. 13:03:14
belekotyogok 2012.11.08. 13:09:06
Dell78 2012.11.08. 13:09:30
Szakértő? az nem volt 2012.11.08. 13:12:48
Dell78 2012.11.08. 13:13:37
orient 2012.11.08. 13:16:19
Voltunk egy vendéglátó helyen pár éve, akkor nyílt. Kávézó. Bementünk este 9 előtt pár perccel és megkérdeztük mikor zárnak mert szeretnénk kávézni sütizni. Mire , hogy 9-kor zárunk de semmi gond üljenek le. Mondtuk nem megyünk nincs gond , de nem mindenképpen tartottak. OK megsütiztünk, megkávéztunk és elmentünk (jó borravalóval). Azóta törzsvendégek vagyunk ott hetente (20%-ot kapunk minden termékből a menüből) Érdekes a hely állandóan dugig tele van.
Ellenpélda.Cserpes tejívó nyílt gondoltam kipróbálom mert dicsérik. Kérdzetem milyen menük vannak, csaj bunkón elmondta (1 hete nyitottak) , mondom jó akkor én cappucino-t szeretnék mivel az nincs menüben csak adja magában a nem tudom mivel, erre ő elkezdet felemelt hangon ordibálni, hogy azt értsem meg csak menüben van és különben is mit variálok...mondtam köszönöm kikértem a kávét és mikor készítették elköszöntem. Vagy odaadták másnak vagy kiöntötték nem tudom, de velem ne ordibáljon csak mert egy új helyen meg merem kérdezni a választékot. Ahogy kijöttem jött utánam azonnal és remegő kézzel gyújtott rá a cigire az utcán. Sok sikert kívánok nekik...
bkrix 2012.11.08. 13:16:27
áru és áru és áru
rövid u basszus. legalább aki áruval foglalkozik, az tanulja meg! nem vagyok egy nyelvtantroll, nem is érdekel a többi része, de az árútól és a muszálytól (tudom, az nem volt benne) megőrülök.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:22:28
Az alkalmazott a vállalkozótól kapja a fizetését és nem a vevőtől. Így a vállalkozó vagy az általa kinevezett menedzser feladata, hogy szabályokat állapítson meg az alkalmazottak számára.
Amikor ügyfélszolgálatos voltam, egyszer egy magát a valósnál többnek képzelő emberke azt találta írni nekem emailben: "te belőlem élsz, a seggemet is ki kell nyalnod". Na, mit tettem? Hát direkt hátra soroltam az elintézendő ügyet, majd azt a lehető leglassabban intéztem. Közben amikor átkozódott többször, hogy "mi van már?", kárörömmel küldözgettem neki a "elnézést a várakozásért, sajnos, az Ön ügye még kivizsgálás alatt van, türelmét kérjük, köszönjük, hogy a mi cégünknek szavazott bizalmat" szövegű válaszokat. Legközelebb majd kicsit visszavesz a szövegéből...
orient 2012.11.08. 13:23:13
1. meg mertem kérdezni a menüket, amit gondolom 100x kell elmondjon naponta egy újonnan nyitott boltban,
2. mert nem azt merészeltem kérni amit ő felsorolt. Ahelyett hogy kedvesen elmagyarázta volna, ehelyett ordítva megkérdezte minek variálok annyit...elnézést hogy bementem. Itt tart ma a vendéglátás MO.
Alikam 2012.11.08. 13:24:19
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:24:36
Seggkinyalás nem jár sehol, normális viselkedés jár. Amikor azonban a vevő kihasználja helyzetét - s ez Mo-n a tipikus - akkor az ellenválasz sem várat magára.
Virt02 2012.11.08. 13:25:57
Azért szívesebben olvasnék egy olyan sztorit, hogy
"Zárás előtt két perccel jöttek be hozzánk, én azért leültettem őket, megittak két kávét, meg két sütit, zárás után félórával elmentek, utána még elmosogattam, bezártam, igaz a buszomat már lekéstem, de sétáltam másfél órát a lámpafényes városban, igaz az eső is eleredt, de sebaj, végül tíz helyett hajnali egyre értem haza, beállítottam az órát reggel hatra, és azzal a boldog tudattal aludtam el, hogy ez egy eredményes nap volt..."
