Hirdetés

Mr.Sale

Erre jártunk

Budapest Butik

Az Urbanista boltos blogja.

Vettél valami klasszat? Láttál egy dögös kirakatot? Új bolt nyílt a szomszédotokban? Megette az uzsonnád az eladó néni? Írd meg a Budapest Butiknak!

Friss topikok

BpButik címkével

Ezt írja az Urbanista

Nincs megjeleníthető elem

Címkék

ablon fashion center (4) akció (83) akvárium (3) alkalmi (4) allee (13) alsónadrág (3) alterego (2) andrássy út (11) andrews ties (4) árak (3) arena plaza (6) aréna pláza (11) árkád (33) árleszállítás (11) armani (6) astoria (6) bál (2) balkantango (4) bázis 2000 (2) bécs (2) bellinda (2) belváros (2) benetton (3) bershka (8) bestseller (2) bevásárlóközpont (29) bezár (2) bezárás (13) bikini (2) bkv (3) blaha (5) blaha lujza tér (2) blog (7) blogok (9) blokk (2) blúz (4) bolhapiac (4) bolt (2) boltbejárás (18) bőr (4) bőrdzseki (2) bőrkabát (2) bosnyák tér (2) bp (5) bringás bolhapiac (4) budapest (7) bugyi (4) butik (2) butikosok figyelmébe (8) byblos (2) c&a (10) ca (2) calliope (2) calvin klein (2) campona (7) catwalk (2) cipő (42) coca cola (3) commuter (2) converse (3) corvintető (2) corvin átrium (2) csencselde (2) csepel pláza (2) csere (2) cserepiac (2) csizma (4) cukiság (2) d&g (2) deák tér (2) debenhams (2) decathlon (2) deichmann (4) design (4) designer outlet (3) divat (6) divatbemutató (16) divatcsarnok (2) divattervező (9) diy (5) dizájn (12) dm (2) dohány utca (7) douglas (2) duna plaza (2) dzseki (2) eclectick (3) égbolt (2) egyenruha (3) ékszer (16) eladó (5) energie (6) építés (3) erzsébet körút (8) erzsébet tér (9) esemény (3) esküvő (2) esprit (2) estélyiruha (2) europark (4) extrém (3) farmer (6) fashion street (5) fehérnemű (10) felirat (6) fénykép (7) ferenci nyolcad (2) ferenczy istván utca (2) férfi (10) férfiing (2) férfi cipő (2) fesztivál (3) formaruha (3) fregoli (2) fülbevaló (4) fürdőgatya (2) fürdőruha (3) gant (2) gap (2) garage store (4) gas (4) gasztro (2) geox (2) gl outlet (2) gödör (6) gozsdu udvar (2) griff (2) gumicsizma (2) gyerek (5) gyerekruha (3) gyűrű (6) h&m (18) hálóing (3) harisnya (4) használt ruha (5) hervis (6) hét képei (7) hibás (3) hippsy (3) hirdetés (3) hm (10) hol jártunk? (2) humanic (4) humor (3) idegesítő (4) ii. ker (11) iii. ker (6) ikea (2) ing (9) inka ház (2) insitu (10) intimissimi (2) jack&jones (2) jajcica (2) játék (2) javítás (3) jeans club (10) kabát (7) kalap (2) kalocsai (3) kampány (2) karkötő (2) károly körút (3) kazinczy utca (3) kendő (2) kerékpár (28) kiállítás (9) kiegészítő (42) kiegészítők (2) killah (4) kínai (2) kínai piac (2) kirakat (17) király utca (2) kiscelli múzeum (3) kiskörút (4) köki terminál (5) kollekció (2) költözés (3) komment (3) környezetvédelem (4) kossuth lajos utca (5) központ (10) krea (2) külföld (2) látomás (5) leárazás (7) leonardo (2) levis (7) lollipop (3) lonsdale (2) lövőház utca (2) lucky13 (2) m1 outlet (2) makány márta (2) mammut (12) mango (2) marabu (3) marc (2) marks&spencer (2) marks and spencer (2) matthew williamson (2) matyó (4) mellény (7) menyasszonyi ruha (3) mexx (2) miss sixty (6) mom park (6) mono fashion (7) mozi (2) mrsale (17) mundo (4) musu (2) múzeum körút (4) múzeum krt (2) náci (2) nadrág (10) nagykörút (22) nagy budapesti kultúrzsibi (2) nanushka (4) napi turkáló (64) napszemüveg (3) neo center (2) new yorker (11) nike (5) női (7) nyakkendő (4) nyár (3) nyitás (25) nyugati nyolcad (3) nyugati tér (3) office shoes (3) olasz (3) olcsó (11) öltöny (10) olvir (3) only (2) orsay (2) örs vezér tere (3) ősz (3) ősz/tél (3) outlet (10) öv (5) overstore (4) papucs (2) pazicski (3) pimkie (8) politika (2) póló (16) postástáska (7) prada (3) praktikus (2) premier outlets (2) premier outlets center (3) próbafülke (3) program (2) programajánló (3) promod (9) pull&bear (2) pulóver (10) quechua (2) ráday utca (2) rákóczi út (3) reebok (2) rejtvény (3) reklám (2) reserved (10) retrock (5) rieker (2) romani design (2) rossmann (3) rövidnadrág (5) rózsakert (3) rude (3) ruha (23) ruhacsere (2) ruhagaléria (2) s.oliver (2) sál (2) sapka (2) skála (5) skála metró (4) sport (6) springfield (15) starz.hu (6) sterling galéria (2) stradivarius (4) streetstones (7) stylewalker (5) stylist (3) sugár (6) sunsetstar (2) szent istván körút (3) szépművészeti múzeum (3) szép szidónia (2) szex (4) szexi (2) sziget (2) szimpla (5) szívatás (3) szoknya (4) szuvenír (2) takko fashion (2) táska (24) tavasz (8) tec (2) teréz körút (10) tesco (4) thor steinar (5) ticci (2) tippeld meg (4) topshop (2) töri (2) triumph (2) turkáló (27) tyra clothing (2) use (6) utcadivat (2) v. ker (54) v50 (3) váci1 (2) váci út (2) váci utca (8) vadjutka (2) vagabond (3) válság (2) van graaf (2) varroda (2) vásár (5) végkiárusítás (4) vero moda (3) verseny (7) vi. ker (38) vii. ker (39) viii. ker (6) világítás (2) vintage (4) visszaváltás (2) vörösmarty tér (10) wamp (10) webshop (2) weiner leó utca (5) westend (21) womensecret (2) womens secret (3) women secret (2) woodoobilly (2) x. ker (12) xi. ker (9) xii. ker (8) xiii. ker (9) xiii. ker. (2) xiv. ker (13) xix. ker (3) xxi. ker (2) zara (13) zene (2) zichy jenő utca (4) zsibvásár (2) Címkefelhő

