Nem tudom mi történt tegnap a gazdasági napilapokkal, de teljesen rákattantak a boltosdira. A Világgazdaság Tesco-ruházati cikkét már posztoltuk, most a Napi Gazdaságon a sor, ahol három témába vágó anyag is megjelent. Kettőt a napi turkálókba tettem, de a diszkontos cikkük megér egy külön posztot is. Mint írják: "Idén a szokásostól eltérően már június közepén megkezdődött Magyarországon a ruházati nyári vásár: több plázában és a Fashion Streeten, illetve a Váci utcai áruházakban is megjelentek a 30-50 százalékos leértékelések. Nyugat-Európában nem, itthon viszont meglepő a nagy akciózás."
"A KSH adatai szerint a ruházati piacot kevésbé érinti a kereskedelem visszaesése, de a szakértők szerint ez annak köszönhető, hogy a korábbi évek bázisa rendkívül alacsony, ráadásul az utóbbi néhány hónapban a ruházati piac szinte csak a leárazásokról és az akciókról szólt. A ruházkodásban Magyarország az utóbbi egy-másfél évben lényegében diszkontországgá vált, köszönhetően a rendkívül sikeres outletfejlesztéseknek, illetve a középkategóriás márkák gyors terjeszkedésének." Érdemes végigolvasni az egész írást, amely arról szól, hogy egyszerűen nem éri meg senkinek sem teljes árú cuccokat kínálni, mert akkor tönkre mennek, illetve, hogy ez még csak a hazai gazdasági megszorítások hatása. A világválságé majd csak ősszel csap le, na akkor fog tönkremenni a boltok többsége... [napi]
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
balazsman 2009.06.27. 20:51:54
Igazából arról lenne jó többet tudni, hogy a hagyományos felső-középkategóriás brandek (Mexx, Cottonfield/Jackpot) hogy bírják... ezek itthon tipikusan a polgári-értelmiségi réteg kedvencei, de az utóbbi években nem terjeszkedtek (a Jackpot kimondottan összement) és az áraikból-választékukból kiindulva nem tudom elképzelni, hogy széles körben népszerűek lennének. Szociológiai adalék még, hogy éppen ez a társadalmi réteg vékonyodott el a leginkább.
Az is igaz viszont, hogy éppen ez a két cég az, akinek az outletekben koncepció-hű a magatartása Biatorbágyon és Parndorfban is.
Július 1-től amúgy Swarovski leértékelés, de lehet, hogy megint rendeznek a törzsvevőknek -1 napon elővásárlást
daniferi 2009.06.27. 21:00:54
Mivel kevesebben járnak ilyen helyre ruhát venni, muszáj a boltoknak valamit tenni. Őszintén szólva, én se nagyon vettem ruhát manapság, mert kevésbé jut rá pénz. Bár van munkám, de a válság kirobbanása óta a fizetésem csökkent (nem csak értékben, valójában is), az árak nőttek, úgyhogy minden forintot be kell osztanom. S félek, ennél még csak rosszabb jön...
bUddy 2009.06.27. 21:53:41
Angliában tavaly októberben - amikor ugye a legpesszimistább volt a hangulat minden területen - több outlet center ért el rekordforgalmat. Az outletek (legalábbis a jól üzemeltetett példányok) Európa-szerte egyre sikeresebbek, immár több gyártó is tart kizárólag az outletekben értékesített modellsorozatokat - ami ugye némileg ellentmond az outlet eredeti koncepciójának, de ez érthető módon senkit nem érdekel -, és paradox módon éppen a válság miatt tervez egy sor outlet center tulajdonosa jelentős területbővítést.
v2peti 2009.06.27. 22:58:32
A diszkontokkal az a baj, hogyha egy adott márkájú terméket akarok venni, akkor sok diszkontba hiába megyek. Míg a drágább Intersparba szívesen járok (ha nem is megyek mindig oda) a nagyobb választék miatt.
Ezért nem értem, hogy az igényesebb német vevők miért nem tudják eltartani a közepes árfekvésű hiper-szupermarketeket, azaz miért esik azokban is annyira vissza a forgalom?
belize 2009.06.27. 23:12:25
bUddy 2009.06.27. 23:19:57
Másrészt a németek mindig is preferálták a belvárosi üzleteket (ez talán változik, de nagyon lassan), így a hipermarketek a nem-élelmiszer felhozatalukkal is szenvednek, mert a kedves vásárló nem náluk fog tévét, ruhát, sílécet venni, hanem belvárosi szaküzletekben.
Káposztakukac 2009.06.28. 01:18:01
hölgymenyét 2009.06.28. 08:27:16
hölgymenyét 2009.06.28. 08:27:57
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.28. 09:32:59
Kurva egyszerű, lehet hogy valójában az a teljes ár ami rá van írva, csak van mellette egy AKCIÓ felirat (vagy diszkontüzlet a cégéren) és máris viszik.
pappito · http://pappito.com 2009.06.28. 09:46:02
égafater 2009.06.28. 10:09:26
De lagalább vmi értelmes gazdaságot támogatnánk ezzel, de nem, term. ez a pénz is Kínába tart.
Sir Zet 2009.06.28. 10:12:53
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.06.28. 10:39:56
Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.28. 10:49:40
Erről bővebben:
hiper.blog.hu/2008/12/09/mennyi_is_az_annyi_2
tony montana 2009.06.28. 12:21:38