Környezettudatos 2012.11.08. 13:26:26
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:27:14
Az utolsó pillanatban beeső vevő alapból gyanús. Ez az APEH-ellenőrök egyik trükkje. Záras előtt másodpercekkel jönnek be, kérnek valamit 10 forintért, arra számítva, hogy nem kapnak blokkot. S ha nem kapnak, veszik is elő az igazolványt és 50 ezer forint a büntetés. Több boltos haverommal ez tényleg megtörtént.
orient 2012.11.08. 13:29:05
Környezettudatos 2012.11.08. 13:30:07
Virt02 2012.11.08. 13:31:29
A korábbi kommented akkora tahóságról tett tanúbizonyságot, hogy nem érdekel a véleményed.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:31:38
"dehogynem, ha van bevétel, van fizetés, ha nincs bevétel, nincs fizetés. meg kellene becsülni a kis bevételt is."
Látom meg sosem dolgoztál. A bevétel a tulaj gondja. Az alkalmazottnak fizetése van. Persze nyilván igaz, hogy ha valahol veszteség van, akkor az alkalmazottat előbb-utóbb elbocsátják, de ez nem közvetlen kapcsolat. Normál esetben az alkalmazott fizetése ugyanannyi minden hónapban, teljesen mindegy, hogy 5 vagy 50 vagy 500 ügyfelet szolgált ki.
Virt02 2012.11.08. 13:32:17
"Siránkozást azért csak elkezdted jó magyar módra."
A másik magyar mód meg mások szidása ugyebár. Ebben te vagy jobb.
orient 2012.11.08. 13:35:45
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:36:40
"az angoloknál CSAK magázás van, és tegezés van csak a legritkább esetben"
Ez hülyeség. Mivel a két alak egybemosódott, valójában egyik sincs. Egyszerűen nincs külön tegezés és magázás.
Hogy érzékeltessem - eredeti szakmám nyelvész - egy példa: mintha azt állítanád: a magyarban minden múltidejű ige befejezett múlt. Nem, nem az. A magyarban a múlt idők összemosódtak, s nincsenek különböző múlt idők, csak egy darab van. Akkor is, ha találsz régi szövegekben több múlt időt.
Alikam 2012.11.08. 13:37:15
Ha valaki tuskó vele,d akkor azzal elgyél te is az, az még oké, de hogy azért mert van egy tuskó és emiatt a többi normális vevővel is szívózól....
De pofán kúrnálak...
Kuruttya 2012.11.08. 13:37:19
Nekem (egyelőre...) nincsenek alkalmazottaim, de ha lesznek, biztosan nem fogok tudni tartósan együtt dolgozni olyannal, akit nem lehet akár szombat este megkérni rá, hogy foglalkozzon a munkával, ha amúgyis csak a gép előtt ücsörög.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:40:22
Ezt úgy szokás civilizáltan megoldani, hogy az alkalmazott munkaideje pl. 12:30-21:30, viszont a bolt 21:00-kor zár. A fél órában az alkalmazott elvégzi az egyéb dolgokat, pl. rendet rak, stb. és ez a félóra elég az esetleg az utolsó pillanatban bejött vevők kezelésére is.
Alikam 2012.11.08. 13:40:25
Bazz, ez az ország, ember, akkor nem fognak olyan helyre menni ahol bunkó a kiszolgálás, a főnök majd kibassza az utcára, biztos nem rakétamérnökként eladó, aztán mehet a segílyért kuncsorogni...
Nehogymár arról beszéljünk, hogy az eladó legyen kedves. Ez az alap, még a bunkókkal is kedvesnek kell lenni.
Tetszettek volna tanulni, akkor nem kéne ezt csinálni, na nem mintha nívósabb szakmákba nem kéne kedvesnek lenni a bunkó ügyfélhez is...
Ez van, bele kell nyugodni, aki meg nem érti meg az alapítson vállakozást aztán a saját kontójára bunkóskodjon, hamar megtanulja majd mi az a seggnyalás, csontig még az utolsó bunkó vevőnek is...
belekotyogok 2012.11.08. 13:41:10
Vevőként soha nem akartam, hogy nyitva tartáson túl kiszolgáljanak, még ha volt is rá pozitív példám.
Azt vallom, hogy a fizetés miatt érzett frusztrációm és egyéb körülmények nem mehetnek a munka rovására, de az eladók többsége nem heti negyven órát dolgozik, nem heti öt napra elosztva, nincs se túlóra fizetve, és minimálbérnél sem több a fizetésük, már ha tisztességesen be vannak jelentve.