2009.06.27. 10:00 Bp Butik

Magyarország diszkontország?

sale

Nem tudom mi történt tegnap a gazdasági napilapokkal, de teljesen rákattantak a boltosdira. A Világgazdaság Tesco-ruházati cikkét már posztoltuk, most a Napi Gazdaságon a sor, ahol három témába vágó anyag is megjelent. Kettőt a napi turkálókba tettem, de a diszkontos cikkük megér egy külön posztot is. Mint írják: "Idén a szokásostól eltérően már június közepén megkezdődött Magyarországon a ruházati nyári vásár: több plázában és a Fashion Streeten, illetve a Váci utcai áruházakban is megjelentek a 30-50 százalékos leértékelések. Nyugat-Európában nem, itthon viszont meglepő a nagy akciózás."

"A KSH adatai szerint a ruházati piacot kevésbé érinti a kereskedelem visszaesése, de a szakértők szerint ez annak köszönhető, hogy a korábbi évek bázisa rendkívül alacsony, ráadásul az utóbbi néhány hónapban a ruházati piac szinte csak a leárazásokról és az akciókról szólt. A ruházkodásban Magyarország az utóbbi egy-másfél évben lényegében diszkontországgá vált, köszönhetően a rendkívül sikeres outletfejlesztéseknek, illetve a középkategóriás márkák gyors terjeszkedésének." Érdemes végigolvasni az egész írást, amely arról szól, hogy egyszerűen nem éri meg senkinek sem teljes árú cuccokat kínálni, mert akkor tönkre mennek, illetve, hogy ez még csak a hazai gazdasági megszorítások hatása. A világválságé majd csak ősszel csap le, na akkor fog tönkremenni a boltok többsége... [napi]

16 komment

Címkék: akció bezárás


A bejegyzés trackback címe:

https://bpbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr171211476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balazsman 2009.06.27. 20:51:54

a diszkontország az tény: a C&A már eléggé elterjedt, márpedig az teljes áron is F&F konkurencia, és most a Vögele is bp-i terjeszkedésbe kezd (vidéken már 30+ helyen vannak) és ők is a középkategória alját súrolják.

