Néhány napja még azt a kérdést tettük fel, hogy érdemes-e az embernek outletbe járnia, megéri-e várni egy termék kifutására, hogy utána esetleg 30 százalékkal olcsóbban vásároljuk meg az agglomerációban. Hogy melyikbe, azt nem firtattuk. Most viszont az outleteket vette szemügyre az ingatlanpiaci elemzésekre szakosodott Eston. Szerintük a három M0-ás mellé, egy kupacba települt versenyző (GL, Premier, M1) közül csak a Premier marad meg.
Ezt most már nem is olyan nehéz megjósolni, hiszen az építészetileg legizgalmasabb (igazából csak nevében outlet) M1 már be is zárt. Igaz az Eston szerint többek közt épp az épülettel volt baj: "a kevés szabadtéri parkolóhely ellensúlyozására épített mélygarázs időigényesebbé teszi a vásárlást, az emeletes elrendezés pedig kevésbé áttekinthetőbb, mint a hagyományos bevásárló utcás változat."
Hogy a GL sem sokáig húzza, arra bizonyíték, hogy már fenn vannak az APEH adósok listáján, na és a honlapjuk sem frissült november óta. "A GL esetében valószínűleg nem történt körültekintő helyzetfelmérés az építkezés megkezdése előtt, (...) a Premier ezzel szemben megnyitása előtt és után is agresszív kampányt folytatott az összes médiumban, így az outlet szóhoz önkéntelenül is a Premier társult a vásárlók fejében. Lokációját tekintve a városból kivezető útvonal mentén helyezkedik el, az útról jól láthatóan, míg a konkurencia az M0-ás kevésbé forgalmas vonalán, leszállóágban lévő bevásárlóközpont szomszédságában. (...) A Premier még megközelítésének módján is változtatott, átalakítva a bevezető útvonalat, a másik fél forgalmának elcsábítása érdekében."
A siker és a bukás okait egy táblázatban foglalta össze az Eston, ami mindennél ékesebben beszél:
![]() |
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
balazsman 2009.06.27. 22:50:30
pefe 2010.07.02. 14:22:07
A titok az, hogy a Premier meg tudta győzni a nagy márkákat, míg a GL gyakorlatilag üres volt. Plázáknál nem ritka, hogy nagy neveknek még ingyen is adnak egy időre helyet, hogy a többiek is odamenjenek. Valószínűleg ez történt a premiernél is.