Viszont azt is gondolom, hogy mindenkinek joga van rendelkezni a munkaidőn túli szabadidejével, és ebben se vevő, se főnök ne korlátozza, pláne nem elvárásként és fizetség nélkül. Nyilván normális cégeknél úgy működik, hogy van a nyitva tartási idő, meg van a munkaidő, amelynek nem sem a kezdete, sem a vége nem esik egybe - tehát nem gond 5 perccel később zárni, mert van még munkaidő.
Az, hogy a cserpes tejivóban alkalmatlan az eladó, ja, az egy egészen másik dolog.
Alikam 2012.11.08. 13:41:35
traktoroslány 2012.11.08. 13:43:05
Az, hogy megfelelő eladók legyenek a boltokban a megfelelő lelki állapotban a tulajdonos felelőssége és érdeke. Én ilyen esetekben mindig csodálkozom, hogy miért ilyen hülyék, és hagyják a saját pénzüket tönkre tenni másoknak.
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2012.11.08. 13:45:00
monyon le 2012.11.08. 13:46:21
Nem tartottak a fegyvert fejedhez, hogy a kereskedelmen helyezkedj el, de mint olvasva hozzászólásod bizonygatod kiváló munkateljesítményed, valamint hozzá állásod, ennek ellenére rühelled a vásárlókat ill. a munkád.
Kérlek vedd figyelembe, ha mi vásárlók nem lennénk, nem állnál hó végén a "nagy falikút" (ATM) előtt, mert nem lenne fizetésed. Tudod kedves ismeretlen nem a régi megszokott elosztó rendszerben élünk, hogy csak azért tartsanak téged és a hozzád hasonló megfáradt/ érdektelen embereket a boltokban, hogy meleg helyen legyetek - nem. Benneteket ELADÓKAT / KERESKEDLEMI alkalmazottakat azért vettek fel dolgozni, hogy mi vásárlókat ösztönözzetek és ott költsük a pénzünket ahol is kapunk érte valamit.
orient 2012.11.08. 13:46:45
altimus 2012.11.08. 13:48:03
nem tudom mit arultok, mekkora azon a nyereseg, de meg azt se zarnam ki, hogy a munkaltatonak nagyon oda kell figyelnie, hogy ne legyen veszteseges :)
aki mar jart a vilagban par helyen, pl. az usa-ban az tudja, hogy egy retail shop alkalmazottai hogy kell, hogy viselkedjenek. japant nem is emlitve, ahol van olyan alkalmazott akinek az a munkaja, hogy egesz nap mosolyogva, mindenkinek meghajolva es koszonve feher kesztyuben nyitogassa a bolt bajarati ajtajat.
nem szabad munkat belso igenyesseg nelkul vegezni, de ez a tema messze vezetne.
belekotyogok 2012.11.08. 13:50:16
Más az otthonról is végezhető munka, amikor pl nem kell felöltöznöd, ha már úgyis ott ülsz, pláne, ha a túlórabért megkapod érte.
Alikam 2012.11.08. 13:51:11
belekotyogok 2012.11.08. 13:53:01
És a családi vállalkozást ne hasonlítsd ám egy olyan helyhez, ahol alkalmazottak dolgoznak, valószínű, hogy a magad pénzéért sokkal szívsebben dolgozol.
A posztban írt tahóságot meg szerintem senki se vitatja, ennek egész egyszerűen nem szabad így történnie.
Peetee 2012.11.08. 13:53:18
Jim Raynor 2012.11.08. 13:53:47
látom direkt nem akarod érteni, amit írtam.
ha nincs bevétel, megszűnik a bót, tehát az eladónak nem lesz fizetése. szerintem ez elég közvetlen kapcsolat.
orient 2012.11.08. 13:54:07
Jim Raynor 2012.11.08. 13:56:01
"Viszont azt is gondolom, hogy mindenkinek joga van rendelkezni a munkaidőn túli szabadidejével, és ebben se vevő, se főnök ne korlátozza, pláne nem elvárásként és fizetség nélkül."
a főnöknek be mersz szólni, ha túlórázni kell? nem? akkor a vevővel se bunkózz.
gabcigirl 2012.11.08. 13:56:04
Egyrészt rossz az eladók motiv.rendszere. Ámerikában pl. igenis van forgalom utáni jutalék, kvázi érdekelt az eladó abban, hogy jól végezze a dolgát. Másrészt nagy anyagi felelősséghez képest (kassza, árucikkek, admin.) keresnek gyalázatosan keveset.