Igazából arról lenne jó többet tudni, hogy a hagyományos felső-középkategóriás brandek (Mexx, Cottonfield/Jackpot) hogy bírják... ezek itthon tipikusan a polgári-értelmiségi réteg kedvencei, de az utóbbi években nem terjeszkedtek (a Jackpot kimondottan összement) és az áraikból-választékukból kiindulva nem tudom elképzelni, hogy széles körben népszerűek lennének. Szociológiai adalék még, hogy éppen ez a társadalmi réteg vékonyodott el a leginkább.

Az is igaz viszont, hogy éppen ez a két cég az, akinek az outletekben koncepció-hű a magatartása Biatorbágyon és Parndorfban is.

Július 1-től amúgy Swarovski leértékelés, de lehet, hogy megint rendeznek a törzsvevőknek -1 napon elővásárlást

daniferi 2009.06.27. 21:00:54

Szerintem az egész oka az, hogy míg nyugaton elsősorban a "luxuscikkek" fogyasztása esett vissza, kevesebb autó és műszaki cikk fogy, míg az öltözködés továbbra sem okoz gondot, nálunk sokan már odáig jutottak, hogy kénytelenek a ruhán is spórolni.

Mivel kevesebben járnak ilyen helyre ruhát venni, muszáj a boltoknak valamit tenni. Őszintén szólva, én se nagyon vettem ruhát manapság, mert kevésbé jut rá pénz. Bár van munkám, de a válság kirobbanása óta a fizetésem csökkent (nem csak értékben, valójában is), az árak nőttek, úgyhogy minden forintot be kell osztanom. S félek, ennél még csak rosszabb jön...

bUddy 2009.06.27. 21:53:41

Ez egyáltalán nem egy Magyarország-specifikus történet. Németországban is nagyon pörögnek a diszkontok, olyannyira, hogy a magyar tescoknak vagy auchanoknak megfelelő hipermarketek határozottan szenvednek, mert nem tudnak elég olcsók lenni. Ugyanígy szenvednek a tipikusan középkategóriás áruházak is (Kaufhof, Karstadt) - az látszik egyre tisztábban, hogy a "közép" nem működik, miközben az olcsóbb üzletek és a luxuskategória egyaránt erősödik. Ha jobban megnézzük, Magyarországon sem csak a diszkontok szaporodnak, hanem még csak most kezdenek megjelenni az igazi luxusmárkák, szóval ez a beállítás kissé egyoldalú...
Angliában tavaly októberben - amikor ugye a legpesszimistább volt a hangulat minden területen - több outlet center ért el rekordforgalmat. Az outletek (legalábbis a jól üzemeltetett példányok) Európa-szerte egyre sikeresebbek, immár több gyártó is tart kizárólag az outletekben értékesített modellsorozatokat - ami ugye némileg ellentmond az outlet eredeti koncepciójának, de ez érthető módon senkit nem érdekel -, és paradox módon éppen a válság miatt tervez egy sor outlet center tulajdonosa jelentős területbővítést.

v2peti 2009.06.27. 22:58:32

"Ez egyáltalán nem egy Magyarország-specifikus történet. Németországban is nagyon pörögnek a diszkontok, olyannyira, hogy a magyar tescoknak vagy auchanoknak megfelelő hipermarketek határozottan szenvednek, mert nem tudnak elég olcsók lenni. Ugyanígy szenvednek a tipikusan középkategóriás áruházak is (Kaufhof, Karstadt) - az látszik egyre tisztábban, hogy a "közép" nem működik, miközben az olcsóbb üzletek és a luxuskategória egyaránt erősödik."