Ugyanakkor tényleg bunkóság kicentizve, utsó pillanatban beesni és úgy tenni, mintha időmilliomosokkal lenne tele a bolt. Ez legfeljebb akkor elfogadható, ha valami sál-fülbevaló -szerű cuccért ugrik be, amit előre kinézett és nem kell próbálgatnia.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 13:59:00
Nem éppen. Nem ismered a valóságot.
belekotyogok 2012.11.08. 14:00:29
Jim Raynor 2012.11.08. 14:02:44
na mesélj, mi az az üzlet, ami bevétel nélkül is működik? igencsak érdekelne.
orient 2012.11.08. 14:05:55
Reszelő Aladár 2012.11.08. 14:11:46
Mivel az eladó anyagilag aligha érdekelt, simán kivág mindenkit.
A kasszát lehetne 20:01 kor is zárni, ha már kiment mindenki.
A 19:45 -kor betérővel pedig finoman lehet közölni, hogy ma "sajnos csak 20:00-ig tartunk nyitva", holnap lehet jönni reggel 8-tól.
Nem hiszem el, hogy megfelelő hozzáállással és tisztelettel nem lehet ezt csinálni.
Ha a buta eladó nem érzi, hogy ha ő szarul csinálja, akkor annyi a boltnak, akkor a tulajnak kellene erre odafigyelni. Esetleg bemenni zárni, sőr uramboccsá dolgozni. Itthon mintha az lenne a divat, hogy a tulaj csak pénzt számolja (számolná), majd megy a panasz, hogy nem megy a bolt...
Ezért tartunk itt.
belekotyogok 2012.11.08. 14:12:04
Lakmusz 2012.11.08. 14:12:26
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:18:27
Nyilván nem működik, de a kapcsolat az alkalmazott fizetése és az üzlet bevétele között közvetett, áttételes. Ha kevesebb vevő jön be, annak az eladó örül, mert "kevesebb a munkája", ez is mutatja a kapcsolat közvetettségét.
Plumper 2012.11.08. 14:21:28
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:22:00
Alapvetően kell egy hozzáértő tulaj vagy egy általa kinevezett szakértő menedszer (üzletvezető). Az valamiféle marxista csökevény, hogy "majd csak valahogy mennek a dolgok". Nem, nem mennek, hanem káosz lesz. A vezető alapvető szükséglet. Ahol nincs vezető, ott káosz van és előbb-utóbb csőd.
A vezető egyik alapfeladata pedig meghatározni az alkalmazottak munkaidejét és megállapítani a munkavégzésre vonatkozó szabályokat.
Plumper 2012.11.08. 14:24:30
Ácsorogni sem hagynak, rögtön ugranak, hogy "Segíthetek?!" (értsd: ugye most nem fogsz lopni). Ha jó a csaj, akkor "Persze, segítesz lehúzni a sliccem? Jó lassan, ne siess úgy".
Arra nem gondolnak, hogy 2 eladó fizetése + álkamera, tükör jóval olcsóbb lenne.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:32:42
Nyilván ez mindig egy egyesúlyi játék.
Az alkalmazott érdeke, hogy minél kevesebb munkáért minél több fizetést kapjon.
A vállalkozó érdeke pedig, hogy az alkalmazott minél több munkát végezzen minél kevesebb fizetésért.
A játékszabályokat a piac állapítja meg. Ha a vállalkozó túl keveset fizet és/vagy túl sokat követel, nem lesz alkalmazottja vagy csak a legrosszabb alkalmazottat tudja megszerezni. Ha meg az alkalmazott túl sok pénzt kér és/vagy túl keveset dolgozik, nem talál állást.
Jellemzően létrejön egy adott egyensúlyi helyzet, mely mindkét félnek legalább miniméálisan kielégítő.
A legtöbb probléma nem is ebből van, hanem a menedzsment hiányából vagy alacsony hatékonyságából. Hiába jó a fizetés és jó a munkaerő, ha nincs jó szervezés - ez sokszor ROSSZABB eredményt ad, mint a jól szervezett, de rosszul fizető és rossz munkaerejű vállalkozás.
herpesz 2012.11.08. 14:33:25
-ha megkérdezi hogy segíthet-e, elzavarod
-ha nem kérdezi meg, akkor leszidod, hogy semmibe néz
-ha tegez, az a baj (adja meg a tiszteletet)
-ha magáz, az a baj (ennyire idősnek nézek ki)
-ha pakolgatja a ruhákat amíg ott vagy, zavar, mert nem hagy nézelődni
-ha nem pakolja össze, akkor rumlis a bolt
-ne takarítson, mert te ott vagy
-takarítson, mert áll benn a latyag
herpesz 2012.11.08. 14:34:38
Környezettudatos 2012.11.08. 14:36:49
Környezettudatos 2012.11.08. 14:37:41
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 14:37:49
Ez is hozzáértés kérdése. A profi helyen tudják, hogy meg kell kérdezni, hogy "segíthetek?", de ha a vevő láthatóan nem akar segítséget, akkor ezek után békén kell hagyni, hagy koboróljon a boltban.
Különösen röhejes tapasztalatom, amikor könyvesboltban a buta vezető kiadja utasításba az eladóknak, hogy folyton kérdezgetni kell a vevőket, hogy "segíthetek?" meg "mit keres?", pedig tudható, hogy ez pont olyan műfaj, ahol a sokáig magányosan kóborló vevő vásárolni szokott, s ha meg megzavarják, elmegy egy másik boltba, ahol nyugodtan nézelődhet, válogathat.
Környezettudatos 2012.11.08. 14:41:46
-ha megkérdezi hogy segíthet-e, elzavarod
Nem, vagy igénybe veszem a segítségét vagy megköszönöm a felajánlást de nem kérem.
-ha nem kérdezi meg, akkor leszidod, hogy semmibe néz
Nem. Ha semmibe vesz, akkor esetleg nem ott vásárolok. Esélyes a célprémium bukása.
-ha tegez, az a baj (adja meg a tiszteletet)
Pontosan. Ez nem kocsma.
-ha magáz, az a baj (ennyire idősnek nézek ki)
Elvárom. Majd tegeződünk a fehér asztalnál vagy az ágyban, de a bolt az nem erről szól.
-ha pakolgatja a ruhákat amíg ott vagy, zavar, mert nem hagy nézelődni
Nem zavar. Ha zavar, megkérem, hogy egy kicsit függessze fel a ténykedést. Fel szokták.
-ha nem pakolja össze, akkor rumlis a bolt
Hát igen. Ez a dolga többek között. Szörnyű!
-ne takarítson, mert te ott vagy
Tőlem takaríthat, de ne a lábam alatt. Nem tisztálkodni megyek oda.
-takarítson, mert áll benn a latyag
Igen, takarítson. Többek között ez a dolga. Latyakot és latyagot is. Nyilván akkor, ha nem zavarja vele a vevőit.
Mi is a probléma?
Környezettudatos 2012.11.08. 14:42:47
Zseer 2012.11.08. 14:55:13
masreszt viszont a jelenlegi munkahelyemen a zaros muszak ugy nez ki,h 9ig fogadjuk a vevoket,utana van meg 10 perc adminisztracio es kenyelmes tempoban 15 perc a vasutallomas (felkor indulnak ,orankent)
ez kb. azt jelenti,ha valamiert 10 perccel kesobb zarok be,akkor az atoltozest kovetoen van 5 percem,h legyalogoljak olyan 1.8 kilometert.
ha ez nem jon ossze (sprintelve is eselytelen) ulhetek 1 orat az allomason,ami telen kimondottan kellemes tud lenni.
herpesz 2012.11.08. 15:00:34
ha ezek után megkérdezed, hogy mi is a probléma, akkor bizony gond van, hiszen most foglaltad össze mi a probléma :)))
Az, hogy bármit csinál, LEHETETLEN a nagy magyar TUDATOS vásárlóknak megfelelni :)
Csak az utolsó pontot emelem ki, a takarítást-nem takarítást: elvárod, de ne a lábad alatt, azért, hogy utána összekoszold újra. Vagy menjen mögötted a felmosóval?:)
orient 2012.11.08. 15:05:30
Egyet azért elvárok mint mindenki más szerintem. LEgyen mindig kedves és szívélyes a kiszolgálás. Ha ez megvan a többi az csak kukacoskodás.
Alikam 2012.11.08. 15:07:44
Ha meg ennyire ki vagy centizve, akkor inkább indulj el fél órával később... és akkor még az utolsó pillanatban beesett vevők miatt sem kell aggódnod...
herpesz 2012.11.08. 15:10:25
ez a jó szó :) kukacoskodás :)
És szerintem el is jutottunk a lényeghez, hiszen mindennek ez az alapja: ezek a szituációk azért vannak ennyire felfújva, mert a magyar ember frusztrált, és imád kukacoskodni. 10 forintért ordibál, képes lejáratni magát, hogy utána pöckösen, hátát kihúzva elvonuljon haza azzal a tudattal, hogy ő most jól megmondta.