A diszkontokkal az a baj, hogyha egy adott márkájú terméket akarok venni, akkor sok diszkontba hiába megyek. Míg a drágább Intersparba szívesen járok (ha nem is megyek mindig oda) a nagyobb választék miatt.
Ezért nem értem, hogy az igényesebb német vevők miért nem tudják eltartani a közepes árfekvésű hiper-szupermarketeket, azaz miért esik azokban is annyira vissza a forgalom?

belize 2009.06.27. 23:12:25

"Nyugat-Európában nem, itthon viszont meglepő a nagy akciózás." - ez mekkora hülyeség! a párom kedden jött haza Párizsból, ahol már akkor 50-70%-os leárazások voltak, és meglepve tapasztalta, hogy itthon csütörtökön a Zara csoport még neki sem állt az akcióknak...

bUddy 2009.06.27. 23:19:57

Jogos. Egyrészt a tervezési/szabályozási környezet nem igazán kedvez a hipereknek: Például - szemben mondjuk Franciaországgal vagy több KKE országgal - Németországban sűrűn lakott városi területeken is működnek relatíve nagy alapterületű szupermarketek (Tengelmann, Edeka stb), ahol elég nagy ahhoz a választék, hogy az embernek ne kelljen kimennie hipermarketbe (amiből egyébként viszonylag kevés van). Tehát akinek van sok pénze, az elmegy az Edekába, akinek nincs, az pedig keres Aldit vagy Lidlt.
Másrészt a németek mindig is preferálták a belvárosi üzleteket (ez talán változik, de nagyon lassan), így a hipermarketek a nem-élelmiszer felhozatalukkal is szenvednek, mert a kedves vásárló nem náluk fog tévét, ruhát, sílécet venni, hanem belvárosi szaküzletekben.

Káposztakukac 2009.06.28. 01:18:01

hát van is valahova csökkenteni az érakat... egyelőre németországban minden ruhát olcsóbban kapok meg, mint pesten. beleértve c&a meg hasonló márkás elvileg egységes konfekcióját is. nem kell sajnálni a magyar boltosokat.

hölgymenyét 2009.06.28. 08:27:16

szerintem egyébként próbálnak kitörni ebből a tesco-imidzsből. a múltkor egész odlalas hirdetést láttam a Marie Claire-ben. egy loui vuitton, meg egy chanel reklám közt elég hülyén nézett ki :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.06.28. 09:32:59

"arról szól, hogy egyszerűen nem éri meg senkinek sem teljes árú cuccokat kínálni"
Kurva egyszerű, lehet hogy valójában az a teljes ár ami rá van írva, csak van mellette egy AKCIÓ felirat (vagy diszkontüzlet a cégéren) és máris viszik.

égafater 2009.06.28. 10:09:26

Sztem a ruhavásárlás az egyik legfeleslegesebb és legkönnyebben státuszmutogató eszköz. Term. nem arról beszélek, hogy nem kell ruha, de nem erről van ált. szó. Leginkább a nőkre, de a kifejlődő(tt) yuppie férfiakra is jellemző a 78. garnitúra ruha és a 29. cipő megvásárlása. Lássuk be, nincs sok értelme. Nem sajnálom ezt a piacot egyáltalán, mert itt érzem a leginkább a mértéktelen pazarlást. Engem személy szerint felháborítanak azok a ruhadarabok (barátnőimé) amelyek cimkéstől(!) állnak a szekrényben, és lehet hogy úgy is lesznek kidobva/eldobozolva/elajándékozva.
De lagalább vmi értelmes gazdaságot támogatnánk ezzel, de nem, term. ez a pénz is Kínába tart.

Sir Zet 2009.06.28. 10:12:53

Kurvaanyját az összes nemzetközi ruhaboltnak, simán átszámítják a nyugat-európai eurós árakat forintra (pl. C&A-ban ott az eurós ár is), a hülye magyarok meg veszik kétpofára... Ezért nem akcióznak itt basszameg, mert így is megvesszük...

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2009.06.28. 10:49:40

@belize: ezekkel a nyugati -50, -70, -90%-kal csak óvatosan... Nyugaton teljesen elfogadott dolog, hogy a gyártó által ajánlott árhoz képest akcióznak, nem az előző bolti eladási árhoz képest. A gyártó persze irreálisan magas javasolt eladási árat állapít meg (ez az RRP), ahhoz képest meg persze könnyű rögtön 50% kedvezményt megállapítani... Magyarországon ezt a GVH bünteti (hála istennek).

Erről bővebben:
hiper.blog.hu/2008/12/09/mennyi_is_az_annyi_2

tony montana 2009.06.28. 12:21:38

Magyarországon az "akciók"nagy lehúzást jelentenek.Vicces és hamis árukat adnak horror árakon.Magyarországon egy "akciós" lacoste poló 26000 forint.Nyugaton ez 10000!!!!No name árukat és középszintű márkákat adnak,felső kategóriás áron
süti beállítások módosítása