Parajpuding 2012.11.08. 15:11:25
Két dolgot kellene megjegyezni alaptételként és elsőként, hamár ösztönös késztetésből nem megy: a VEVŐ-nek mindig igaza van és hogy a vevő bunkósága, illetve semmi egyéb sem jogosíthatja fel az eladót arra, hogy ő is az legyen. Ennyi. Vigasztalhat, hogy manapság az ebben dolgozók 98 százaléka hasonló cípőben jár. És ezért születnek hasonló blogbejegyzések.
Alikam 2012.11.08. 15:13:27
Viszont az inkább igaz, hogy a vevő észrevételeit, kéréseit mindig normálisan végig kell hallgatni és amennyiben módjában áll az eladónak, válaszolni, reagálni rájuk..
orient 2012.11.08. 15:14:41
herpesz 2012.11.08. 15:18:59
nem, már ne is haragudj, velem megtörtént, hogy egy vevő minősíthetetlen hangnemben kezdett el velem beszélni, (konkrétan kurva anyázott) mire megmondtam neki, hogy nem kötelességem kiszolgálni. Eladó vagyok, nem lábtörlő. Persze az úr is ugyanezen a véleményen volt mint te, hogy márpedig neki köteles vagyok a fenekét kinyalni, szép vita kerekedett belőle, főnökségig is eljutott. Mivel nem az áruval volt baja, hanem személy szerint velem, ezért jogilag nem tudott mit csinálni (nem voltam neki szimpatikus, mivel 3x mondtam el neki hogy az a termék amit keres, megszűnt) Jött a tulaj, és a tulaj is megmondta neki, hogy az alkalmazottja vagyok, és ismer, és tudja, hogy alapos okom volt kitenni az úriembert az üzletből.
Igen, kitettem, érdekes, sehol sem olvastam hogy beírt volna, hogy őt nem szolgálták ki egy alapos anyázás után.
Mindennek van határa, elmehet felőlem máshova megvenni a szarját, akkor se anyázzon.
herpesz 2012.11.08. 15:21:17
ebben is igazad van, sajnos felhígult ez a szakma, sok olyan eladó is van, aki azt sem tudja, mit árul.
Örülök, hogy megszabadultam az eladói státuszomtól, akkor jöttem rá, hogy az emberek nagy többsége menthetetlenül seggfej.
értelmes hang 2012.11.08. 15:21:24
Az a baj, hogy nem tudnak az emberek normálisan kommunikálni egymással. Csak puffogni meg dünnyögni tudnak, mint valami Ősember, és csodálkoznak, hogy nem megy a bolt!
herpesz 2012.11.08. 15:22:42
a mondókád első személyes megjegyzését pedig igyekszem figyelmem kívül hagyni, hiszen az élet erre rácáfolt ;)
orient 2012.11.08. 15:25:59
Jim Raynor 2012.11.08. 15:30:45
igen ám, de kb. a harmadik kevesebb vevős hónap után a tulaj le fogja csökkenteni az eladók számát, ami viszont nem annyira közvetett kapcsolat.
másrészről, egy komoly szemléletbeli probléma, hogy az eladók annak örülnek, ha kevés a vevő.
Misi56 2012.11.08. 15:33:29
Amatőr 2012.11.08. 15:33:39
Zseer 2012.11.08. 15:43:12
miert tennek ilyet?
egy ev alatt 1X volt,h nem ertem ki idore es 2-3 alkalom volt,h valaki kidobott kocsival az allamosra.
semmi ertelme nem lenne direkt 1 oraval kesobb (10 helyett 11-re) hazaernem.
herpesz 2012.11.08. 15:44:04
Nagyon divatos lett, hogy a fiatal lányok hajlamosak azt mondani szituációkban, hogy "gecíííí". Na nekem ettől kiütéseim vannak, tegnap is egy szépségszalonban röhögcséltek a fodrászlányok, és félpercenként mondogatták hogy "gecííí, bazdmeg, anyád" Na én ezt nem bírom. Lejár a bérletem és többet oda se megyek. (bár ez nem bolt, de mindegy, azért megosztottam)
Grizon 2012.11.08. 15:46:57
TheRminator 2012.11.08. 15:47:53
preddy 2012.11.08. 16:17:09
Te vagy az eladóért, nem ő van érted! Érted?
Riwera · http://kep.ivpicture.hu/276896.t.jpg 2012.11.08. 16:19:25
Ott rontották el az egészet, hogy amikor a rácsot engedték le, akkor giotin módjára kellett volna leengedni, azt a bizonyos rácsot!
Ha így lett volna, akkor ez a poszt is feleslegessé válna! :D De záróra után a VEVŐ TAKARODJON EL A JÓ ÉDES .......... -ba!
Hétvégén meg végképp mivel, ebben a KIBASZOTT országban plázaturizmus működik!!!
Tapasztalatból mondom (ALLEE), hogy sok kisgyermekes anyuka abban a mocskos plázában neveli fel a porontyát.
Aztán csodálkozik, ha a gyerek később majd leszar mindent és nem lesz neki értékrendje!
Véleményem szerint a posztoló egy senkiházi plázacica, aki az esti órákban baszogatja a bolti eladókat, majd posztot ír, arról hogy mi is történt ma vele.
Ahelyett, hogy a családjával (párjával) eltöltse ezeket az órákat.
Akinek meg ez nem tetszik az vegye be a 2 méteres kékerest! :D
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 16:20:24
Én a "mit keres?" kérdésre azt mondom mérges arckifejezéssel "semmit!", ez általában használ.
maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.11.08. 16:21:17
Mindenki örül, ha kevesebb a munkája.
Timil 2012.11.08. 16:35:39
Reszelő Aladár 2012.11.08. 17:07:53
Viszont az alkalmazott hozzáállása leszaz, amiért visszamész valahova, vagy messze elkerülöd.
Jártam egy időben egy farmerboltba, közepes minőség, közepesnél kicsit kevesebbért, fullos kiszolgálás. Mert a tulaj csinálta. Nála akkor is volt vevő, amikor máshol nem, és amikor más már rég bezárta a boltot (végleg), akkor ő még talpon volt. Azóta sajnos már ő sincs ott.
Itthon sikerült elhitetni sokakban, hogy a munka nélkül is meg lehet élni, elég ügyeskedni. Sőt, dolgozni elég ciki, a posztban szereplő eladó pedig bármekkor fizetéssel elégedetlen lenne. Sőt mivel már 3 hónapja ott dolgozik, lassan már ő lehetne az üzletvezető.
Nehéz elképzelni, hogy 30 évig ott dolgozzon.
protézisesh 2012.11.08. 17:31:11
jobb helyeken (külfőd, nemtom itthon is van-e ilyen, jut eszembe: van, már találkoztam vele) bizony a "ténfergő" eladó, aki végig segített méretet/fazont keresni, viszi oda a cuccod a kasszához, és először az ő vonalkódját húzzák le, magyarul eladónként is látják, hogy mennyi árbevételhez van NEKI SZEMÉLYESEN köze. Innét már csak egy fél lépés, hogy a fizujának a nagy része is ezzel összefüggésben keletkezzen...
2012.11.08. 19:06:19
Vittore. 2012.11.08. 19:10:06
Szülők látogatóba jöttek, négyen leültünk a teraszon, ittunk 2 korsó sört, 2 üdítőt, 2 hosszú kávét, meg 2 cappuccino-t, aztán amikor a pincér kihozta az egyáltalán nem kis összegű számlát, fizetés után vettem észre, hogy még egy cappuccino-t kiszámláztak a biztonság kedvéért.
Persze amikor ezt szóvá tettem, egyből kiderült, hogy nem is az a pincér számlázott, hanem egy másik, blabla, és nagy duzzogva visszahozta a cappuccino árát, a borravalót persze megtartotta. Azóta sem jártunk ott, 1 évig, míg ott laktunk, inkább mindig másik helyet választottunk. Biztos megérte nekik..
Johnsmith000 2012.11.08. 19:48:16
De amíg kedvesek és azt a nagyon kevés dolgot amit ez a "szakma" igényel tudják teljesíteni, addig én is kedves vagyok, hiszen ők is emberek ugyebár. Vagy hát ezt kellene tettetni
Johnsmith000 2012.11.08. 19:58:20
köteles vagy kiszolgálni, MERT EZ A DOLGOD. ez a tévképzet sajnos sok helyen el van terjedve, ha meglátná ezt egy értelmes vezető csak pislognál, nem olyan nehéz, jobb helyeken azonnal, egy fél pillanat alatt kiraknak a munkahelyedről ha így állsz hozzá.
bár jobb helyeken nem is kell alulképzelt idiótákkal vitatkozni ha a 30 ezres cipő 3 hónap alatt lefoszlik a lábadról, ha egy olyan hülyébe fut bele az ember mint te, akkor szimplán megmondod, hogy ne neki írják a jutalékot, és a 3. után szintén azonnali kirúgás.
seikof 2012.11.08. 21:40:28
herpesz 2012.11.09. 08:07:16
Te pedig egy kispöcsű fazon lehetsz akinek nem jött be az élet és az egyetlen öröme ha anyázhat a boltban
GMS 2012.11.09. 10:07:22
én mindig az szoktam mondani, hogy nem kell adott embernek azt a munkát végezni, amit nem akar -keressen mást, ha kell, akár váltson lakóhelyet. sokszor megéri, megérné, de a magyar inkább marad a szar helyen, sokan nem tudnak, vagy nem is akarnak, netalán félnek rendesen bértárgyalni, pedig ha meg sem nézed, meddig mehetsz el, akkor mindössze mindig elfogadod, amit adnak. utána meg morogsz. mi értelme ennek??
és azt sem értem, miért kell egy privát szolgáltatócégnek magyarázni, hogy ne a nap közepén akarjon velem a lakóhelyemen találkozni, mert én is dolgozom. aki ilyen munkát végez, az ne dolgozzon már 9-5-ig, mint egy irodában - könyörgöm, annak legyen rugalmas munkaideje. érjen rá reggel meg este, napközben meg intézhesse egyébb ügyeit, vagy 12 órázzon adott időszakban, utána meg kapjon 1 hét szabit. minden megoldható, ha megakarjuk oldani, ha nem, akkor nyilván nem.
GMS 2012.11.09. 10:14:20
mojoking77 2012.11.09. 10:27:01
I. Dolgozol 9-17-ig, viszont akkor az utolso percig elszmolod a tulorat,
II. Rugalmas munkaredben dolgozol, ertsd, nagyjabol akkor mesz be amikor akarsz, viszont a meloknak meg kell lenni. E mellett szinten elszamolod az esetleges tulorat. Vannak hatulutoji a multi cegeknek, d meg veletlenul sem az amit te leirtal.Kicsit el lehetsz tevedve, vagy szimplan kotozkodni akartal. Udvozollek a valo vilagban.
Johnsmith000 2012.11.09. 11:54:20
a farkam elég nagy, köszönik szépen a látogatói, az életemben meg már sokkal többre vittem, mint a kommentjeidből ítélve te valaha is fogod vinni : )
Johnsmith000 2012.11.09. 11:56:17
Johnsmith000 2012.11.09. 11:57:48
herpesz 2012.11.09. 12:15:07
valószínűleg mégiscsak valami komoly elfojtással rendelkezel, ha csak a személyes sértegetés maradt :)
elég gyökér dolog egy nicket megtámadni, hogy biztos szar ember, úgyhogy nekem nem kell veled leállnom vitatkozni, égeted te magad rendesen :))
herpesz 2012.11.09. 12:46:27
ja, és egy utolsó, elnézést hogy több részleten írom, tudod van aki dolgozik is, nem ez az egyetlen egy örömöm, az lenne az örömöm, ha tudnám csinálni tovább fennakadás nélkül a dolgom, és nem ilyen tajgetoszpozitív emberek miatt lennék feltartóztatva----
üldözési mánia?:)))
Johnsmith000 2012.11.09. 13:55:19
herpesz 2012.11.09. 14:07:15
szerintem te félreértésben vagy :)
...akármennyire is nyilvánvaló hogy szeretnéd hogy kezdjenek a herpesz nickeddel valamit...-ezt hol láttad?
...de te tényleg nem véletlen vagy csak eladó...-ezt hol olvastad hogy eladó vagyok?
...hiszen ahogy írtad a boltban is képtelen vagy felfogni a legegyszerűbb dolgokat...-ezt hol olvastad?
...akkor ne személyes sértésként fogd fel...l- nézzük vissza miket írtál: szellemi sasmadár lehetsz;egy olyan hülyébe fut bele az ember mint te; tajgetoszpozitív ember
Menj vissza dolgozni, nem neked való ez az egész kommentelősdi :))
Johnsmith000 2012.11.09. 14:18:51
herpesz 2012.11.09. 14:31:20
lüke 2012.11.12. 14:08:56
hol nem azok?
kérném felsorolni!
2012.12.26. 14:18:20